بازداشت ۱۷۰۰۰ کودک و نوجوان فلسطینی از سال ۲۰۰۰

رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ تا کنون ۱۷۰۰۰ کودک و نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده است.

بازداشت ۱۷۰۰۰ کودک و نوجوان فلسطینی از سال ۲۰۰۰

قدری ابوبکر، رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین در سخنانی به مناسبت روز کودک فلسطینی اظهار کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ تا کنون ۱۷۰۰۰ کودک و نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده است و از این تعداد ۲۰۰ کودک همچنان در بازداشت به سر می‌برند.
وی افزود: این کودکان با انواع شکنجه، رفتار تحقیر آمیز و نقض معیارهای حقوق بشر مواجه هستند. نقض‌های صورت گرفته علیه کودکان و نوجوانان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر درطول تاریخ سازمان ملل بی‌سابقه است؛ این تخلفات لکه ننگی بر پیشانی سازمان ملل و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی است، که از فراهم کردن کم‌ترین میزان حمایت از این کودکان ناتوان است.
ابوبکر در ادامه تصریح کرد: سن و سال این کودکان و نوجوانان از ۱۲ تا ۱۸ سال متفاوت بوده و حتی ده‌ها مورد بازداشت کودکان کمتر از ۱۰ سال نیز ثبت شده است.
این مقام فلسطینی ادامه داد: سه چهارم آنها به نوعی مورد شکنجه جسمی قرار گرفته‌اند و بر اساس آمارها و گواهی کودکان، همه بازداشتی‌ها هم در مراحل مختلف تحت شکنجه روانی قرار گرفته‌اند. بیشترین آمار بازداشت کودکان مربوط به قدس اشغالی است، طوری که روزانه ده‌ها تن از آنها بازداشت شده و علیه برخی از آنها سیاست حصر خانگی، تبعید از قدس یا جریمه‌های مالی سنگین وضع می‌شود.
قدری ابوبکر همچنین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، شورای حقوق بشر، یونیسف، سازمان عفو بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی دیگر خواست که با اقدام سریع رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده تا تمامی اسیران فلسطینی ازجمله کودکان را آزاد کند.
فلسطینیان پنجم آوریل را به مناسبت دفاع از حقوق کودکان و همچنین یادآوری نقض فاحش حقوق کودکان شامل بازداشت، شکنجه و قتل توسط رژیم صهیونیستی گرامی می‌دارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها