داده‌های جالب توجه گوگل از ۱۳۱ کشور: آسیایی‌ها کمتر از غربی‌ها قرنطینه خانگی را رعایت می‌کنند

گوگل داده‌های مکانی جمع شده از ۱۳۱ کشور را منتشر کرده است که نشان می‌دهد چگونه افراد در طول عالم گیری‌های کرونا قرنطینه را رعایت می‌کنند.

داده‌های جالب توجه گوگل از ۱۳۱ کشور: آسیایی‌ها کمتر از غربی‌ها قرنطینه خانگی را رعایت می‌کنند

داده‌های گوگل نشان می‌دهد که مردم در حین قرنطینه کجا می‌روند. بر اساس این اطلاعات، بازدید از پارک و مراجعه به رستوران‌ها در کشور‌های مختلف نوسانی شدید دارد. گوگل داده‌های مکانی جمع شده از ۱۳۱ کشور را منتشر کرده است که نشان می‌دهد چگونه افراد در طول عالم گیری‌های کرونا قرنطینه را رعایت می‌کنند.

در بسیاری از کشور‌های غربی، بازدید از مکان‌های تفریحی و خرده فروشی، فروشگاه‌های مواد غذایی، ایستگاه‌های ترانزیت و مکان‌های کاری کاهش یافته است. اما در برخی از کشور‌های آسیای شرقی، مانند کره جنوبی و تایوان، بازدید از فروشگاه‌های مواد غذایی و پارک‌ها افزایش یافته است.

داده‌های مکانی که توسط گوگل منتشر شده است، تصویری جالب از نحوه جابجایی‌های جهان در طول عالم گیری را نشان می‌دهد. اطلاعات گوگل تغییرات مربوط به حضور در مکان‌هایی مانند خرده فروشی و اماکن تفریحی را نشان می‌دهد (به عنوان مثال سینما‌ها، رستوران‌ها، موزه ها، رستوران‌ها و داروخانه ها، پارک‌ها ایستگاه‌های حمل و نقل مکان‌های کاری و مناطق مسکونی.

گوگل از ابتدای سال (۳ ژانویه تا ۶ فوریه) از داده‌های موقعیت مکانی استفاده کرده و تا چند روز پیش آن را با داده‌های پیشین مقایسه کرده است. البته چین که در مرکز شیوع کرونا قرار داشت، در داده‌ها درج نشده است. در ایالات متحده، که اقدامات قرنطینه کردن از ایالت به ایالتی دیگر متفاوت است، داده‌ها به این شکل تجزیه می‌شوند:

کاهش ۴۷ ٪ در خرده فروشی و تفریحی
۲۲ ٪ کاهش در مراجعه به فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه ها
۱۹ درصد کاهش بازدید از پارک ها
کاهش ۵۱ ٪ د. ایستگاه‌های ترانزیت
۳۸ ٪ کاهش مراجعه به محل کار
۱۲ ٪ افزایش تردد در مکان‌های مسکونی

به نظر می‌رسد که این‌ها تغییرات بزرگی به نظر می‌رسند، اما سایر کشور‌های غربی کاهش تردد بزرگتری را تجربه کرده اند که نشان می‌دهد ایالات متحده آمریکا هنوز به سختی اروپا عمل نکرده است.

در ایتالیا اولین کشور اروپایی که با این شیوع روبرو شده است، بازدید از خرده فروشی و تفریحات ۹۴ درصد کاهش داشته، ۸۵ درصد کاهش برای سوپر مارکت‌ها و داروخانه‌ها و ۹۰ درصد برای پارک‌ها ثبت شده است.

اسپانیا که از نظر ویروس به شدت آسیب دیده است، با کاهش ۹۴ درصدی در خرده فروشی‌ها و اماکن تفریحی همراه با ۷۶ درصد کاهش برای فروشگاه‌های مواد غذایی و ۸۹ درصد برای پارک‌ها رکورد ثبت کرده است.

در انگلستان میزان کاهش مراجعه به خرده فروشی‌ها و اماکن تفریحی ۸۵ ٪ است، در حالی که مراجعه برای خرید مواد غذایی و داروخانه ۴۶ ٪ و بازدید از پارک‌ها ۵۲ ٪ کاهش یافته است.

هند نیز در مناطق خرده فروشی ۶۵ ٪، در فروشگاه‌های مواد غذایی و پارک‌ها ۵۷ ٪، و در اماکن تفریحی نیز ۷۷ ٪ افت را تجربه کرده است.

اما در آسیا شاهد افزایش خرید و مراجعه به پارک‌ها هستیم و اثرات ویروس روی حرکات افراد در روز‌های اخیر کمتر شده است. در تایوان که از داده‌های موقعیت مکانی برای نگه داشتن شهروندان قرنطینه شده به عنوان "نرده‌های الکترونیکی" استفاده می‌شود، در صورت ترک خانه خود، به پلیس هشدار داده می‌شود، بازدید از اماکن خرده فروشی و تفریحی تنها ۹ ٪ کاهش یافته است، در حالی که بازدید از فروشگاه‌های مواد غذایی و پارک‌ها ۳ ٪ افزایش یافته است.

کره جنوبی نیز شاهد افزایش ۵۱ ٪ بازدید از پارک‌ها و ۱۱ ٪ افزایش مراجعه به فروشگاه‌های مواد غذایی بوده است. کره جنوبی در تاریخ ۲۹ فوریه اوج خود را در موارد ابتلا به کروناویروس تجربه کرد و از آن زمان به طور مداوم در حال صاف کردن منحنی بوده است بدون این که تحمیل خاصی ایجاد کند.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها