دلیل مرگ کودک ۴ ساله ساوه‌ای

رئیس علوم پزشکی ساوه درخصوص مرگ کودک 4 ساله توضیحاتی داد.

دلیل مرگ کودک ۴ ساله ساوه‌ای

شامگاه 17 فروردین ماه بود که خبری مبنی بر فوت یک کودک 4 ساله در اثر قصور پزشکی در یکی از بیمارستان های ساوه در فضای مجازی پیچید.

در این اخبار از قول خانواده این کودک ادعا شد که فرزند آنها به دلیل تزریق اشتباه از دست رفته است.

دکتر مهدی مصری رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه در این خصوص گفت: در ابتدای امر تا زمانی که تمامی موارد اثبات نشود نمی توان رخداد صورت گرفته را قصور پزشکی نامید و در چنین شرایطی که هنوز تحقیقات تکمیل نشده پیگیری ها با عنوان بررسی خطای احتمالی انجام می شود.

دکتر مهدی مصری با اشاره به اینکه طبق روال قانونی در این شرایط، یک کمیته مرگ و میر زیر 5 سال براساس اطلاعاتی که جمع آوری می شود در سطح بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می شود، گفت: پس از تشکیل این کمیته اقدامات لازم در این راستا و پاسخگویی و اطلاع رسانی به مردم انجام می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه همه موارد شفاهی است و موارد هنوز بررسی نشده است نمی توان اظهارنظر کرد.

مصری با بیان اینکه مرگ این کودک چهار ساله حدود دو سه روز پیش اتفاق افتاده است، بیان کرد: این بیمار دارای علائم اسهال و استفراغ بوده و داروی خوراکی و سپس داروی تزریقی دریافت کرده و دچار تشنج شده و به اراک برای ادامه درمان انتقال یافت که در اراک جان خود را از دست داد.

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه وظیفه داریم کمیته مرگ و میر را در سطح بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه تشکیل دهیم و پس از آن اظهار نظر خواهیم کرد، افزود: هنوز مستندات لازم در اختیار نیست، باید تمامی شرایط بیمارستان، بیمار، آمبولانس که انتقال بیمار به اراک را انجام داده است، نظرات پزشکی قانونی دریافت و همه جوانب موضوع بررسی شود و سپس کمیته تخصصی تشکیل می شود و مصر هستم که به زودی این کمیته تشکیل شود.

منبع: فرتاک نیوز

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • قصور
    0

    دیگه این قصور پزشکی وکشتن آدما تو جمهوری اسلامی یک چیز عادی هست... چند روز دیگه هم میگن قصور پزشکی نبوده و کودک خودش فوت کرده همان کاری که در تمام ادارات و نهادها انجام میشه...هرگز حرف مردم به جایی نمیرسد و نخواهد رسید..اینجاایران است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها