جنگ جهانی دالتون‌ها برای ماسک!

کشورهای غربی در راهزنی ماسک و محموله های بهداشتی رقابت عجیبی به راه انداخته‌اند.

جنگ جهانی دالتون‌ها برای ماسک!

کشورها و دولت های غربی که برخی آن ها را مهد تمدن می دانستند این روزها برای به دست آوردن اقلام بهداشتی دست به سرقت از یکدیگر می زنند، سرقت هایی که صدای مقامات بسیاری از این کشورها را در آورده است و با وجود آرای قطعی دادگاه ها حاضر به پس دادن این اقلام به یکدیگر نیستند. اخبار این روزها در رسانه های اروپایی و غربی نشان می دهد که کشورهای غربی در حال تجاوز به حقوق یکدیگر و سرقت محموله های ماسک از همدیگر هستند. این جدال بی سابقه غربی ها برای تأمین ماسک و اقلام بهداشتی که این روزها تمام جهان با آن در حال دست و پنجه نرم کردن است، با استفاده از راهزنی،بخشی از ماهیت واقعی غربی ها در مقابله با بحران ها را نشان می‌دهد. در ادامه به تعدادی از این سرقت ها که به نبردی نفس گیر برای تصاحب ماسک تبدیل شده نگاهی انداخته ایم.
سرقت ماسک اروپایی ها توسط آمریکا
کشورهای اروپایی سال ها در خدمت آمریکا بوده اند به گمان این که می توانند در بحران ها روی کمک آمریکایی ها حساب کنند اما امروز آمریکا نه تنها حاضر به کمک به آن ها نیست بلکه خود این کشور به سرقت محموله های ماسک کشورهای اروپایی اقدام می کند.
به عنوان مثال شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه فرانسوی گزارش داد که آمریکایی‌ها ماسک‌های سفارش شده از سوی فرانسه را از فرودگاه‌های چین به سرقت می‌برند. بنا بر این گزارش آمریکایی‌ها به شرکت‌های چینی تولید ماسک مبالغی تا چهار برابر قیمت عرضه این کالا برای خرید ماسک از آن ها پیشنهاد می‌دهند. تاجران آمریکایی در فرودگاه شانگهای پول‌های هنگفتی با خود دارند تا محموله ماسک‌های سفارشی از سوی کشورهای اروپایی را بقاپند.
گاردین هم در گزارشی از سرقت محموله ماسک دیگری توسط آمریکا نوشت. در این گزارش آمده است، «آندریاس گایزل» وزیر امور داخلی ایالت برلین آلمان در واکنش به اقدام ناپسند دولت آمریکا در دزدیدن ماسک‌های سفارش‌داده‌شده برای پلیس آلمان، این اقدام را «دزدی دریایی مدرن» خواند. ماجرا از این قرار بوده که دلالان آمریکایی که پیش از این محموله‌های ارسالی به چندین کشور اروپایی دیگر را دزدیده بودند، در تایلند مقصد محموله‌ای حاوی حدود 200 هزار ماسک N95 را که به‌سفارش دولت آلمان (برای استفاده نیروهای پلیس) در حال بارگیری بود به آمریکا تغییر دادند. وزیر امور داخلی ایالت برلین این اقدام دولت آمریکا رادزدی دریایی مدرن خواند.
سرقت محموله ماسک اسپانیا و ایتالیا توسط فرانسه
در روزهای گذشته محموله‌ای شامل چهارمیلیون ماسک که از سوی یک شرکت سوئدی به نام مولنلی‌که راهی ایتالیا و اسپانیا شده بود در میانه راه توسط فرانسوی ها به سرقت رفت و ضبط شد. این اقدام فرانسوی ها خشم مقامات سوئد، ایتالیا و اسپانیا را برانگیخته است. این محموله که قرار بود از مسیر زمینی به ایتالیا و اسپانیا حمل شود، در لیون فرانسه متوقف شد. به گزارش یورو نیوز دولت فرانسه نیز با پذیرفتن این مسئله اعلام کرده است تا اطلاع ثانوی هر گونه محموله شامل اقلام بهداشتی راکه در مسیر کشورهای دیگر باشد به نفع فرانسه ضبط می کند و اجازه نمی دهد حتی یک ماسک یا دیگر کالاهای بهداشتی از فرانسه خارج شود. با این حال درنهایت دبیرخانه دفاع و امنیت ملی فرانسه با لحاظ کردن «استثنا» موافقت کرد که نیمی از ماسک‌ها به ایتالیا و اسپانیا فرستاده شود.
سرقت محموله ماسک ایتالیایی‌ها توسط چک
در موردی دیگر جمهوری چک محموله صادراتی ماسک چین به ایتالیا را به نفع خود مصادره کرد و طبق گفته رسانه‌های ایتالیایی، جمهوری چک ماسک‌های ارسال شده چین به ایتالیا را در مسیر انتقال مصادره کرده است.این رفتار جمهوری چک با محموله اقلام بهداشتی در حالی بود که ایتالیا بیش از هر کشوری در قاره سبز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و شمار قربانیان آن در یک ماه اخیر حتی از شمار جان‌باختگان کرونا در چین نیز فراتر رفته است. به گزارش ایندیپندنت دولت چک حاضر به بازپس دادن این محموله نشده و ادعا کرده است که محموله حاوی 680 هزار ماسک توسط دزدان در چک به سرقت رفته و اطلاعی از سرنوشت آن ها ندارد!
بلافاصله بعد از این ادعا فیلمی منتشر شد که در فیلم دیده می‌شود که روی محموله‌ کامیون عباراتی به زبان چینی و ایتالیایی نوشته شده‌ است؛ عباراتی که نشان می‌داد محموله هدیه‌ای از سوی چین برای کمک به مردم ایتالیاست. اما چک همچنان بر موضوع دزدیده شدن ماسک ها پافشاری می‌کند!
غارت محموله پزشکی تونس توسط دزدان ایتالیایی
بعد از اعلام سرقت محموله های بهداشتی در مسیر کشورهای مختلف، وزیر تجارت تونس هم گفت که کشورهای اروپایی از ترس کرونا شروع به دزدی از یکدیگر کرده‌ و یک کشتی تونسی را نیز غارت کرده‌اند. به گزارش القدس العربی، المسلینی در یک مصاحبه تلویزیونی خبر داد که ایتالیایی‌ها یک کشتی حامل مواد الکلی و ضدعفونی‌کننده را در دریای مدیترانه به مقصد تونس، به غارت برده‌اند. وی اعلام کرد بعد از آن که چک حاضر نشد محموله اقلام بهداشتی متعلق به ایتالیا را به این کشور پس دهد، ایتالیا هم دست به راهزنی و سرقت محموله های بهداشتی دیگر کشورها زده است.
لهستان محموله ژل ضدعفونی کننده نروژ را ربود
در ادامه سرقت ماسک‌ها در اروپا، پایگاه اطلاعاتی «the local» هم نوشت: «کشور لهستان مانع از صدور هزاران بطری ژل ضدعفونی‌کننده به نروژ شده است. ظاهراً شرکت نروژی "Norenco" از طریق سرمایه‌گذاری مشترک محلی خود کارخانه وسایل بهداشتی در کشور لهستان تأسیس کرده است و اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور نروژ از طریق این کارخانه تأمین می‌شود. اما دولت لهستان مانع صدور اقلام بهداشتی به کشور نروژ شده است؛ اگرچه دولت این کشور خواستار آن است که این شرکت به‌عوض، این محصول را برای استفاده در بیمارستان‌های لهستان ارسال کند اما همچنان لهستانی ها محموله متعلق به نروژ را پس نداده‌اند.
راهزنی آلمان ها و سرقت محموله بهداشتی از ایتالیا
در شرایطی که ایتالیا با بحران سنگینی دست و پنجه نرم می کند و کشورهای آسیایی نظیر چین و روسیه برای کمک به ایتالیا محموله های اقلام بهداشتی زیادی را با هواپیماهای باربری به این کشور ارسال می کنند اما آلمان ها به عضو دیگر اتحادیه اروپا رحم نکردند. آلمان یک محموله پزشکی که شامل بیش از 800 هزار ماسک ایمنی و دیگر مواد بهداشتی صادر شده از آمریکا به ایتالیا را که حرکت بوده است، متوقف کرده اند.
صد رحمت به دالتون ها !
سرعت شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، کمبود مواد بهداشتی و ماسک را به بحرانی در کشورهای مختلف بدل کرده و باعث شده کشورهای غربی در ترس و دلهره به سر ببرند و از ترس ویروس کرونا تجهیزات پزشکی یکدیگر را به سرقت می‌برند. کشورهایی که پیش ازاین خود را متحدان دیرینه می نامیدند حالا این گونه با زیر پا گذاشتن اخلاق و قوانین از یکدیگر دزدی می کنند.دزدی هایی که آن چنان عیان و آشکار است که روی برادران دالتون در غرب وحشی را هم سفید کرده است . پیش از این نیز هجوم مردم به سوپر مارکت ها و غارت مواد غذایی را در این کشورها شاهد بوده ایم. به نظر می رسد کرونا توانست آن روی دیگر مردم به ظاهر متمدن غربی را نشان دهد.

منبع: روزنامه خراسان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    ما در کشور خودمان محموله را کشف میکنند بعد به کسان دیگر میدهند!!!!! اسم این کار چیست؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها