حماس همچنان منتظر پاسخ عربستان درخصوص آزادی نماینده‌اش است

جنبش حماس همچنان منتظر پاسخ عربستان برای آزادی نماینده سابقش در این کشور و تعداد دیگری از فلسطینی‌ها است.

حماس همچنان منتظر پاسخ عربستان درخصوص آزادی نماینده‌اش است

حماس پیامی را از طریق میانجیگران برای عربستان فرستاده بود و خواهان آزادی محمد الخضری، نماینده سابق این جنبش در عربستان و تعدادی از فلسطینی‌هایی شده بود که به اتهام "حمایت از تروریسم" بازداشت شده و اکنون وارد دومین سال بازداشتشان شده‌اند. این در حالی است که عربستان هنوز پاسخی به این پیام حماس نداده است. حماس تاکید کرده که بازداشت شدگان ظالمانه محاکمه شده‌اند.

باسم نعیم، عضو دفتر روابط بین الملل حماس پیش بینی کرده بود پرونده بازداشت شدگان قبل از ماه رمضان بسته شود. با وارد شدن بازداشت شدگان به سال دوم بازداشتشان، حماس مجددا خواهان آزادی آنها به ویژه در سایه خطرات شیوع کرونا شده است.

حماس تاکید کرده این افراد هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند؛ جز اینکه مسئله فلسطین را فراموش نکرده‌اند و با ابزارهای قانونی و مشروع از آن حمایت کرده‌اند. فعالیت آنها با سیاست عربستان که همواره مسئله فلسطین را مسئله مرکزی خود می‌داند، هماهنگ بوده است.

در بیانیه حماس آمده است: جای تاسف دارد که عربستان از جایگاه یک حامی به جایگاه محاصره کننده تبدیل شده است.

رافت مره، رئیس اداره حماس در خارج گفته بود: ما امیدواریم این پرونده قبل از ماه رمضان بسته شود.

وی نگرانی‌ خود را نسبت به سلامتی بازداشت‌شدگان به خاطر شیوع کرونا ابراز کرد.

مقامات عربستان که الخضری را در زندان "ذهبان" بازداشت کرده‌اند، هیچ پاسخی به درخواست‌ها برای آزادی بازداشت‌شدگان نداده‌اند.

محمد العمری، مخالف سعودی گفته که خطرات جدی به خاطر شیوع کرونا جان بازداشت‌شدگان را تهدید می‌کند؛ به ویژه اینکه مقامات، اطلاعات درستی درباره مبتلایان نمی‌دهند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها