از ابتدای اردیبهشت ماه انجام می شود؛

اجرای دوباره طرح تفکیک پسماند از مبدا در پایتخت

براساس برنامه ریزی های انجام شده در قالب طرح کاپ(کاهش پسماند) از اردیبهشت ماه امسال شهروندان تهرانی می توانند مجددا پسماندهای خود را از مبدا تفکیک کنند.

اجرای دوباره طرح تفکیک پسماند از مبدا در پایتخت

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ، با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در بحث تفکیک پسماند در پایتخت گفت: اهمیت رعایت اصول بهداشتی در تفکیک پسماند موضوعی است که همواره مورد توجه بوده و یکی از نقدهای ما به تفکیک پسماند از مخزن همین رعایت نکردن اصول بهداشتی است. با شیوع ویروس کرونا سخت گیری ها در این باره افزایش یافت و قوه قضاییه و نیروی انتظامی با شیوه گذشته جمع آوری پسماند از مخازن برخورد می کنند.

او با اشاره به لزوم آموزش و اطلاع رسانی گسترده به شهروندان به منظور تغییر شیوه تفکیک پسماند از مبدا افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا در طرح کاپ برنامه‌ریزی هایی برای تفکیک پسماند از مبدا و در خانه ها انجام شده بود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به روند برنامه ریزی های انجام شده توضیح داد: براساس این طرح برنامه هایی در دست تدوین است که ٢ روز در هفته پسماندهای خشکی که از شیرابه عاری و کم حجم شده است را از در منازل تحویل بگیریم.‌

او با بیان اینکه شهروندان ثابت کرده اند که در بحث تفکیک پسماند از مبدا با شهرداری تهران همکاری خوبی دارند، عنوان کرد: در این باره پیگیری های لازم از مناطق شهرداری تهران در حال اجراست و صرفا پیمانکارانی اجازه فعالیت دارند که بتوانند فرایند فعلی را اصلاح کنند و پسماند شهروندان را از طریق خودروهایی که در اختیار دارند و همچنین وصل شدن به اپلیکیشنی که در حال نهایی شدن است، جمع آوری کنند.

علیپور اضافه کرد: اگر شرایط مذکور محقق شود ما می توانیم از اردیبهشت ماه فرایند تفکیک پسماند از مبدا را دوباره راه اندازی کنیم بدون اینکه خطری شهروندان یا کارگران را تهدید کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که تفکیک پسماند همچنان ممنوع است، گفت: با افرادی که به صورت غیر مجاز نسبت به تفکیک پسماند اقدام کنند به شدت برخورد خواهد شد.

جمع آوری و دفن روزانه ١٠٠ تن پسماند بیمارستانی

او در باره آخرین وضعیت میزان پسماند های بیمارستانی در پایتخت بیان کرد: در بهمن ماه سال گذشته میزان پسماند های بیمارستانی جمع آوری و دفن شده در پایتخت روزانه حدود ٧٠ تن بود اما در حال این میزان به ١٠٠ تن در روز رسیده است. البته این افزایش با توجه به مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان طبیعی است. همچنین به دلیل حساسیت های موجود پسماندهای عادی که در مجاورت پسماند های عفونی هستند را عفونی تلقی می کنیم.این پسماند ها در سایت جداگانه ای در محل آرادکوه دفن می شوند.‌

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه درباره شیوه دفن پسماندهای بیمارستانی کرونایی هیچ گونه پروتکل جدیدی ابلاغ نشده است، گفت: براساس شیوه عملکرد کشور های درگیر این موضوع از جمله چین و دستور العمل هایی که به مرور زمان از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شد در تلاشیم تا با شرایط سخت گیرانه تری نسبت به دفن پسماندهای بیمارستانی اقدام کنیم.

منبع: برنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها