آیا به جای صاف کردن منحنی COVID-۱۹ می‌توانیم آن را نابود کنیم؟ / ایده‌ای که می‌تواند طی ۱۰ هفته کرونا را محو کند

راشل رتنر، از نویسندگان نشریه لایو ساینس در مقاله‌ای به بررسی ایده صاف کردن منحنی ابتلا به کرونا پرداخته است.

آیا به جای صاف کردن منحنی COVID-۱۹ می‌توانیم آن را نابود کنیم؟ / ایده‌ای که می‌تواند طی ۱۰ هفته کرونا را محو کند

راشل رتنر، از نویسندگان نشریه لایو ساینس در مقاله‌ای به بررسی ایده صاف کردن منحنی ابتلا به کرونا پرداخته است. در این مقاله می‌خوانیم: در میان عالم گیری کروناویروس، بسیاری از آمریکایی‌ها ایده "صاف کردن منحنی" یا کاهش سرعت انتشار ویروس را طی چند ماه پذیرفته اند. هدف از ایده صاف کردن منحنی این است که سعی شود افراد کمتری در مدت زمانی معینی آلوده شوند و در نتیجه در این زمان معین به مراقبت‌های بهداشتی کمتری نیاز باشد. فرض اصلی این استراتژی این است که تقریباً زمانی مشخص تعداد افراد مشخصی به COVID-۱۹ آلوده خواهند شد. اما این ایده باعث افزایش مدت زمان ابتلا می‌شود و بسیاری از مدل‌ها پیش بینی می‌کنند که این دوره، که به قرنطینه متناوب نیاز دارد، می‌تواند بیش از ۱۸ ماه به طول انجامد.

در ادامه این مقاله می‌خوانیم: یکی از محققان بهداشت عمومی ایالات متحده می‌گوید ما می‌توانیم مسیر متفاوتی را طی کنیم تا بیماری سریعتر و با قدرت بیشتری به پایان برسد تا دوره COVID-۱۹ نیز به پایان برسد. دکتر هاروی فینبرگ، رئیس بنیاد گوردون و بتی مور، یک سازمان بشردوستانه در پالو آلتو، کالیفرنیا، و مدیر پیشین آکادمی ملی پزشکی ایالات متحده، در مقاله‌ای نوشت: «هدف این نیست که منحنی را صاف کنیم، هدف این است که منحنی را خرد و نابود کنیم.»

فاینبرگ استدلال می‌کند اگر رویکردی "هماهنگ و مصمم" داشته باشیم، می‌توانیم COVID-۱۹ را فقط در ۱۰ هفته شکست دهیم. فاینبرگ به لایو ساینس گفت: «من فکر می‌کنم خیلی دفاعی در مورد آنچه باید و می‌توانستیم در مقابل کروناویروس انجام دهیم فکر می‌کنیم. اگر فرض کنیم این یک جنگ است (و من معتقدم که این یک استعاره مناسب است) پس باید آن را مانند جنگ بجنگیم. این بدان معنی است که باید برای پیروزی بر دشمن بجنگیم، نه اینکه بگذاریم این امر همچنان ادامه داشته باشد و ما را برای یک دوره نامعلوم درگیر خود کند.» پس چه باید کرد؟

اول، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ باید یک فرمانده مسئول برای پاسخ به کرونا را منصوب کند. فاینبرگ نوشت: این شخص "هماهنگ کننده" نیست، بلکه شخصی است که صلاحیت برای بسیج هرگونه دارایی غیرنظامی و نظامی مورد نیاز برای پیروزی در جنگ را دارد. هر فرماندار همچنین باید یک فرمانده با اقتدار مشابه در سطح ایالتی منصوب کند. فاینبرگ گفت: «اگر ما یک ساختار فرماندهی یکپارچه با آن شخص مسئول نداشته باشیم که بتواند به راهنمایی و انتخاب استراتژیک کمک کند، بنابراین فکر می‌کنم ما نمی‌توانیم موفق باشیم.»

دوم، آمریکا باید ظرف دو هفته آینده میلیون‌ها تست تشخیصی را در دسترس داشته باشد. چنین استراتژی با موفقیت در کره جنوبی برای مهار COVID-۱ استفاده شد. این آزمایشات برای "ردیابی دامنه شیوع بیماری" و تصمیم گیری آگاهانه در مورد مدیریت بیماران لازم است. فاینبرگ به لایو ساینس گفت: «افزایش تعداد تست نشانگر هوشمندی ما است»

سوم، همه کارمندان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی باید به منابع کافی تجهیزات محافظ شخصی دسترسی داشته باشند. همانطور که ما سربازان را بدون جلیقه‌های ضدگلوله به جنگ نمی‌فرستیم، کارمندان بخش بهداشت در خط مقدم این جنگ سزاوار مراقبت کمتری نیستند. فاینبرگ گفت:، در مرحله بعد، جمعیت باید به پنج گروه تقسیم شود. این موارد شامل افراد آلوده به COVID-۱۹ می‌شود. آن‌هایی که احتمالاً براساس علائم آلوده شده اند، اما در ابتدا تست آن‌ها منفیمی شوند. کسانی که در معرض فردی با COVID-۱۹ قرار دارند. کسانی که مشخص نیست در معرض COVID-۱۹ قرار گرفته اند یا آلوده شده اند؛ و کسانی که از COVID-۱۹ بهبود می‌یابند.

وی گفت:«افراد در دو گروه اول می‌توانند در صورت ابتلا به بیماری خفیف تا متوسط در بیمارستان بستری شوند. افرادی که در معرض COVID-۱۹ قرار گرفته اند، اما هنوز علائمی از خود نشان نمی‌دهند، ممکن است به مدت دو هفته در هتل‌ها قرنطینه شوند. سرانجام، کسانی که از COVID-۱۹ بهبود یافته و از نظر تئوری ایمن هستند، می‌توانند دوباره به سر کار خود بروند.»

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها