کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی با عنوان شارژ و اینترنت رایگان در یزد

رئیس پلیس فتا یزد از کشف یک پرونده کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی با عنوان شارژ و اینترنت رایگان در این استان خبر داد.

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی با عنوان شارژ و اینترنت رایگان در یزد

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در تشریح اقدامات انجام شده پلیس فتا در استان یزد، اظهار کرد: بعد از اعلام شکایت، بررسی مستندات و استعلامات لازم در خصوص تراکنش‌های حساب شاکی مشخصی گردید و مشخص شد، مبلغ برداشت‌ شده با عنوان شارژ و فیلم رایگان از طریق لینک‌های اغواکننده جعلی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به تعامل و استعلام از استان‌های دیگر مشخص شد این پرونده بالغ بر ۵۰۰ شاکی دارد که در روند بررسی پرونده با انجام اقدامات فنی مشخص گردید مبالغ برداشتی توسط دانشجوی ۲۲ ساله یکی از استان‌های همجوار صورت گرفته که اقدامات لازم برای دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان یزد در ادامه افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی مردم با روش‌های نوین کلاهبرداری را یکی از مهمترین دلایل اجرای طرح رمزهای دوم یکبارمصرف در شبکه بانکی دانست و گفت: کاربران در اولین فرصت با همراه داشتن مدارک شناسایی و مراجعه به بانک مربوطه رمز دوم یکبار مصرف خود را فعال کنند زیرا فعال کردن رمزدوم پویا که فقط ۶۰ ثانیه اعتبار دارد، می‌تواند امنیت تراکنش‌های اینترنتی را تا حد زیادی افزایش دهد.

وی تصریح کرد: کلاهبرداران اغلب با بکارگیری شگردهای تخصصی در فضای مجازی، با روش‌های تبلیغاتی نظیر شارژ و اینترنت رایگان، خرید بازی، همسریابی، طلسم و جادو اقدام به ایجاد درگاه جعلی کرده و با ذخیره سازی اطلاعات سوژه‌های خود نسبت به خالی کردن وجوه موجود در کارت‌های بانکی کاربران اقدام می‌کنند.

سرهنگ ابوطالبی در پایان به کاربران توصیه کرد: به‌هیچ‌ وجه فریب تخفیفات دروغین فروش کالا یا ارائه خدمات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نخورند و در هنگام خرید اینترنتی به آدرس الکترونیکی درگاه پرداخت دقت کرده و موارد مشکوک را از طریق قسمت ارتباطات مردمی وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir در میان بگذارند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها