۴۶ زندانی فراری زندان سقز دستگیر شده یا خود را تحویل دادند

دادستان عمومی و انقلاب سنندج از تعیین تکلیف وضعیت ۴۶ زندانی فراری زندان سقز خبر داد و گفت: این افراد طی چند روز اخیر دستگیر شده یا اینکه خود را تحویل ماموران پلیس داده‌اند.

۴۶ زندانی فراری زندان سقز دستگیر شده یا خود را تحویل دادند

محمد جباری‌ در خصوص آخرین وضعیت زندانیان فراری زندان شهر سقز، اظهار کرد: متأسفانه به‌دلیل سهل‌انگاری عوامل مراقبت و نگهبانی در زندان سقز، جمعه هشتم فروردین ماه جاری، ۷۴ زندانی این زندان موفق به فرار شدند.

وی ادامه داد: بعد از فرار این زندانیان، تمامی اقدامات پلیسی، قضائی و اطلاعاتی در راستای شناسایی و دستگیری افراد در دستور کار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج عنوان کرد: از زمان فرار زندانیان تا ظهر امروز در مجموع ۴۶ نفر از افراد دستگیر یا اینکه خود را به مأموران پلیس معرفی کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه بیش از ۲۰ نفر از افراد خود را به مأموران پلیس معرفی کرده‌اند، افزود: از تمامی خانواده‌های زندانیان انتظار داریم که زندانیان فراری را ترغیب کنند تا هر چه سریع‌تر خود را به مأموران پلیس معرفی کنند.

جباری ضمن اشاره به اینکه افرادی که خود را به مراجع قضائی و انتظامی معرفی کنند مشمول تخفیف در جرایم خواهند شد، گفت: ما در چارچوب قوانین و مقررات به تمامی زندانیان فراری که خود را به مراجع قضائی و انتظامی معرفی کنند، تخفیف در جرایم را اعمال خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج ضمن اشاره به پخش شایعاتی در خصوص ترس زندانیان از گسترش ویروس کرونا در زندان‌های سطح استان به‌ویژه زندان شهر سقز، یادآور شد: دستگاه قضا با همکاری سایر مراجع به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت ویژه و مستمر موضوع سلامت زندانیان و مقابله عملی با بیماری کرونا را در دستور کار قرار داده و این موارد به‌صورت مستمر پیگیری می‌شود.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها