دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام:

باوجود تحریم ۴۰ ساله، از بسیاری کشور‌ها جلوتریم

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: اگر تمدن اسلامی در جهان پیاده شود، دیگر آمریکای قدرتمندی نیست که یک سوم محصول دنیا و یک پنجم انرژی جهان را مصرف کند.

باوجود تحریم ۴۰ ساله، از بسیاری کشور‌ها جلوتریم

محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام درباره شعار سال ۹۹ یعنی «جهش تولید»گفت: واقعیت این است که تا امروز تمام مکاتب اقتصادی دنیا عاجز از این بودند که عدالتی را که متفکران بزرگ مطرح کردند را اجرا کند.

او ادامه داد: در تمام مکاتب دنیا چه دیکتاتوری و چه دموکراسی اداره کشور به چند سرمایه دار سپرده شده که در حال چاپیدن دنیا بوده‌اند.

عبدخدایی افزود: پس از مدت ها شخصیتی پیدا شد که حاکمیتی را پیشنهاد می‌دهد که در پناه آن حاکمیت عدالت در جهان معنا پیدا کرده‌است؛ حاکمیتی که یک بار در اوایل اسلام یعنی در زمان حکومت پیغمبر (ص) و در چند سال حکومت امام علی (ع) توانسته عدالت واقعی را در جهان پیاده کند؛ لذا شما در تاریخ می‌بینید که در زمان حکومت امیرالمومنین با آن اقتصاد ابتدایی، حتی یک زن و شوهرِ بدون خانه وجود نداشته است.

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: در دنیای نو ظهور امروز که اقتصاد‌های قدیمی پوست انداخته، جمهوری اسلامی در تلاش است تا اقتصادی را که مبانی اصلی آن عدالت اسلامی، قرآنی و فقهی است و در طول تاریخ باید پیاده می‌شده را اجرایی کند؛ از همین رو مقام معظم رهبری ده سال است که به طور مرتب از اقتصاد صحبت می‌کنند، زیرا ایشان اقصاد اسلامی را مد نظر دارند و قبلا هم فرموده اند که ما در حال حرکت به سمت حکومت اسلامی هستیم و در حکومت اسلامی، اصل اجرای عدالت است.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام خاطر نشان کرد: شما اگر نوشته‌های نویسنده‌های غربی نظیر جرج جرداق ، عبدالله فتاح مقصود، توماس کارلایل و ... را بخوانید همه اینها اذعان کرده‌اند که جهان عدالتی را به خود ندیده است جز در حکومت امام علی(ع).

اسلام بسیاری از حرکت‌های ناسیونالیستی در ایران را از بین برد

او گفت: من این موضوع را در چند کلام خلاصه می‌کنم که متاسفانه حکومت اسلامی تا امروز آن‌گونه که باید تبلور پیدا نکرده، زیرا ۸۰ سال بنی امیه حکومت کردند و ۵۲۰ سال هم حکومت بنی عباس به طول انجامید، اما با این وجود شعاع آیین اسلامی و قرانی که ۱۴۰۰ سال از آن گذشته، همچنان در جهان درخشان است.

عبدخدایی تصریح کرد: به بیانی دیگر با اینکه چند صد سال حکومت‌های نامشروع و شبه اسلامی نظیر حکومت مامون بنی عباس، منصور دوانیقی بنی امیه و ... در جهان و ایران به نام اسلام حکومت می‌کردند، اما همین اسلام باعث شد که بسیاری از حرکت‌های ناسیونالیستی در ایران از میان برود و دلیل این امر هم این است که ذات اسلام به اندازه‌ای پیشرفته است که حتی کسانی هم که تظاهر به اسلام داشتند مجبورند فرهنگ و تمدنی را که به سبب اسلام به وجود آمده حفظ کنند.

باوجود تحریم ۴۰ ساله همچنان از بسیاری کشور‌ها جلوتریم

این مبارز دوره ملی شدن نفت، بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری صحبت از تمدن اسلامی می‌کنند و این به این سبب است که اگر تمدن اسلامی در جهان پیاده شود دیگر آمریکای قدرتمندی نیست که یک سوم محصول دنیا و یک پنجم انرژی جهان را مصرف کند، اما در برابر یک بیماری عاجز شود.

او افزود: الان ببینید دنیا و تمام کشورهایش در مواجه با کرونا به چه فلاکتی افتاده اند و ما که ۴۰ سال است در تحریم هستیم چگونه که از بسیاری کشورهای متمدن جلوتریم؛ کما اینکه ما ۴۰ سال است در جنگ اقتصادی هستیم و ۸ سال در جنگ نظامی بوده ایم و همه جهان هم تلاش کردند تا این اسلام را درهم بکوبند، اما خوشبختانه جمعیت ۳۰ میلیونی ما امروز به ۸۲ میلیون رسیده است و محصولات غذایی ما که یک روز از خارج وارد می‌شد، امروز به سایر کشورها صادر می‌شود.

عبدخدایی در پایان خاطر نشان کرد: اگر شما همه این‌ها را نگاه کنید می بیند که در این سال با همه ضعف‌ها ، کمبود‌ها و ناکارآمدی‌ها مبارزه کرده‌ایم و امروز نه تنها از کشور‌های دیگر عقب‌تر نیستیم، بلکه جلوتر هم هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها