اخبار کرونایی مازندران|‌ تأثیر ۶۵ درصدی کرونا بر واحدهای صنعتی؛ روند نزولی مبتلایان به کرونا

با گذشت قریب به ۴۵ روز از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران، این بیماری اگر چه روند نزولی ابتلا را در استان طی می‌کند ولی بیش از ۶۵ درصد واحدهای صنعتی مازندران را تحت تأثیر خود قرار داده است.

اخبار کرونایی مازندران|‌ تأثیر ۶۵ درصدی کرونا بر واحدهای صنعتی؛ روند نزولی مبتلایان به کرونا

شیوع ویروس کرونا که از حدود 45 روز در مازندران شروع شده این روزها در مرز نسبتاً مطلوبی سیر می‌‍کند. شیوع ویروس کرونا اکنون در این استان روند نزولی را سپری کرده ولی تأثیرات این بیماری بر اقتصاد و فرهنگ مردم استان دوچندان بوده است.

به دلیل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بسیاری از واحدهای صنعتی و معدنی متاثیر از دستورات ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا تعطیل شده و تاثیرات شیوع این بیماری بر پیکره اقتصاد و رونق واحدهای صنعتی تأثیری 65 درصدی داشته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در تأیید این موضوع گفت: تبعات کرونا بر بخش صنعت استان گسترده بوده و به جز دو بخش صنعتی مابقی صنایع که شامل 65 درصد صنعت مازندران می شود تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته‌اند.

علیرضا یوسف نژاد افزود : تولیدات صنایع نساجی، پوشاک و تولید کفش به دلیل تعطیلی بازار به خصوص بازار شب عید و نبود مشتری ناچارا کم شد. کرونا باعث تعطیلی فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز شد که این مهم بر صنایعی همچون کانی (غیرفلزی)، سیمان و شیشه، صنایع فولادی به عنوان تولیدکنندگان میله گردهای ساختمان و برق و الکترونیک مازندران تاثیر گذاشته است و این بخش از صنایع نیز بی تاثیر از تبعات بیماری نبوده است.

معاون صنعت مازندران همچنین خودروسازی را دیگر صنعتی که کرونا بر فعالیت آنها تأثیر گذاشته است دانست و گفت: هر چند دو کارخانه سایپا و ایران خودرو تولیدات خود را داشته اند ولی عدم عرضه و نبود مشتری در این زمینه تأثیر خود را گذاشته است.

وی با اشاره به تعطیلی بازار و فروش محصولات و ضرورت کاهش نیروها برای حفظ سلامت آنها، ادامه داد: تمامی این کارخانه ها در این دوران کرونایی مجبور به کاهش شیفت کاری از دو به یک شیفت شدند و خطوط تولید با حجم اندک تولید مشغول به کار شدند.

تأخیر جابه جایی دام‌ها در مازندران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز گفت: لازم است جابه جایی دام ها تا پایان اردیبهشت ماه در این استان به تأخیر بیفتد. مهدی رازجویان با اشاره به اینکه تأخیر در کوچ دامداران و جابه جایی دام ها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: کوچ دامداران و جابه جایی دام ها در مناطق ییلاقی و کوهستانی حداقل تا اواسط اردیبهشت به تاخیر بیافتد.

وی افزود: کنترل و نظارت بیشتری برای پذیرش دام ها در مناطق بالادست توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت تا از شیوع ویروس کرونا در بین دام ها جلوگیری شود.

رازجویان با اشاره به اینکه 65 هزار هکتار نشا مکانیزه در سال 98 صورت گرفته است، تصریح کرد: کشت مکانیزه برنج در استان باید مورد توجه همه مردم و تمامی کشاورزان قرار گیرد تا موجب رونق محصولات برنج در استان شد.

اجرای طرح جهادی اهدای خون بانوان در مازندران

به مناسبت روز جهانی بهداشت و سلامت سرهنگ داغمه چی فرمانده سپاه چالوس به همراه مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان و هیئت همراه با ریاست انتقال خون چالوس دیدار کرد.

سرهنگ داغمه چی فرمانده سپاه چالوس در حاشیه این دیدار گفت: با توجه به درخواست مردم و مسئولان انتقال خون در خصوص کمبود گروه های خونی، بسیج جامعه زنان شهرستان چالوس اعلام آمادگی کرد و در قالب طرح جهادی اهدای خون خواهران با محوریت خانواده در این مکان حاضر شدند.

خدیجه کُرد مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان چالوس با اشاره به پیشتازی بسیج در همه عرصه ها، یکی دیگر از اقدامات اساسی بسیج در این شرایط اهدای خون است.

وی افزود: با توجه به درخواست ریاست انتقال خون کشور نسبت به کاهش ذخایر بانک خون ، طرحی در بسیج جامعه زنان بصورت کشوری تحت عنوان «طرح جهادی اهدای خون خواهران با محوریت خانواده» تدوین شد و ما با اطلاع رسانی و فراخوان به موقع به تمامی حوزهها و پایگاه های مقاومت بسیج خواهران این طرح را در شهرستان آغاز و اجرا کردیم.

شیب بیماری در مازندران نزولی است

محمدمهدی ناصحی نماینده وزیر بهداشت در امور پیشگیری از کرونا در مازندران و گلستان، شمار بیماران مبتلا در بیمارستان‌های استان را 980 نفر اعلام کرد و گفت: 114 بیمار جدید کرونایی در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی با بیان اینکه همچنین 164 بیمار مبتلابه کرونا با بهبودی نسبی نیز از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند، ادامه داد: شیب بستری بیماران کرونایی دراستان نزولی است و امید می‌رود با رعایت بیشتر مردم، تعداد بیماران در استان هر روز کمتر شود.

ناصحی از مردم خواست به‌محض مشاهده علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا در خودشان هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند و تحت درمانی قرار گیرند.

وی با اشاره به شروع فصل کشاورزی و برنجکاری در استان‌های شمالی عنوان کرد: در این ایام روستاها بیشتر در معرض خطر هستند و روستاییان باید بیشتر از گذشته به فکر رعایت موارد بهداشتی باشند.

استقبال چشمگیر خواهران بسیجی در طرح جهادی اهدای خون

فرشته پازوکی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران نیز از استقبال چشمگیر خواهران بسیجی در طرح جهادی اهدای خون خبر داد و افزود: با توجه به درخواست سازمان انتقال خون از بسیج مستضعفین برای اهدای خون، سازمان بسیج جامعه زنان در این مورد اعلام آمادگی کرد.

وی با بیان اینکه خواهران بسیجی در مراکز سازمان انتقال خون حاضر شدند و تا یک هفته طرح جهادی اهدای خون ادامه دارد، افزود:‌با توجه به نیاز بیماران کرونایی، استقبال خوبی از اهدا کردن خون توسط خواهران بسیجی صورت گرفت.

پازوکی با اشاره به اینکه تنها 11 شهرستان در مازندران دارای مرکز انتقال خون هستند، از رئیس انتقال خون مازندران در خواست کرد: امکان برپایی پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌ها صورت گیرد.

تولید 14هزار ماسک توسط خادمن امامزادگان مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تولید 14 هزار ماسک و تهیه شش هزار بسته بهداشتی توسط خادمان بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: ماسک‌های تولیدی و بسته‌های سلامت به ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان‌های مازندران و یا بین عموم مردم در مقابل درب خانه شهروندان توزیع شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌ جناسمی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اوقاف مازندران از ظرفیت اجتماعی بقاع متبرکه برای مقابله با این ویروس بهره گیری کرده است، افزود: کارگاه های تولید ماسک در 12 بقعه متبرکه و امامزاده استان مازندران راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه کارگاه های تولید ماسک با حضور گروه های جهادی، خادمان بقاع متبرکه و بسیجیان راه اندازی شد که متناسب با ظرفیت هر بقعه متبرکه و نیروی کار، ماسک و البسه بهداشتی تولید شده است، تصریح کرد: ماسک های تولید شده توسط خادمین مقابل درب خانه شهروندان بین مردم توزیع شده است تا از تجمع جلوگیری شود.

جلوگیری از جمع آوری معتادان متجاهر در ایام شیوع ویروس کرونا

احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: جمع آوری معتادان متجاهر در ایام شیوع ویروس کروناخطر آفرین، مشکل ساز و تشدید کننده بحران بود.

وی افزود: معتادان مرکز ماده 16 مازندران باید سه ماه و در صورت تمدید شش ماه در این مرکز حضور داشته باشند که تا پایان سال98 بیش از 90 درصد آنان زمان حضورشان به پایان می رسید و تعداد اندکی از معتادان متجاهر با نظر قاضی برای جلوگیری از شیوع کرونا آزاد شدند.

مظفری تاکید کرد: در حوزه مراکز سرپایی نیز با اقدامات خوب دانشگاه علوم پزشکی و توزیع مناسب دارو رفت و آمد معتادان به مراکز MMT به شدت کاهش یافت و به دنبال این تصمیم استرس و اضطراب تهیه داروی آنان که یکی از دلایل اصلی کاهش ایمنی بدن است کاهش یافت.

وی در مورد گرمخانه ها و شیلترها گفت: در جلسه کمیته درمان مصوب شد تا شهرداری ها نیز در این ایام فعال تر عمل کرده و حضور معتادان در این مراکز به صورت شبانه روزی انجام پذیرد.

پایش سلامت بیش از یک میلیون نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران، اجرای برنامه غربالگری و تبسنجی بیش از یک میلیون نفر در مبادی ورودی و خروجی استان و تهیه و تولید انواع ملزومات بهداشتی نظیر ماسک، دستکش، موادضد عفونی کننده و لباس ویژه و اجرای چند طرح ابتکاری با هدف صیانت از سالمندان و سایر اقشار آسیب پذیر را از جمله خدمات این جمعیت جهت مقابله با ویروس کرونا دانست.

مجتبی اکبری افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و نیاز شهروندان به ملزومات بهداشتی نظیر دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس مرگبار و با توجه افزایش تقاضا و کمبود آن در جامعه و فراخوان مسئولان ذیربط جهت تولید حداکثری ملزومات بهداشتی مزبور، داوطلبان عضو جمعیت هلال احمرمازندران در راستای برنامه های عام المنفعه هلال احمر، تهیه و تولید ماسک و لباس های ویژه و همچنین تهیه بسته های ویژه مهار کرونا را در دستور کار قرار دادند.

وی همچنین از اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه و پیام آوران بشر دوستی توسط اعضای جوانان این جمعیت خبر داد و گفت: در طرح های اجرایی جوانان هلال احمر استان بیش از 48 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و از خدمات ارائه شده که به صورت تمرکزی بر محور پیشگیری از بیماری کرونا اجرا شد بهره مند شدند.

تولید لوازم بهداشتی مقابله با کرونا توسط هنرمندان مازندران

انجمن مدولباس مازندران با تلاش هنرمندان این رشته هنرى اقدام به راه اندازی کارگاه های تولید ماسک بهداشتی سه‌لایه ،گان و دستکش در سراسر استان کرد.

عباس زارع مدیرکل ارشاد مازندران و نماینده کارگروه مد و لباس استان گفت: این کارگاه ها با همکاری هنرمندان مد و لباس مازندران توسط انجمن مد و لباس مازندران در سال جهش تولید راه اندازی شده و در حال حاضر با حداکثر ظرفیت در حال تولید ماسک سه لایه، گان و دستکش استاندارد و بهداشتی و توزیع آن در سراسر استان است.

وی بیان کرد: تولیدات این کارگاه با رعایت استاندارد‌های مشخص شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و جهت توزیع در اختیار مراکز بهداشتی قرار می گیرد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها