منتخب مردم خمینی شهر برای مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبر فوری:

افتتاح مجلس یازدهم نباید به تاخیر بیفتد / رای که آوردم عده ای آمدند که در بهترین نقطه شهر برایم دفتر بزنند

منتخب مردم شهرستان خمینی شهر درباره شایعات مطرح شده برای به تاخیر انداختن افتتاح مجلس یازدهم می‌گوید: افتتاح مجلس آینده به هیچ وجه نباید به تاخیر بیفتد و تعطیلی و تعدیل در افتتاح مجلس یازدهم هر دو خلاف قانون اساسی است.

افتتاح مجلس یازدهم نباید به تاخیر بیفتد / رای که آوردم عده ای آمدند که در بهترین نقطه شهر برایم دفتر بزنند

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی نماینده منتخب مردم شهرستان خمینی شهر در گفت‌وگو با دفتر اصفهان خبر فوری از چگونگی حضورش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اصفهان و برنامه‌هایش برای مجلس آینده می‌گوید.

خبر فوری : علت اینکه حجت الاسلام نقدعلی به فکر حضور در انتخابات افتادند، چه بود؟

نقد علی: در زمانی که در بخش قانون گذاری و اجرای کشور شاهد یک فضای دور مانده از اولویت‌ها بودیم، احساس کردم این سرمایه ای که از حیث علمی و مدیریتی دارم می‌تواند در این مقطع برای کشور، نظام اسلامی و مردم شهرستان به کار گرفته شود.

خبر فوری : راهکار شما برای افزایش رضایت مندی از مجلس آینده باتوجه به ایرادات مجلس در دوره‌های اخیر چیست؟

نقد علی: دو وظیفه مهم قانون گذاری و نظارت بر آن را برای قانون برای نمایندگان مجلس مشخص کرده است، اما علت نارضایتی مردم از قوه مقننه عدم پرداختن به اولویت‌ها و روان نبودن سازوکار قانون گذاری در کنار جهادی نبودن بسیاری از نمایندگان در عملکرد است.

در چهارسال گذشته و دوران قبلی مجلس دیدیم که بعضی از مسائل موضوع اصلی مجلس شد که اولویت نظام و مردم نبوده و این از جمله دلایل ایجاد نارضایتی و ناامیدی مردم از مجلس است.

جهادی بودن رکن اصلی یک کارگزار نظام است چه در جایگاه قانون گذاری و چه در عرصه اجرا؛ ما امروز قانون خوب زیادی داریم که تصویب شده ولی به مرحله اجرا یا نرسیده یا به اجرا گذاشته نمی‌شود و مشکل اساسی این قوانین این است که کمترکسی حاضر است تا از آسایش و رفاه خود بگذرد تا به نتیجه برساند.

خبر فوری : چرا جمله "با جوانان کارها دشوار نیست" را زیاد استفاده می‌کنید؟

نقد علی: از ابتدا فعالیت در عرصه‌های مختلف تاکنون و پس از انتخابات به این شعار ایمان داشته‌ام و امروز نیز در مجموعه دفتری که بعد از انتخابات هم فعال شده، در عین اینکه از ظرفیت عظیم نخبگان و پیشکسوتان در عرصه خدمت رسانی بهره خواهم گرفت اکثریت از جوانان استفاده کردم.

خبر فوری : نحوه مواجهه مجلس آینده را با دولت چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نقد علی: باتوجه به اینکه غالب نمایندگان که در سطح کشور رای آوردند شعارهای واحدی دارند و یقینا در آینده هم همان شعارها را دنبال خواهند کرد، پیش بینی این است که اکثریت به دنبال مطالبات مردم و به دور از حاشیه‌ها خواهند بود.

نطارت اجرای برقانون یکی از اولویت‌ها ما با دولت است، یقینا قانون‌های خوبی هم اکنون داریم و در آینده هم تصویب خواهیم کرد اما این یک بخش کار است و اگر در مرحله عمل اجرا نشود هیچ خروجی برای آن وجود ندارد و متاسفانه این را ما امروز شاهد هستیم که قانون‌های خوبی تصویب شده اجرا نشده و در کنار هم ردیف شده‌اند.

مجلس آینده، باید مجلسی جهادی شود به نحوی که روحیه و فضای آن مجلس، دولت را به تحرک وا دارد و از فضای فشل گونه ای که به بعضی از ارکان دولت حاکم شده آن را دور کند و یقینا وظایف دیگری نیز خواهیم داشت که به آن‌ها نیز عمل خواهیم کرد.

خبرفوری: دلایل عدم همگرایی اصولگریان در انتخابات را برای رسیدن به وحدت حداکثری چه می‌دانید؟

نقد علی: تکثر در انظار و سلیقه‌ها چیز بدی نیست و اتفاقا باید اینها در میدان عرضه شود تا مردم انتخاب کنند، و این را یک ضد ارزش برای نظام نمی دانیم حالا شاید در این میان یکسری از افراد روحیات تندتری داشته باشند، یکسری کمتر یا اینکه افرادی از لحاظ جنبه ارزشی، افراد ارزشی تری نسبت به افراد دیگر باشند.

اما در اصل اینها مهم نیست، مهم ذائقه مردم است که مشاهده کردیم نهایتا به شعارهایی تمایل داشتند که با معیشت، اقتصاد و... جلو آماده بود و شعارهای ارزشی خدمت و نوکری مردم را به دنبال خود داشت.

خبرفوری: باتوجه به اینکه چهره جدیدی در عرصه نمایندگی مجلس هستید آیا پیشنهادات ویژه انتخاباتی از سوی افراد خاص داشتید؟

نقد علی: بله، پیشنهاد متعددی در ایام شروع تبلیغات انتخابات از کسانی که حاضر بودند بدون تعیین میزان و مقدار و به قول خودشان بدون چشم داشت حمایتم کنند، داشتم؛ به صورتی که پس از اعلام نتایج نیز پیشنهاد راه اندازی دفتر در یکی از بهترین نقطه شهرستان را با تامین کلیه هزینه‌ها از سوی یک بنگاه اقتصادی در شهرستان دادند.

اما وقتی ما نگاه کردیم که ایشان در فلان بنگاه اقتضادی فعال است و یقینا به دنبال این پیشنهادات در فکر رانت‌هایی است که برای بنگاه اقتصادی خود استفاده کند هیچ کدام را قبول نکردیم.

خبرفوری: عملکرد مسئولان و دولت در پیشگیری از گسترش کرونا را چگونه می‌بینید؟

نقد علی: دولت اخیرا اقدامات خوبی را انجام داده است، هر چند که این تصمیمات باید زودتر از اینها گرفته می‌شود تا اینگونه با مشل مواجه نشویم؛ اما آن چیزی که در شرایط کنونی نیاز است انسجام و وحدت بیشتری برای برون رفت از این بحران بین نیروهای مختلف درمانی، امدادی و خدماتی می‌باشد و در این بین هم لازم است تا مردم با پایبندی به شعار در خانه بمانیم مسیر را هموارتر سازند.

خبرفوری: شایعاتی باتوجه به شیوع ویروس کرونا درباره تاخیر در افتتاح مجلس یازدهم شنیده می‌شود، آیا با آن موافق هستید؟

نقد علی: مجلس آینده به هیچ وجه نباید تعطیل شود یا افتتاح آن به تاخیر بیفتد، چرا که تعطیلی و تعدیل در افتتاح مجلس هر دو خلاف قانون اساسی است و همه مسئولان باید سعی کنند تا مجلس یازدهم در تاریخ 7 خردادماه سال جاری افتتاح شود.

1

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    خداوند رحمت کند پدر ومادر شما را خواهش میکنیم به قولهایی که میدین عمل کنین مردم خیلی عذاب میکشن خود من زیاد مشکل ندارم ولی دیدن مشکلات مردم وفقر ی که گریبان مردم رو به لطف بعضی سوء استفاده گرا ن بی کفایت گرفته اعصابمون رو به هم ریخته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها