سقوط پهپاد ترکیه‌ در شرق مصراته لیبی

مرکز رسانه جنگ لیبی اعلام کرد که نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر موسوم به

سقوط پهپاد ترکیه‌ در شرق مصراته لیبی

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای تحت فرماندهی حفتر موفق شدند یک فروند پهپاد ترکیه‌ای متعلق به گروه‌های شبه‌نظامی که قصد هدف قرار دادن پایگاه‌های این نیروها را داشت، در محور الوشکه واقع در شرق مصراته سرنگون کنند.
نیروهای حفتر هفته گذشته نیز شش فروند پهپاد ترکیه‌ای را در محورهای مختلف اطراف مصراته و طرابلس ساقط کرده و راکت شلیک شده از یک کشتی جنگی ترکیه‌ای را پیش از اصابت به شهر العجیلات در غرب طرابلس، رهگیری و دفع کردند.
این نیروها اعلام کردند در حال پیشروی در تعدادی از جبهه‌های شهر طرابلس و اطراف آن هستند و اکنون وارد محله ابوسلیم (در جنوب طرابلس) شده‌اند و کنترل منطقه استراتژیک الرابش را که خط مقدم شبه‌نظامیان "حمایت مرکزی ابوسلیم به رهبری "عبدالغنی الککلی" (مشهور به "غنیوه الککلی" وابسته به فایز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی) است، به دست گرفته‌اند.
محورهای جنوب شهرهای طرابلس و مصراته و غرب سرت نیز شاهد درگیری‌های بسیار شدیدی میان نیروهای تحت امر خلیفه حفتر و شبه‌نظامیان وابسته به دولت وفاق ملی لیبی هستند.
همچنین در مناطق وادی زمزم، بوقرین و الهشه در جنوب مصراته و دو محور الوشکه و القداحیه در غرب سرت، درگیری‌های سنگینی میان نیروهای حفتر و شبه‌نظامیان یاد شده شکل گرفته‌اند.
نیروهای حفتر پیشرفت‌های نظامی داشته و توانسته‌اند کنترل زلطن، الجمیل، رقدالین و دیگر مناطق نزدیک به مرزهای تونس را به دست بگیرند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها