65 شکارچی متخلف خراسان رضوی در ایام نوروز اعمال قانون شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری 65 متخلف شکار و صید در ایام تعطیلات نوروز در طبیعت این استان خبرداد.

65 شکارچی متخلف خراسان رضوی در ایام نوروز اعمال قانون شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، ابوالفضل شعبانی اظهار کرد: مامورین یگان درسراسر استان در ایام تعطیلات نوروزی با تشدید پایش‌ها و کنترل عرصه‌های طبیعی استان که به کمک 70 دستگاه موتور سیکلت و خودرو و در گروه‌های پیاده به صورت شبانه روزی در مناطق مستقر و به گشت زنی مشغول بودند، موفق به دستگیری 65 متخلف شکار و صید شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: 16 قبضه اسلحه شکاری که چهار قبضه آن غیر مجاز بود از این افراد متخلف کشف و ضبط شد.

وی ضمن اشاره به کشف حدود 700 دام صید پرندگانی همچون کبک و110 تیر فشنگ، در خصوص آسیب‌های وارده از سوی این متخلفان به طبیعت گفت: این متخلفان علاوه بر زنده گیری یک راس بره میش وحشی، یک سر خرگوش، 11 قطعه کبک وحشی، یک قطعه پرنده چنگر و 77 قطعه ماهی را نیز از چرخه طبیعت استان حذف کرده اند.

شعبانی به خروج هزار و300 راس دام سبک از مناطق حفاظت شده اشاره کرد و گفت: برای صاحبان دام‌ها که برای چرای دام، آنها را وارد عرصه‌های تحت مدیریت محیط زیست کرده بودند، تشکیل پرونده تخلف شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین ضمن اشاره به ممانعت از دو مورد تخریب و تصرف اراضی ملی در مناطق گفت: برای متخلفین نوروزی 30 پرونده تخلف مجزا تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: 11 پرونده تخلف نیز برای 21 متخلف که قبل از اقدام به شکار در مناطق دستگیر و به جرم شروع به شکار متهم شدند، باز شده و درحال رسیدگی است.

شعبانی به شکارچیان غیر مجاز هشدار داد که از شکار کردن حیوانات جدا خودداری و در این ایام که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده، سلامت مردم را به مخاطره نیندازند و در ادامه از شهروندان فهیم استان درخواست کرد که تخلفات شکار و صید را از طریق سامانه 1540 اطلاع دهند.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها