ترکیب سرکه و آب ژوال، می تواند باعث سوختگی چشم و آسیب ریه شود

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین هشدار داد ترکیب برخی مواد برای ساخت ضدعفونی خطرناک است.

ترکیب سرکه و آب ژوال، می تواند باعث سوختگی چشم و آسیب ریه شود

مجتبی منتظری سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: برخی شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا اقدام به ترکیب برخی مواد می کنند که می تواند سلامت آنان را با تهدید جدی روبرو کند.

وی اظهار داشت: ترکیب سرکه و آب ژاول (وایتکس) گاز سمی منتشر می کند که می تواند منجر به سوختگی چشم و آسیب دیدگی ریه ها شود.

رئیس سازمان آتش نشان ی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: مشاهده شده برخی شهروندان نیز سرکه با آب اکسیژنه را ترکیب می کنند که این کار باعث تولید اسید پراستیک شده و می تواند به اجزای مختلف بدن از جمله چشم، بینی، گلو و ریه ها آسیب وارد کند.

این مسوول حوزه خدمات ایمنی گفت: ترکیب سرکه و جوش شیرین نیز خطرناک بوده و تولید آن در ظروف سربسته می تواند باعث انفجار شود.

وی با تاکید بر تهیه مواد ضدعفونی از مراکز معتبر مانند داروخانه ها همچنین هشدار داد: الکل متانول یا الکل صنعتی به ارزش ضدعفونی کنندگی نداشته و استفاده از آن منجر به آسیب‌های کلیوی و پوستی شدید و حتی کوری و مرگز می‌شود.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نذیر
    0

    بهتر است بعضی از ضد عفونی گنندکان برای مثلا میوه یا خریدهای بسته بندی شده قبل ازاستقرار مثلا داخل یخچال یا کابینت را معرفی کنید اینکه فلان چیز بد است جای خود محفوظ اما چه چیز خوب است جایگزین گردد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها