به مناسبت نیمه شعبان؛

زمان و مکان ظهور حضرت ولیعصر(عج)/ روایات مربوط به کشتار بعد از قیام حضرت سندیت ندارد / اولین کلام بعد از ظهور

طبق روایات متواتر از طریق شیعه و سنی قیام و ظهور حضرت مهدی(عج) از مسجدالحرام، کنار کعبه معظمه آغاز خواهد شد.

زمان و مکان ظهور حضرت ولیعصر(عج)/ روایات مربوط به کشتار بعد از قیام حضرت سندیت ندارد / اولین کلام بعد از ظهور

به گزارش خبر فوری ، درباره کیفیت ظهور حضرت ولی عصر(عج) روایات و احادیث فراوانی ذکر شده است. این روایات طیف وسیعی دارد و صحت و سقم بسیاری از آنها مشخص نیست. با این حال، جمع احادیث و روایات اطلاعات بسیاری را در مورد کیفیت ظهور امام زمان(عج) بر ما مشخص می‌نماید.

به مناسبت نیمه شعبان و تولد بقیه الله الاعظم(عج) مروری بر برخی از این روایات داریم که پاسخ برخی پرسش‌ها و ابهامات اصلی را در مورد ظهور حضرت مهدی(عج) به ما می‌دهند.

محل ظهور حضرت مهدی(عج)

طبق روایات متواتر از طریق شیعه و سنی قیام و ظهور حظرت مهدی(عج) از مسجدالحرام، کنار کعبه معظمه آغاز خواهد شد و در آنجا تعداد 313 نفر از اصحاب او با آن حضرت بیعت می‌کنند، آن گاه تعداد 10 هزار نفر تکمیل می شود و وجود مقدس حضرت بقیة الله (عج) با سپاه 10 هزار نفری از مکه حرکت می کنند و به اصلاح جهان می پردازند.

روز ظهور حضرت مهدی(عج)

روایات متعددی برای روز ظهور امام زمان وارد شده است که هر کدامین روایات به روزی از روزهای هفته و یا مناسبتی(مانند عاشورا، نوروز) اطلاق شده است. برخی روایات به ظهور امام زمان در روز جمعه و برخی دیگر به روز شنبه تاکید کرده‌اند. گرچه این مورد نیز علی‌الظاهر اختلاف بین روایات است ولی در حقیقت یکی به روز ظهور و حرکت و قیام امام زمان و دیگری به استقرار حکومت حضرت اشاره دارد.

آیا حضرت مهدی(عج) همراه با اهل بیت خود ظهور می‌کنند؟

در مورد همسر و فرزند داشتن حضرت حجت(عج) روایات زیادی وجود ندارد. با این حال، برخی روایات وجود دارد که بر این امر صحه می‌گذارد. ابوبصیر سخنی را از امام صادق(ع) نقل کرده که ایشان می‌فرماید: "گویا می‌بینم که قائم(ع) با خانواده و فرزندانش در مسجد سهله فرود آمده است." . این محکم ترین روایتی است که در مورد اهل بیت امام زمان(عج) وجود دارد.

اولین کلام حضرت قائم(عج) پس از ظهور در خانه خدا

احادیث بسیاری در این مورد وجود دارد که هر یک به نحوی این واقعه را تشریح می‌کند. طبق یک روایت، مفضّل( از شاگردان امام ششم(ع)) از حضرت صادق (ع) می پرسد: "ای آقای من! حضرت مهدی (عج) از کجا و چگونه ظهور می کند؟"، حضرت می‌فرمایند:"ای مفضل! او به تنهایی ظهور می کند و به تنهایی کنار کعبه می آید و به تنهایی شب را در آنجا می گذراند".

در روایت دیگری نیز می‌فرمایند:"چون مهدی به درآید، به مسجدالحرام رود، رو به کعبه و پشت به مقام ابراهیم بایستد. دو رکعت نماز گزارد، آنگاه فریاد برآورد: ای مردمان! منم یادگار امام و یادگار نوح و یادگار ابراهیم و یادگار اسماعیل. منم یادگار موسی و عیسی و محمد... منم صاحب قرآن و زنده کننده سنت... ."

همچنین حضرت امام سجاد(ع) در مورد کیفیت ظهور حضرت می‌فرمایند: "آن حضرت به سخن گفتن پرداخته و می‌فرمایند که ایها الناس منم فلانی (مهدی) پسر فلانی (حضرت امام عسکری (ع)). منم پسر پیغمبر خدا (ص). دعوت می‌کنم شما را به آنچه پیغمبر خدا را دعوت می‌کرد."

همچنین امام باقر(ع) در این زمینه می‌فرماید: "هنگامی که مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کند به کعبه تکیه می زند و می گوید: «بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین» سپس خود را معرفی می نماید که: من بقیه الله، من خلیفه الله و حجت الهی در میان شما هستم. در آن حال هر کسی به او سلام می کند، می گوید: « السلام علیک یا بقیه الله »".

آیا امام زمان(عج) پس از ظهور و قیامش بسیاری را گردن می‌زند؟

در این رابطه روایات و احادیث متناقض و بسیاری وجود دارد. برخی از این روایات وجود قتل و کشتار افراد را در قیام حضرت قائم(عج) تایید می‌کند. فی المثل در یک روایت که برخی به امام صادق(ع) منسوب کرده اند پس از قیام حضرت حجت(عج) از هر هفت نفر، پنج نفر مى‌میرند. برخی کشته شده و برخی نیز بیمار می‌شوند. در روایت دیگرى آمده : "حضرت خروج نمى‌کند تا اینکه یک ثلث از مردم کشته شوند و ثلث دیگر از دنیا بروند و ثلث دیگر باقى بمانند ."

با این حال بسیاری از محدثین، سند این روایات را معتبر نمی‌دانند. طبق گفته برخی محققین، سند بسیاری از این گونه روایات، به شخصى به نام محمدبن على کوفى مى‌رسد که فردى بدنام و دروغ‌گو است و تمام علماى رجال بر بى‌اعتبارى روایات او حکم کرده‌اند. ضمن اینکه این روایات با فلسفه ظهور نمی‌خواند. صاحب الزمان(عج) برای برپایی عدل و احیای سنت رسول خدا(ص) ظهور می‌کنند و نه نعوذبالله برای کشتن مردم.

شیخ طبرسى که از جمله محدثین بزرگ شیعه بوده است، در کتاب خود اعلام الورى در این رابطه مى‌گوید : " اگر درباره چگونگى حکومت حضرت ولى عصر برخى از اقدامات ایشان (مانند نپذیرفتن جزیه از اهل کتاب و به قتل رساندن کسى که به بیست سالگى رسیده و مسائل دینى خود را یاد نگرفته و امر به هدم مساجد و . . .) سؤال شود که چگونه است و آیا با شدّت و عنف نخواهد بود؟ {باید گفت که} حتّى اگر روایتى در این مورد پیدا شد، صحیح نمى‌باشد و روایات صحیحى وجود ندارد که آن حضرت با شدّت و عنف رفتار خواهد کرد ".

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • ایرانی
    0

    این همه اخبار و روایت ضد ونقیص و ناسخ و منسوخ جامعه را به نا باوری می رساند . و هزاران ابهام برای جوان متفکر شیعی به وجود می اورد.

    نظرات شما -
    • بیطرف
      0

      همین ضدونقیضهاخودش بهترین نشانه دروغ بودن ظهوره

  • محمدی
    0

    عقلانیت حکم می کند هرکس در مقابل حق و عدالت نایستد چرا باید کشته شود؟ آنحضرت ع امام مهربانی ها وخوبیها با دعوت به نیکی‌ها می آید.

  • کاربر ناشناس
    0

    اطلا رسانی خوب است

  • کاربر ناشناس
    0

    با ارزوی ظهور اقا امام زمان وسلامتی ایشان امیدوارم که یکی از یاران ایشان سردار بزرگ اسلام در زمان حال سردار سلیمانی باشد

  • افشاری از آذربایجان
    0

    السلام و علیکم یا مهدی جان براستی در انتظار ییم

  • ماری
    0

    فقط میدونم کرونا اومد تا همه بفهمن و درک کنن ک مردم فقیر در جامعه ای ب اسم اسلامی چطوری داره همه چیز رو تحمل میکنه .. اگه شما الان ب این نتیجه رسیدین ک نشانهی ظهور الانه چونکه نمیتونید برید با پولاتون عشق و حال .. هستن کسانی ک چندین ساله منتظرن ولی اتفاق نیفتاده .. سرتونو مث کبک کردین زیر برف ..

  • bahar
    0

    انشاااا هر چه زودتر ظهور كنند عدالت را بر پا كنند فساد دزدي رو ريشه كن كنند دنيايي داشته باشيم در صلح و صفا الهي آمين اين گلها رو تقديم شما آقا جان

  • ناصر محمدی
    0

    من اصلا باور ندارم،،،

    نظرات شما -
    • م
      0

      به خدا باور داری؟یا قرآن؟یا هزاران روایت از پیامبر و اهل بیت...ای کاش بگی به چی باور داری.چون مسیحیان و یهودیان و ...هم باور دارند

    • پوریا
      0

      مهم نیستی

    • محسن
      0

      نا باوری و نبود دیانت و حتی دروغ خواندن خدا و خرافه دانستن دین و اعتقادات خود شاهدی بر ظهور و علامات ظهور است که در اصل ظهور و احیای ارزش های انسانی و دیانت بدون وجود ناباور هایی امثال شما هیچ معنایی ندارد، اگر شما اسلام و مسیحیت و یهودیت (ادیان ابراهیمی) را قبول نداری لطفا به سوشیانت دین زرتشت، مایتریا آئین بودا، کلکی آئین هندو مراجعه کنید، از خدای متعال خواهش دارم که به شما عمر زیاد عطا کنه و در ظهور تعجیل نماید تا خود شخص شما و امثالتان شاهد آخرالزمان و ظهور منجی عالم بشریت باشید و وعده الهی را حق بیابید

  • مهدی لطفی
    0

    سلام خدا خیرتون بده این مطالب خیلی مفیده لطفا بیشتر از این مطالب بذارین اجرتون با امام زمان (عج)

  • بینام
    0

    از بین بردن ظلم و گسترش عدالت و رفع تبعیض از ‌چیزهایی هست که بخاطرش برای ظهور لحظه شماری میکنم... تبعیض شغلی و درآمدی در کشور بیداد میکنه یه نفر باید روزانه ده ساعت کار سخت انجام بده و درآمدش به زور کفاف زندگیش رو میده نه حق و حقوقی نه بیمه ای نه مزایایی بدون حتی تعطیلی اونوقت یه عده در هفته پنج ساعت کار مفید انجام نمیدن ماهانه میلیونها تومن از بیت المال سرازیره تو جیبهاشون و با حقوق و مزایا و تعطیلی و کوفت و زهرمار دهنشون همیشه مثل کروکودیل بازه میخورن و فحش میدن به نظام... امیدوارم روزی برسه که هر کس به اندازه زحمت و کاری که انجام میده دستمزد بگیره نه کمتر نه بیشتر

  • رضا
    0

    با‌این‌حال‌باید‌همه‌گردنشون‌زده‌بشه

  • فاطمه شربتدار
    0

    وقتی دنیا پراز ظلم وستم بشه کفر همه جا رو بگیره زشتی زیبا در نظرخلق نمایان بشه وجح گناه ریخته بشه خیر خواهی از بین بره غنی بر فقیر رحم نکنه دلها سنگ بشه انسانیت از بین بره بلا مصیبت دامن خلق رو بگیره اینجاست که باید منتظر ناجی و ظهور مهدی موعود باشیم کسی تنها تنها اوست که باید این جهان هستی رو از ظلم ستم کفر پاک مطهر کند یا مهدی ادر کنی

    نظرات شما -
    • بانو
      0

      این دقیقا تفکر وحرفهای حجتیه اس (که ما قبول نداریم)

  • احسان
    0

    اینکه در دین ما به یه شکوفایی بزرگ در تمدن بشریت و سعادت و سربلندی و خوشبختی برای آحاد بشر اشاره شده به ما یه امید و انگیزه بزرگ میده و این خیلی خوبه، ما بهتره اینو به عنوان اصل و اساس قبول و بهش اعتقاد داشته یاشیم، مابقی مسائل مربوط به آخر الزمان و چگونگی رخداد آن جزییات امر است و طبیعی که اختلاف نظرهای هم باشه...

  • بی بی معصومه سیدی
    0

    سلام تشکر

  • reza
    0

    تومملکتی که به اسم امام زمان هست دولتی که هرجا میره دم از عدل و عدالت میزنه موندم چجوری دستمزد کارگرارو بدون تاییدیه نماینده کارگری اعلام می کنند طبق قانون بدون امضا نماینده کارگری فاقد اعتباره دولت اول بیاد خودش قانون رعایت کنه بعد از مردم توقع قانونمداری داشته باشه امام زمان ظهور میکنه اول همین نمایندهای مجلس و دولت بازخواست میکنه .

  • رسول
    0

    بنظرم این زمان و دوره ای که داریم زندگی میکنیم بخاطر اقلیم آب و هوایی دوره ای جدید هست و اصلا ربطی به آخرالزمان هم نداره که این دوره هم مثل دوره های کواترنر و ... چندهزارسال یا چندمیلیون سال در پیش داریم و میگذره ، پس خودتون رو سرگرم این چیزا نکنید

  • Peyman
    0

    این چطور معرفی کردنیه از هر ۷ نفر ۵ نفر میمیرن بعد زیرش تکذیب‌میکنید؟

  • سیدی
    0

    باسلام امیدوارم که مولایمان زودتر ظهور کند وجامعه جهانی پرازعدل وداد وبه روایتی مدینه فاضله باشد همه انسانها برای انروزلحظه شماری می کنند

  • سید حسین میر نجاتی
    0

    بنام الله بلی گردن میزند باید گفته شود گردن چه افرادی را خواهد زد فاسفین ومفسدین ڟالمین قیام او با خون خواهی جدش شروع می شود وخواهد شد زمان ڟهور وی نیز هر وقت جامعه وملت یا مهدی را تبدلیل با مهدی ع کردن ان وقت مهدی ع ڟهور واشکار میگردد در زمان یازده امام با امام بر حق خود نبودند جملگی انان را شهید نمودند حال نیز زیاد ملتی هستند اخرین حجت حق را از بین برند فقط از بین بردن سربریدن نیست همین رفتار وکردار انسان جهان میباشد همانطوریکه خدا پیامبران در زمان خودشان ثبت نمود زمان ڟهور فرابرسد خواهد امد انشاالله

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      این خزعبلات چیه نوشتی خون خواهی از کی از کسی که چندین قرن مرده آنوقت چه جوری بلاخره برای خون خواهی میاد یا اصلاح جامعه

  • نگین
    0

    هزار و اندی سال است که این حرفها زده می شود هزار سال دیگر هم بگذرد باز این حرفها ادامه دارد التماس کمی تفکر

    نظرات شما -
    • صدیقه
      0

      هزار سال پیش دو دو تا چهار تا بود، هزار سال دیگر هم بیاید دو دو تا چهار تا خواهد بود.

    • نگین
      0

      صدیقه خانم حساب دو تا دوتا چهار تاست یک مسأله ریاضی اثبات شده است با یک موجود ی که عقل ان را به چالش می کشد و خرد ان را نمی پذیرد و در اوهام است تفاوت از زمین تا آسمان است

    • صدیقه
      0

      نگین خانوم محترم، قرار نیست به هر چه که عقل دیگری نپسندد برچسب دروغین بزنیم. اصولا وحی جلوتر از عقل حرکت می‌کند. و به نوعی عقل باید بنده وحی باشد نه بالعکس. گاهی عقل چیزی را نمیفهمد و یا نمی پسندد اما وحی آن مساله را حکم کرده است. مثالی میزنم. وحی گفته برای وضو، بعد از نیت و شستن دست و صورت، اول دست راست را بشور بعد دست چپ، خب اینجا عقل می‌گوید چ کاریه. من دوست دارم اول دست چپ را بشویم بعد دست راست. خب از لحاظ عقل من و شما هم ممکنه ب همین نتیجه برسیم. ولی وحی ک همان دستور مکتوب خداست این مساله را بنا ب دلیل خودش قبول ندارد. می‌گوید من چیزی می دانم ک شما نمی دانید. ممکن است راز یک عمل وحی گونه کشف شده باشد و راحت با عقل انطباق پیدا کند. شاید هم در آینده کشف شود مانند چرایی حرام بودن طلا برا آقایون و خیلی مسائل دیگه. یا شاید اصلا حکمت آن تا آخر هم کشف نشود. مراد از مطلب اینکه وحی جلوتر از عقل است. اینکه ب فرض بگوییم مسئله غیبت با عقل ما جور در نمی آید دلیل بر درستی حرفمون نیست. عقل اشتباه هم می کند ولی وحی چون از طرف خالق است ردخور ندارد. چ بخواهیم چ نخواهیم خدا بر مساله غیبت مهر تأیید زده است. برای خیلی‌ها مساله غیبت آشکار و اثبات شده است. چون همه نوع شواهدی برا صحت آن برایشان محرز شده است. چه دلیل عقلی مهمتر از اینکه در تمام ادیان الهی مسئله آمدن منجی به اشکال گوناگون ذکر شده است؟ ایا می‌شود گفت دو دو تا چهارتا را قبول داریم. اما اینکه در تمام ادیان الهی به مساله منجی اشاره شده است را قبول نداریم؟!! آیا می‌شود گفت لزوما هر چه که با چشم دیده نشود قطعا وجود نخواهد داشت؟!

  • حسین بارانی
    0

    اسلام علیک یابقیه الله یاصاحب الزمان نظری کن دردمندیم اقا گرفتاریم یا صاحب الزمان نجاتمان بده یبن رسول الله انشاالله هر چه زودتر ظهور کنه

  • آرش محمدی
    0

    سلام شماها دولتمردان چه میدونید امام پیغمبر کیه فقط از اسم شریف سرورمان و دین بزرگمان سواستفاده نکردید تو کشور اینقدر فقیر داره فقط خدا میدونه

  • کاربر ناشناس
    0

    انشاالله هر چه زودتر زمان ظهور اقا امام زمان برسه واول همین میراث خورهای مردم ایران رو نابود کنه تا مردم مستضعف ایران نفس بکشن

  • رزگار
    0

    سلام.اخر زمان یعنی دولت بدقول و دروغگو

  • علی
    0

    سلام به همه.اینجا کسی هست که بتونه شجره ی خودشو تا سال های دور بدونه؟؟؟؟؟قطعا نه.ولی شجره پاک پیغمبر نسل به نسل نقل شده و قطعا یه سری ادم هم پیدا شدن و وصله های نادرست رو چسبوندن.ولی باز به فضل الهی این شجره تا الان رسیده به دست اخرین مرد روزگار.دنیا رو کسی خلق کرده و قطعا بدون حساب و کتاب نیست افریدن این دنیا و دنیاهای دیگر.پس خدا اون بالا برای هر کاری حساب و کتابی داره که هر کدوم به زمان خودش محقق میشه با امر خودش ولا غیر.پس بدونید خدا دنیارو رها نکرده وقتش برسه ماه از پشت ابر بیرون خواهد امد و دنیایی که ما ازش ناامید شدیم پر از زیبایی خواهد شد.انقد دلهامون تیره شده که دیگه نمیتونیم راست و حقیقت این چیزارو درک کنیم

    نظرات شما -
    • فهیمه
      0

      میشه زودتر این ماهه از پشت ابر بیاد بیرون زیادی اونجا مونده .... حتما باید از بدتر بشه تا ماه بیاد بیرون ؟؟

  • امیر
    0

    چطور حضرت نوح میتونست ۹۰۰ سال عمر کنه بعد حضرت مهدی(عج)نمیتونه ۱۴۰۰ سال عمر کنه ولی خب تو اخرالزمان نگهداشت دین مثل نگهداشتن گلوله آتش است(پیامبر ص) طبیعیه خیلیا دینشونو از دست بدن تو کامنتام مشهوده فقط کسایی میتونن تحمل کنند که ایمان قوی داشته باشند پس تعجبت نکنید از توهین ها و حرفای خیلیا..

  • امید
    0

    سلام اقای من اقای بی پناهان مامردم ایران خسته شدیم بیاوریشه ظلم اینا رو بکن ما به غیر از شما اقا دیگه کسی رونداریم ظلم ایران روگرفته وهمش فشار روی مردم زیادتر میشه اقای من بیا دیگر تاب نداریم

  • لبیک یا مهدی
    0

    انشالله خداوند در ظهور آقا امام زمان تعجیل خواهند کرد و منتظران و تکذیب کنندگان وعده حق الهی شاهد ظهور حضرت خواهند بود و دنیا از شر این بی اعتقادی و لجن زار گناه و جولان بی عدالتی و قدرت سرمایه دار ها خالی خواهد شد و حکومت عدل الهی و جهانی برقرار خواهد شد، به امید صیحه آسمانی در ماه رمضان پیشِ رو

  • محمد ابراهیم حسینمردی
    0

    بعضی خدا را قبول نداشتن و بعضی پیامبر خدا را قبول نداشتن و بعضی امام خدا را قبول ندارن این مهم نیست مهم اینه که حق همیشه مثل خورشید عیانست حال چه غم که عده ای کورن آقا میاد برای صلح و ابادانی انسانها لا غیر

  • کمان
    0

    یا صاحب الزمان ادرکنی العجل.......آخرالزمان یعنی دولت کذاب روحانی

  • الف
    0

    این حرفا تو قرن ۲۱ واقعا زشته . من اگه بودم میگفتم زدن این حرفا جرمه . چرا مغز ملت رو به کار میگیرید در جهت نادرست ؟ مغز ملت باید در جهت اشتغال و سواد و علم و رفاه باشه نه خرافات .

    نظرات شما -
    • عصر
      0

      این خزعبلات چیه نوشتی گل!

    • مفرد
      0

      آنچه که شماسرهم ببافید حقیقت است آنچه عقیده دیگران باشد خزعبلات است اینهم عدالت امثال شماهاست من بیش ازبیست سال است ازاین دین شما دست کشیدم وقبولش ندارم شما دربین تمام دست اندرکاران حکومت دونفر پاک دست معرفی کن تامردم ایمان بیاورند ازیک کشورثروتمند مردمی فقیر وگرسنه ساختید این هنرشما ودینتان است

    • صدیقه
      0

      جناب مفرد، اینکه اداره ی مسائل کشور پر از نقص و ایراد است دلیل خوبی برا رد کردن دین نیست. اینکه من شطرنج باز خوبی نیستم به این معنی نیست ک اصل و قاعده ی بازی شطرنج مشکل دارد.. اینکه در کشور من تصادف زیاد می‌شود به این معنا نیست که قوانین راهنمایی و رانندگی که در تمام کشورها یک اصل پذیرفته شده است ایراد دارد. بلکه نقص از شطرنج باز و راننده است که این قوانین را بر نمی تابد یا با آن آشنایی ندارد. می گویند چون قوانین را رعایت نکردی باختی یا جریمه شدی.. اتفاقا من بر عکس شما دوست عزیز معتقدم هر کجا به دین پشت کردیم چوبش را هم خوردیم و می خوریم. گاهی پیش می آید یک فردی ک اتفاقا نمازخوان هم هست مال مردم را هم می خورد. می خواهم بگویم علت اینکه او دزد شده است این نیست که نماز می خواند! باید دنبال عوامل دیگر بگردیم. چون هیچگاه اصل نماز انسان را به سمت و سوی دزدی تشویق نمی کند. بلکه بر عکس یک نماز خوب انسان را از دیگر کارهای ناشایست باز می دارد که "ان الصلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر" برای مشکلات این سالهای کشور هم باید دنبال عوامل دیگر بگردیم. دین خدا هیچگاه فقر و دزدی و افعال بد را تائید نمی کند. شما می گویید دو نفر پاک دست پیدا کنید. ولی من به شما هزاران نفر شهید وطن را معرفی می کنم ک برای آرامش من و شما از همه چی شان گذشتند. اینکه ما نتوانستیم دنباله رو خوبی برای خون های ب ناحق ریخته شده آنها باشیم قطعا جای توبیخ دارد. ولی این توبیخ را نباید سر دین و آیینی بشکنیم ک همین هزاران شهید هم تربیت شده ی او هستند. سپاسگزارم.

  • شهرام
    0

    اینجور که من فهمیدم فقط گردن میزنن که شیوه ای فاجعه بار برای بشریت هست . میگن یا به زور مسلمون باش یا کشته میشی . آقا ما نمیخایم مسلمون باشیم . زوره مگه؟ پس انسانیت و دموکراسی کجاست؟

    نظرات شما -
    • صدیقه
      0

      دوست عزیز متاسفانه در سراپرده تبلیغات دروغین رسانه های معاند و بعضا منافق دشمن، واقعیت مسئله‌ کتمان می‌شود. انها می گویند منجی فقط گردن می زند تا ما با خود بگوییم پس او چه فرقی با داعش دارد.. در حالیکه منجی می آید تا همین امثال داعش را که مانع پیشرفت جامعه بشری می شوند را از پیش رو بردارد. او می آید تا دوباره مسیری را که در طول سالیان متمادی، بدخواهان عالم بر سعادت دیگران بسته اند را باز گشاید. او می خواهد غبار از سفره دل مظلومان عالم بزداید. همان‌ها که ناخواسته و بواسطه حکومت جباران عالم چهره ای زشت از حقیقت زندگی را بر ما شناسانده اند. خیالتان راحت کنم! حتی منجی ک بیاید در وهله اول نه تنها مشکلاتمان کم نشده بلکه افزون تر نیز خواهد شد. چرا؟ چون بر قراری نظم و عدل در جامعه ای که به قهقرا رفته و دیگر هیچ شمه ای از حقیقت در آن دیده نمی شود قطعا بر خیلی ها گران تمام خواهد شد.. ولی بعد از گذشت مدتی، سکینه و آرامش در سایه سار مدیریت او حکمفرما خواهد شد. او نمی آید که غیر مسلمان را بکشد. بلکه می آید هر چیزی را سر جای خودش بگذارد. وقتی همه چیز سر جای خود قرار گرفت به مرور، نظم و شکل گیری اخلاق و تقوا هم به دنبالش می آید. از این روست که آخرین توصیه امام اول شیعیان رعایت نظم و تقوا بود. چون اساسا انسان منظم آن کسی است که تقوا دارد و بر عکس هر که شلخته است قطعا یک نوع بی تقوایی در او رسوخ کرده است. عدل که آمد، نظم می آید، نظم که پیدا شد تقوا آشکار می شود، جامعه متقی قطعا اخلاق مدار خواهد بود. و در نهایت اخلاق هم که شکل گرفت هدف مطلوب که همان فلاح و رستگاریست خود را نشان می دهد. از این روست که اخرین پیغمبر خدا فرمود من برا به تمام رساندن مکارم اخلاق مبعوث شدم. که پس از ایشان، این رسالت خطیر، نسل به نسل و سینه ب سینه چرخیده تا اکنون به دست با کفایت منجی عالم رسیده است. انکار ما هیچگاه حقیقت مساله را کتمان نخواهد کرد دوست عزیز.

    • نگین
      0

      بانو صدیقه علم همیشه قابل اثبات است اما شما وصل می کنید به وحی که قابل رویت نیست و چون نمی توانید اثبات کنید به خداوند منتسب می کنید که جسم نیست متصل می کنید و ته قضیه را می بندید خداوند به انسان عقل و خرد دارد حتی وضو را مثال اوردید که بین شیعه و سنی که در زمان خودشان دو حزب بودند اختلاف در وضو گرفتن و حتی ایستادن در نماز دارند سنی‌ها می گویند باید دست به سینه نماز خواند شیعه ها دستاشان را می اندازند قرانی که می گویید در ان گفته اگر زنانتان حرفتان را گوش ندادند اول گوشزد بعد پشت کنید به او اگر باز گوش ندادند ضربوا کنید یعنی بزنید عقل از منطق خارج می شود او را در جایی می گوید لن تستیطعوا این تعدلوا بین النسا و لو حرصتم یعنی هر گز نمی توانید بین زنانتان به عدالت رفتار کنید اگر مایلید حریصی بکن امثال این سخنان بسیار است متاسفانه نمی توان حرفها را به چالش کشید یه بر چسب می زنند و طرف را نابود می کنند مسیحیان سیصد سال جنگیدند تا کشیشان را به داخل صومعه برند انها هم تفتیش عقاید داشتند و انسانها ی بد بخت را در اتش می سوزاندند پیرو اخلاق نیکو بودن به دین ربط ندارد به انسانیت و سرشت افراد نیکو بستکی دارد و گرنه دین به تنهایی نمی تواند باز دارنده باشد انسانم ارزوست

    • صدیقه
      0

      خانوم نگین محترم، من و شما لازم نیست بیاییم و برای تک تک مسائل غیر ماده بحث کنیم، به یک جمع بندی برسیم و در نهایت وجود یا عدم وجود آنرا ثابت کنیم. چون چنین امری شاید هم شدنی باشد اما ممکن است برای هر مساله ای قابلیت تعمیم نداشته باشد. بلکه باید اول وجود خدای را ثابت کرد. وقتی فهمیدیم جهان خالقی دارد دنبال نشانه هایش برویم. و همینطور از بالا گستره را تنگ تر کنیم تا در نهایت ببینیم این خدا که خود بزرگترین است برای مخلوقاتش چه راهنمایی گذاشته است. اگر ارسال نبی برایمان ثابت گشت و به این نتیجه رسیدیم ک کلام او کلام خداست از او پیروی کنیم. وقتی او را پذیرفتیم، کتاب و سخنانش را سرلوحه گفتار و رفتارمان قرار دهیم. اگر ب عنوان مثال کتابش ک قبلا برایمان ثابت گشته از طرف خدا و به واسطه نبی به دست ما رسیده است دیگر درباره محتویات آن کتاب چون و چرا نکنیم. من با توجه ب تحقیقاتم برایم ثابت شده ک کتاب الله از طرف خود الله است، پس وقتی در آن از حساب و کتاب و قیامتی سخن می گوید دیگر راجع ب آن چون و چرا نمی کنم و آنرا بصورت تعبدی می پذیرم. و اما صحبت شما در رابطه با ظاهر آیه باید خدمتتان عرض شود ک برای معنی و تفسیر آن باید خود رایی را کنار بگذاریم. و ببینیم خود خداوند آیا در این رابطه در آیات دیگر توضیح بیشتر داده اند یا نه. اگر نه ببینیم پیامبر ک به گواه خود قرآن مفسر آیات آن است در این رابطه چه گفته است و همینطور سینه ب سینه و نسل ب نسل مفسران، با توجه ب اشراف بیشتر آنها چ نقل کرده اند. مثلا اگر آیه قرآن می فرماید کوران را به بهشت راهی نیست. می‌دانیم ک منظور کوردلان است و.. در رابطه با تنبیه همسر هم همینطور است. قرآن نیامده ک همه احکام را برایمان بنویسد. بلکه به کل اشاره کرده و پرداختن به تشریح و جزئیات آن وظیفه پیامبر و معصوم است. همانطور ک از حج آمده اما از تعداد طواف نیامده. از نماز آمده اما نگفته ک مثلا نماز صبح دو رکعت است. در رابطه با این مساله هم، پیامبر و امام صادق علیهم السلام فرموده اند که منظور از تنبیه چ بوده. این نیست ک مرد بریزد سر همسرش و او را تا جایی ک راه دارد کتک بزند.. مراد اینکه اگر شما نوشته های دیگر این حقیر را هم در پاسخ دوستان بخوانید خواهید دید ک آنجا درباره جملات پایانی شما توضیح داده ام. و اتفاقا من هم نوشته هم که اصل دین داری شرط نیست بلکه خلاق مداری مهم است. موفق باشید.

  • آلان
    0

    بشر هرگز به منجی نیاز نداشته و ندارد بلکه ما باید همنوعمون رو نجات بدیم و کمک کنیم . حکایت سیمرغ عطار سیمرغ موعود افسانه است و در اصل همون سی مرغی بودند که به مقام تزکیه رسیدند . پس انسانیت پیشه کنید که منجی باشیم .

  • بزرگخو
    0

    چرا مطالب ارسالی بنده رو نگذاشتید!!!!؟؟؟؟

  • ناقبول
    0

    قبول ندارم. کلا اسلام دین خشن و مرگ و کشتار و سیاهی و تباهی و فقر و فلاکت و تجاوز و بردگی و ترور و زن ستیزی و خرافات و علم ستیز هست. هر کی میگه نیست ثابت کنه

    نظرات شما -
    • صدیقه
      0

      والا همه اینا ک نوشتینو توو لامذهب ها و بی دین ها بیشتر مشاهده می کنیم.. نیاز ب اثبات نیست، همه چی از روز روشن تره، الان بین افرادیکه ب هیچ قید و بندی قائل نیستن و هیچ خطوط قرمزی را بر نمی تابند کژ اخلاقی و بی اخلاقی های ب مراتب بیشتری می بینیم. اخلاقیات اصولا ربطی ب دین ندارد. پیامبر خدا و پیشاپیش او انبیای الهی برا تکریم اخلاق اومدن نه دین دار کردن مردم. دین فقط یک برنامه جامع الهی است برا اخلاقی کردن زندگی هامون. برا اینکه راحت تر به مقصود مطلوب برسیم. باور کنید ما با پر کردن اذهان و دلهایمان از کدورت و تاریکی، خواسته یا ناخواسته از منشأ نور که همان سرچشمه خوبی ها و زیبایی هاست فاصله گرفتیم. اگر درونمان خوب شد اثرات و نتیجه آنرا در بیرون از وجودمان نیز خواهیم دید. لطفا قبول کنید که بی دین بودن فقط اعصاب ما را تشویش و ما را از هدف مطلوبمان که همان فلاح و رستگاریست دور می کند. بخدا تمام افرادیکه در صنعت فیلم‌های مستهجن و بی بند و بار کردن نفس پاک انسانی مشغولند در واقع همان کسانی هستند ک به هیچ قید و بندی قائل نیستند. و ممکن است یک نفرشان با ده ها یا شاید صدها نفر دیگر رابطه مذموم داشته باشد. اما یک انسان دین دار هر چقدر هم که ندار و گرسنه باشد، باز هم با قسط و قرض ازدواج می کند و عاشقانه در کنار تنها همسرش زندگی را در پناه خدای متعال می گذراند.

    • Aaber
      0

      اسلام را در قنون اساسی خرد گرا و سرشت نشین آن یعنی قرآن کریم باید با دقت عالمانه مطالعه و بر رسی کنیم . رفتار مسلمانان و حاکمان بنام اسلام هرگز دلیل قابل اطمینان برای قضاوت نسبت به این دین الهی نبوده است.

    • لاله های سرخ
      0

      نه دوست عزیز اینجور هم که میگی نیست باور کن دین آرامش و خوشبختی میاره ولی متاسفانه از وقتی عده ای افراطی دین رو نردبان پیشرفت و ظلم خودشون کردن شماها رو به بیراهه کشوندن برادر عزیز نمیخوام بگم به زور عقیده خودت رو عوض کنی ولی لطفا تحقیق کن باور کن دین مایه ی آرامش و سلامته ولی عده ای آدم از همین دین دیکتاتوری ساختن و خیلیا رو از این نعمت فراری دادن مطالعه کن رفیق گرامی اتفاقا دین بود که جلو کشتار و تجاوز و وحشی گری رو گرفت و حساب اسلام رو از یه عده افراطی و روان پریش و تندرو لطفا جدا کن

  • دادا
    0

    سلام. ایشالا آقامون هرچه زودتر بیاد دیگه خسته شدیم از این همه بی عدالتی ها

    نظرات شما -
    • بزرگان نیا
      0

      بی عدالتی فقط با پیوستن صادقانه به دین بی آلایش خدا بر طرف می شود --- بی عدالتی خوی شیطانی فراگیر بشر است و تا ابد این خوی باقی است مگر بشر با اراده ای پر توان به دین خدا بپیوندد و به این دین خرد گرا عمل کند و از این دین باجدیت و صداقت و عالمانه پیروی کند. بشر با خواست خداوند برای دادن آزمون خوبی با پیوستن عالمانه و ارادی به دین اصیل خدا آفریده شده ولی با وجود آلودگی به ضعف افراط در اشباع غرایز و فریب خوردن از شیطان در تحریف اراده ی خوب او تا زمانی که شیطان باقی است این ضعف باقی خواهد ماند و غرایز بر خرد و اراده ی خوب او غلبه می کنند و او را در این آزمون مردود می سازند. بشر هرگز با خرد گریزی ارادی خویش نخواهد توانست بر ترفندهای شیطان غلبه کند و این گونه خود را با اراده مستقل خویش از خدا دور می سازد. ارزش والای بشر تنها در بر خود داری او از توان دوری از خرد گریزی و دوری از آلوده شدن به ترفندهای شیطان همراه با به کار گیری این توان در راه خدا است. اگر بشر این توان را وارونه سازد و از شیطان پیروی کند با جانواران درنده خو که بعلت آسیب رسانی مستحق نابودی هستند هیچ فرقی نخواهد داشت. بشر با آلوده ماندن به اراده ی شیطانی افراط در پیروی از غرایز خود و دوری از دین خدا بجز با کنترل خدا پسندانه ی این افراط هیچ راه دیگری برای رسیدن به عدالت ندارد و هیچ کس حتی مقرب ترین بندگان خدا نمی توانند این اراده شرور را از او دور سازد.

  • حسن کریمی پور
    0

    اسلام علیک یااباصالح آقا مال که ندارم ولی جان من وفرزندانم وپدرو مادرم بهفدایت صنعتگری خبره هستم که در طلاتم زمانه همه مالم را از دست دادهام وبرای ثروت باید دغل در کنار هنر بگذارم که نمیتوانم .آقا بیا که بی هنران مال اندوزی میکنند و ما به کناری .آقاجان تشنه عدالتم .آقا به مادرت حضرت فاطمه ص بیا .انشالله سربازت باشم آقاجان.بیا

  • ناشناس
    0

    خداوند بشر را بدون اتمام حجتهای آشکار انکار ناپذیر رها نمی کند --- خداوند یکتا و توانای مطلق بشر و سایر بندگان عاقل و با اراده ی خود را هیچ وقت بدون یاد آوری عظمت فراگیر منحصر به خود و بدون اتمام حجتهای انکار ناپذیر رها نمی کند. خداوند هر از گاهی در موقعیتهای مناسب که در ذهن بندگان حک می شوند توسط بندگان یا سایر آفریده های خود این حجتها را بگونه های منحصر به فرد و انکار ناپذیر تکرار می کند و ناتوانی و نیاز مطلق همه آفریدگان را در این اتمام حجتها ، به بندگان خود یاد آوری می نماید. این اتمام حجتها و یاد آوریها برای این است که بندگان عاقل با اراده در دنیا از خواب غفلت بیرون بیایند و دین اصیل و بی آلاینده ی خدا را به یاد بیاورند و از ترفندهای شیطان خود را دور کنند و در قیامت حجتی نداشته باشند که بی تفاوتی و فراموشی خود را با آن نسبت به این دین بهانه کنند شاید بخیال خام خود بتوانند از بازخواست و مجازات الهی خود را نجات دهند. خداوند تنها دانای مطلق در قرآن کریم تصویرهای به یاد ماندنی از این اتمام حجتها و یاد آوریهای عظمت بی مانند خود و ناتوانی و نیاز مطلق همه ی آفریدگان را مکرر بگونه های فراموش نشدنی و انکار نا پذیر به آفریدگان خود نشان داده و پیوسته نشان می دهد.

  • Aaber
    0

    ظهور مهدی موعود حق است ولی...؟؟؟!!! --- ظهور مهدی موعود (عج) ، که باید آخرین مجدد شریعت وحیانی و قرآنی خداوند یکتای جهان روی این کره ی خاکی باشد ، حق است ؛ ولی آیا به ذهن ناقص بشر با نداشت ادله ی قرآنی محکم و آشکار اثبات پذیر برای انتظار ساخته و پرداخته ی پر حاشیه ی ذهن خود که به حکمت فراگیر الهی نا آگاه است هیچگاه تا کنون خطور نکرده که خود را با این انتظار تخیلی مفت سر کار گذاشته و بجای رفتن با عمل صالح و رستگاری به سوی خدا خام خام خدا را ندانسته به ایجاد این علافی توجیه ناپذیر نا مفهوم خرد گریز به کاری که که هرگز نکرده است متهم می سازد؟؟؟!!! آیا خداوند را ، و العیاذ بالله ، تا این اندازه بی حکمت شناخته ایم که با این علافی 15 قرنی بی هیچ دلیل قاطع ، حجت اعتراض به خود را بدست بشر بدهد که چرا ما صدها میلیارد بشر را در طول این مدت از بهره ی حضور در محضر مبارک او بی هیچ دلیل قاطع محکم و مفصل انکار ناپذیر در قرآن خود محروم گذاشتی و چرا انتظار ما را در طول این 15 قرن بی ثمر ساختی و چرا تنها چند صد میلیون بشر را در اندک سالهای حکومت او از وجود او بهره مند کردی؟؟؟!!! این چه ظلم بزرگی است به خداوند بکتای جهان آفرینش که بشر با ذهن معیوب خود او را با چنین تخیلهایی ، غیر مستقیم به بی حکمتی متهم می سازد و بشر را به تصور خرافه بودن دین او ناگزیر وادار می کند. اگر خشم خداون با این خرافه سازیهای خرد گریز پیوسته که ظلم عظیم علیه یگانه ذات اقدس او هستند ، همه ی ما را فرا نگیرد باید لطف و رحمت بی کران او را ستود و همیشه با عمل مورد خواست او از این لطف قدر دانی نمود و اگر فرا گیرد باید ما بشر ظلم عظیم خود را علیه او درک کنیم و تا همه فنا نشده ایم صادقانه با شناخت دین اصیل او و عمل به این دین به سمت او بازگردیم.

  • لاله های سرخ
    0

    هر چیزی که ظلم و وحشی گری و تجاوز و افراطیگری و توهین به عقاید دیگه و فضولی در حریم خصوصی مردم و ... باشه به نظر من کاملا از دین اسلام جداست حالا عده ای بخاطر منافع خودشون از دین برای حمله به عقاید و حریم خصوصی مردم استفاده میکنن اینها اوباش و منفعت طلبان و افراطیونی هستن که از دین یا کیسه میسازن برای مال و یا راهی میسازن برای تخلیه ی عقده های درونی از نظر من دین چیزی نیست جز آرامش روح و روان و معنویت و پاکی و محبت و صلح و صفا و... اگه جز این باشه باید در حقانیت آن شک کرد

  • منوچهر
    0

    محل ظهورامام زمان دربهشت زهراتهران است این خبرراکسی داده که خبرشهادت شهیدحججی وسلیمانی وهادی وذوالفقاری داده است اوگفت فقط به شهداخبرنداده به وزرامثل اردکانیان وجهرمی واسلامی خبروزیرشدن داده است اوگف آنچه باوالهام میشودواقع میشود

  • شهیدزنده
    0

    کسیکه خبرظهورامام زمان دربهشت زهراتهران دادگفت خبرشهادت شهدایی مثل شهیدذوالفقاری وحججی وهادی وسلیمانی راداده است من باورکردم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها