هشدار اتحادیه اروپا درباره انتشار شایعات در اوضاع کرونا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد، انتشار اخبار غلط و شایعات در بحبوحه کرونا می‌تواند به طور جدی جان مردم را به خطر بیندازد.

هشدار اتحادیه اروپا درباره انتشار شایعات در اوضاع کرونا

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد، انتشار اخبار غلط و شایعات در بحبوحه کرونا می‌تواند به طور جدی جان مردم را به خطر بیندازد.

«جوسپ بورل» این مطلب را روز یکشنبه در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرد و افزود: سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از طریق همکاری نزدیک با کمیسیون اروپا و کشورهای عضو، در خط مقدم تلاش‌های اتحادیه برای مقابله، تحلیل و جلوگیری از انتشار اخبار غلط درباره کرونا است.

او هشدار داد که پویش گسترده‌ای از اطلاعات نادرست و اخبار غلط درباره کرونا در جریان است و به‌صورت عامدانه برای بی اعتبار کردن برنامه اتحادیه اروپا در راستای مقابله با کرونا تلاش می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با طرح این درخواست که افراد از توزیع اطلاعات غیر موثق خودداری کنند، تصریح کرد: شایعات با جان مردم بازی می‌کند.

بورل جمعه گذشته نیز در سخنانی پس از پایان نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا درباره آنچه او اینفودمی (استعاره از همه گیری اطلاعات نادرست) خواند هشدار داد و از کشورها خواست به صورت جمعی به بحران کرونا پاسخ دهند.

وی گفت: کرونا یک بحران جهانی است و پاسخ آن باید در سطح بین‌المللی ارائه شود. ما نباید فقط به فکر حل شیوع کرونا در اروپا باشیم. حتی اگر موفق به چنین کاری شویم، مشکل حل نشده و هر لحظه آتش آن به اروپا بر می‌گردد.

بورل همچنین به ناآرامی‌ در کشورهای سوریه، لیبی و یمن اشاره و تصریح کرد که این مسأله بر تلاش‌ جمعی برای مقابله کرونا تأثیر منفی گذشته است. وی بر همین اساس خاطر نشان کرد، اتحادیه اروپا از پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش بس جهانی حمایت می‌کند.

براساس آخرین آمار منتشر شده، تاکنون یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۳۳۳ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و ۶۴ هزار و ۷۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها