پیشنهاد مجلس برای عدم برگزاری کنکور در سال ۹۹/ دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان را بپذیرند


16 فروردین 1399 - 15:07
5e8863694811a_2020-04-04_15-07
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان امسال کنکور را برگزار نکرد و دانش‌آموزان با مراجعه به دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش بگیرند.

«حمایت میرزاده» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره خلاء آموزشی پیش آمده برای دانش‌آموزان به ویژه در مقطع دوازدهم که قرار است تا چند ماه دیگر در کنکور شرکت کنند ‌و همچنین احتمال تعویق زمان کنکور سراسری امسال توضیح داد: تنها مبحثی که در جلسات ما پیش از عید و پس از آن به صورت مجازی و حضوری میان مسئولان و نمایندگان صورت گرفت و تبادل نظر شد، بحث سلامتی دانش آموزان بوده است. این مساله به قدری برای ما مهم است که کنکور هم باید تحت شعاع سلامتی دانش آموزان قرار بگیرد. ما باید حافظ سلامتی دانش‌آموزانمان باشیم و فکر می‌کنم هر کاری که انجام دهیم ارزش آن را دارد که سلامتی فرزندان‌مان را حفظ کنیم.

میرزاده اضافه کرد: رسانه‌ها و افرادی که دغدغه کنکور را دارند باید به این امر توجه کنند. همچنین موسسات کنکوری باید بدانند که یک زمانی صدا و سیما را اشغال کرده بودند و تمام هم و غم دانش‌آموزان ما کنکور بود و اکنون آثار آن را مشاهده می‌کنیم؛ طوری که امروزه برای برخی افراد کنکور مهم‌تر از سلامتی است. آنهایی که کنکور را به این مرحله رساندند که در عرض چند ساعت تلاش ۱۲ سال تحصیل را ارزیابی کنند، بدانند که باید شیوه کنکور تغییر کند. این شیوه درستی نیست که بخواهیم هزاران نفر را در یک سالن جمع کنیم و سپس میزان علم آنان را بسنجیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به وجود کرونا در کشور، تا زمانی که آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها را مشخص نکردیم، طبیعتا راجع به تاریخ دقیق کنکور هم نمی‌توان چیزی گفت. با این وضعیت در تاریخ مشخص شده، امکان برگزاری کنکور نیست و این آزمون باید به تعویق بیافتد.

وی افزود: باید قانون کنکور که مصوبه مجلس است به درستی اجرا شود، اما موسسات کنکور آنقدر فضا را آلوده کرده‌اند که نگذاشتند قانون مجلس به درستی اجرا شود. البته سازمان سنجش نیز باید اهتمام لازم را داشته باشد. طبق قانون مجلس؛ بهتر است کنکور بر اساس سوابق تحصیلی دانش‌آموز باشد نه دو ساعت تست زدن. به این خاطر در آن قانون گفته شده که حداقل ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها باید بر اساس سوابق تحصیلی ‌باشد، بنابراین خلاء قانونی برای کنکور وجود ندارد.

میرزاده خاطرنشان کرد: اول از همه باید شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها مشخص شود و بعد از آن باید ببینیم که تاریخ کنکور در چه زمانی باشد. نکته دیگر این است که اگر به هر دلیلی شرایط برای کنکور فراهم نشد، در خصوص کنکور قانون وجود دارد و می‌توان بر اساس سوابق تحصیلی اختیارات لازم را به همه دانشگاه‌ها  داد، بسیاری از کشورها پیشرفته دنیا به همین شیوه دانشجو می‌پذیرند؛ یعنی دانشجو سوابق خود را ارائه می‌دهد و بعد پذیرش می‌گیرد. آنچه که الان اهمیت دارد سلامت فرزندان این کشور است و تا زمانی که سلامت آنان تضمین نشده کنکور یا هر گونه آزمونی که بخواهد تجمعی در آن ایجاد شود، قطعا از سوی ستاد ملی کرونا مورد تایید نخواهد بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا همین شرایط می‌تواند تلنگری برای تغییر شیوه در نوع برگزاری کنکور باشد یا خیر؟ گفت: قانون در این زمینه وجود دارد، تلنگر این است که می‌توان امسال کنکور را برگزار نکرد و دانش آموزان با مراجعه به دانشگاه‌ها بر اساس سوابق پذیرش بگیرند.  

میرزاده در واکنش به اینکه این مساله می‌تواند پذیرش در رشته‌های تراز بالا را دچار چالش کند، گفت: هر دانشگاه برترمی‌تواند برای خودش یک شاخص‌هایی را تعریف کند. ما خودمان را گرفتار یک معضل کردیم. باید به دانشگاه‌ها اختیاراتی بدهیم و هر دانشگاهی بر اساس ظرفیتش دانشجو بپذیرد. نکته مهم‌تر این است که دانشگاه‌ها قبل از اینکه دانشجو پذیرش کنند باید نیاز جامعه را در نظر داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشگاه باید از جامعه بپرسد که کدام دستگاه، چه نیرویی را برای چه سالی نیاز دارد؟ یا آیا در رشته‌ای دچار اشباع شده است؟ دانشگاه‌ها باید از دستگاه‌ها مستنداتی داشته باشد و بگویند که برای چهار تا ده سال بعد در کدام  استان و شهرستان به چه رشته‌ای نیاز دارند تا آن کسی که به عنوان مثال رشته پزشکی را انتخاب می‌کند بداند که در تهران نخواهد بود و بنا به نیاز باید به استان‌های دیگر یا شهرستان‌ها بروند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان امسال کنکور را برگزار نکرد و دانش‌آموزان با مراجعه به دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش بگیرند.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5e8863694811a_2020-04-04_15-07
16 فروردین 1399 - 15:07

«حمایت میرزاده» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره خلاء آموزشی پیش آمده برای دانش‌آموزان به ویژه در مقطع دوازدهم که قرار است تا چند ماه دیگر در کنکور شرکت کنند ‌و همچنین احتمال تعویق زمان کنکور سراسری امسال توضیح داد: تنها مبحثی که در جلسات ما پیش از عید و پس از آن به صورت مجازی و حضوری میان مسئولان و نمایندگان صورت گرفت و تبادل نظر شد، بحث سلامتی دانش آموزان بوده است. این مساله به قدری برای ما مهم است که کنکور هم باید تحت شعاع سلامتی دانش آموزان قرار بگیرد. ما باید حافظ سلامتی دانش‌آموزانمان باشیم و فکر می‌کنم هر کاری که انجام دهیم ارزش آن را دارد که سلامتی فرزندان‌مان را حفظ کنیم.

میرزاده اضافه کرد: رسانه‌ها و افرادی که دغدغه کنکور را دارند باید به این امر توجه کنند. همچنین موسسات کنکوری باید بدانند که یک زمانی صدا و سیما را اشغال کرده بودند و تمام هم و غم دانش‌آموزان ما کنکور بود و اکنون آثار آن را مشاهده می‌کنیم؛ طوری که امروزه برای برخی افراد کنکور مهم‌تر از سلامتی است. آنهایی که کنکور را به این مرحله رساندند که در عرض چند ساعت تلاش ۱۲ سال تحصیل را ارزیابی کنند، بدانند که باید شیوه کنکور تغییر کند. این شیوه درستی نیست که بخواهیم هزاران نفر را در یک سالن جمع کنیم و سپس میزان علم آنان را بسنجیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به وجود کرونا در کشور، تا زمانی که آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها را مشخص نکردیم، طبیعتا راجع به تاریخ دقیق کنکور هم نمی‌توان چیزی گفت. با این وضعیت در تاریخ مشخص شده، امکان برگزاری کنکور نیست و این آزمون باید به تعویق بیافتد.

وی افزود: باید قانون کنکور که مصوبه مجلس است به درستی اجرا شود، اما موسسات کنکور آنقدر فضا را آلوده کرده‌اند که نگذاشتند قانون مجلس به درستی اجرا شود. البته سازمان سنجش نیز باید اهتمام لازم را داشته باشد. طبق قانون مجلس؛ بهتر است کنکور بر اساس سوابق تحصیلی دانش‌آموز باشد نه دو ساعت تست زدن. به این خاطر در آن قانون گفته شده که حداقل ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها باید بر اساس سوابق تحصیلی ‌باشد، بنابراین خلاء قانونی برای کنکور وجود ندارد.

میرزاده خاطرنشان کرد: اول از همه باید شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها مشخص شود و بعد از آن باید ببینیم که تاریخ کنکور در چه زمانی باشد. نکته دیگر این است که اگر به هر دلیلی شرایط برای کنکور فراهم نشد، در خصوص کنکور قانون وجود دارد و می‌توان بر اساس سوابق تحصیلی اختیارات لازم را به همه دانشگاه‌ها  داد، بسیاری از کشورها پیشرفته دنیا به همین شیوه دانشجو می‌پذیرند؛ یعنی دانشجو سوابق خود را ارائه می‌دهد و بعد پذیرش می‌گیرد. آنچه که الان اهمیت دارد سلامت فرزندان این کشور است و تا زمانی که سلامت آنان تضمین نشده کنکور یا هر گونه آزمونی که بخواهد تجمعی در آن ایجاد شود، قطعا از سوی ستاد ملی کرونا مورد تایید نخواهد بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا همین شرایط می‌تواند تلنگری برای تغییر شیوه در نوع برگزاری کنکور باشد یا خیر؟ گفت: قانون در این زمینه وجود دارد، تلنگر این است که می‌توان امسال کنکور را برگزار نکرد و دانش آموزان با مراجعه به دانشگاه‌ها بر اساس سوابق پذیرش بگیرند.  

میرزاده در واکنش به اینکه این مساله می‌تواند پذیرش در رشته‌های تراز بالا را دچار چالش کند، گفت: هر دانشگاه برترمی‌تواند برای خودش یک شاخص‌هایی را تعریف کند. ما خودمان را گرفتار یک معضل کردیم. باید به دانشگاه‌ها اختیاراتی بدهیم و هر دانشگاهی بر اساس ظرفیتش دانشجو بپذیرد. نکته مهم‌تر این است که دانشگاه‌ها قبل از اینکه دانشجو پذیرش کنند باید نیاز جامعه را در نظر داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشگاه باید از جامعه بپرسد که کدام دستگاه، چه نیرویی را برای چه سالی نیاز دارد؟ یا آیا در رشته‌ای دچار اشباع شده است؟ دانشگاه‌ها باید از دستگاه‌ها مستنداتی داشته باشد و بگویند که برای چهار تا ده سال بعد در کدام  استان و شهرستان به چه رشته‌ای نیاز دارند تا آن کسی که به عنوان مثال رشته پزشکی را انتخاب می‌کند بداند که در تهران نخواهد بود و بنا به نیاز باید به استان‌های دیگر یا شهرستان‌ها بروند.

منبع: ایلنا

70

نظرات 296
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
دانشجو 0 1 پاسخ 1399/2/14 -04:17

نباید برگزار شود . اصن کنکور لغوه

اکی 1 0 پاسخ 1399/2/2 -20:56

خسته نباشید خیلی خوب میشه که طبق سوابق باشه بچه ها دوازده سال زحمتی که کشیدن و میبینن

محمد 0 0 پاسخ 1399/1/27 -22:25

مشخص کنید کنکور 99 برگزار میشه یا ن تکلیف مارو مشخص کنید هر کی یه گوشه برای خودش اظهار نظر میکنه

AzAr 4 1 پاسخ 1399/1/21 -22:25

سلام من موافق حذف کنکور هستم واقعا ممکن بعضیا درس بخونن ولی توان مالی نداشته باشن بخوان کتاب تست بخرن الان دوازده سال تحصیل اون دانش آموز اونم با معدل 19یا20به خاطر مشکل مالی میره زیر سوال. سوابق تحصیلی خیلی هم خوبه چون آدم براساس یادگیریش قبول میشه نه کسایی که با رفتن چهار تا کلاس فقط راه حل تستیشو یاد گرفتن و هنوز مسئله رو نه می‌فهمن ونه میتونن حلش کنن.

حجت الله 2 6 پاسخ 1399/1/20 -13:30

نه.من موافق حذف کنکور نیستم. سوابق تحصیلی نمیتونه یک معیار خوب باشد.

محمد 7 1 پاسخ 1399/1/19 -11:59

برای یک کنکوری بدترین چیز بلاتکلیفیه الان شما فقط با این کاراتون استرس کنکوری هارو صد برابر میکنید خواهشا تلکیفا مشخص کنید ما حداقل بدونیم باید چیکار کنیم

الهه جورابی 5 0 پاسخ 1399/1/19 -03:05

واقعا عالیست حداقل اینه که کسی که زحمت کشیده معلومه حق بچه ها پایمال نمیشود

محمد صالح فرشادگان 1 5 پاسخ 1399/1/19 -00:31

این امکان وجود دارد که افرادی نالایق وارد دانشگاه شوند و در آینده توان ایفای نقش در جامعه را نداشته باشند از طرفی دیگر دانش آموزانی که سه سال از وقت خود را صرف مطالعه و درس کردند به انزوا کشیده شوند و حق بسیاری ضایع و تباه شود

ناشناس 1399/1/19 -17:15

مگه الان افراد خیلی درستی تو دانشگاه با کنکور قبول میشن؟کلا افراد نالایق تو دانشگاه هست چه این مدلی چه اون مدلی فقط خوبیه بدون کنکور اینه اون داستان های کثیفش از بین میره

یه کنکوری آسیب دیده روحی از تاثیرسوابق در کنکور 0 4 پاسخ 1399/1/18 -23:54

سوابق تحصیلی باید حتما برداشته شود طرحی که از اول اشتباه بود و استرس دانش آموزان و کنکوری ها رو صدچندان کرد

ali ahmadi 6 5 پاسخ 1399/1/18 -18:01

خب دیرتر برگزار کنید:/// این کرونا قرار نیست واقعا شرایطی فراهم کنه که یسری سودجو و کسایی که پارتیشون کلفته بی دردسر به هرچی میخوان برسن! این طرح امسال اجرا بشه قطعا به دهن مسئولین و قدرتمندای مملکت مزه میده و ادامه میدن دیگه چی از این بهتر بجای عذاب کشیدن واسه تقلب و هزار چیز دیگه که همه ما کنکوری ها باهاش اشنا هستیم و‌ دیدیدم، خیلی راحت نمره های مورد قبول رد میکنن.و مطمئن باشید کلی توجیه و دلیل و اثبات میارن واسه انکار...نکنید اینکارو دیگه!!!!از این بدتر نکنید وضع این کشور رو!

دانش اموز 3 1 پاسخ 1399/1/18 -12:20

متن پیام خود را بنویسیدباید کنکور حذف بشه اوضاع خطرناکه خیلی امتحانات نهایی هم دست کمی از کنکور ندارن کسی هم ک بخواد با سواد بار بیاد برای شغل شریف پزشکی باید دانشجویه خوبی باشع اگه کسی بره پزشکی بخونه اما ضعیف باشه نمیتونه ادامه بده مطمئن باشید

ح.م 3 4 پاسخ 1399/1/18 -11:46

تکلیف اونی که کل این سه سال زندگیشو گزاشته واسه کنکور از تفریح و رفیق بازیش زده از کار و زندگیش زده از مهمونی رفتن هاش زده که بخونه واسه کنکور .تکلیف اون چی میشه؟؟؟ اگه به سوابق تحصیلی باشه که همه مدارس غیر دولتی و آزاد به راحتی نمره میدن

محمد جواد منتی 5 4 پاسخ 1399/1/18 -09:40

ای نظر اشتباه است زیرا اگر کسی در طول دوران تحصیلی اش درس نخوانده باشد و بخواهد در کنکورش رتبه بالایی بیاورد این حق را از او گر۴ته اید

دانش اموز 8 3 پاسخ 1399/1/18 -03:41

کاش زود تر حذف بشه.

حدیثه 5 1 پاسخ 1399/1/18 -03:14

یه لحظه خودتونو بزارین جای اونایی که خانوادشونو از دست دادن واسه کرونا. اون فرد چجوری بیاد کنکور بده؟ واقعا انصافه سرنوشت ادم تو ۴ ساعت معلوم بشه؟ شما نگران چی هستین؟فکر میکنین اونایی که میگن کنکور حذف بشه هنوز هیچی نخوندن؟ نه ، همه دانش اموزا واسه هدفشون و رسیدن به موفقیتشون درس خوندن ، ما هم مثل همه شما صبح زود بیدار شدیم بیخابی کشیدیم ولی این حقش نیست که ۳ سال درس خوندنو بیایم حفظ کنیم یا بفهمیم تو ۴ ساعت امتحان بدیم. من هنرستانم و هنوز خیلی از درسای تخصصی که ضریب ۱۲ داره یاد نگرفتیم.. ما چجوری بیایم کنکور بدیم؟

.... 2 2 پاسخ 1399/1/18 -02:32

امیدوارم حذف بشه بعضیا توی این دوران بیشتر عزیزانشونو از دست دادن بعضیا هم اصن روحیه مناسبی واسه خوندن درس ندارن. امیدوارم با این حرف که "کنکور حذف شد" دل خیلی از دانش اموزارو شاد کنید. من رشتم فنی. بعضی از درسامون که عملی و تو کنکور میاد هنوز هیچی درس نگرفتیم لطفا به فکر بچه های فنی هم باشین

ح.م 1399/1/18 -11:47

تکلیف اونی که سه سال زندگیشو گزاشته واسه کنکور چی میشه؟

رضا 1399/1/18 -18:41

اگه آخرش یه جای خوب قبول نشی چی؟

رضارازانی 2 1 پاسخ 1399/1/18 -02:04

درودبرجناب آقای میرزاده مابه پیشنهادایشان صددرصدموافق هستیم

معصومه محمدرضایی 2 2 پاسخ 1399/1/18 -01:49

سلام...به نظر من هم سوابق دانش آموز گویای توانایی یه دانش آموز است نه زدن چند ساعت تست امیدوارم امسال یه تصمیم اساسی گرفته شود

نیلوفر مرادی 3 1 پاسخ 1399/1/18 -01:23

بنظر من خیلی عالیه هر کس ب جایی ک لایقشه میره و اونایی هم ک پول کتاب تست نداشتن هم میتونن برن دانشگاه و البته به روند بیماری هم کمک میکنه

S 3 1 پاسخ 1399/1/18 -00:09

الان ما که بیشتر از یه ساله داریم واسه کنکور می‌خونیم چی کسی فکر کرده؟ مگه سوابق تحصیلی همه خوبه که میخوان همچین تصمیمی بگیرند اگه صرفا بخواد بر اساس سوابق تحصیلی باشه امسال نمیشه اصلا نمیشه

رها حسین زاده 3 4 پاسخ 1399/1/17 -23:38

عالی میشه خیلیروقت پیش باید حزف میشد

افشین 3 1 پاسخ 1399/1/17 -23:32

بابا تو رو خدا یکی جلو این افراد بی اطلاع از وضع مملکتو بگیره به خدا اگه اینا مصاحبه نکنن به جایی بر نمیخوره وقتی چیزی نمیدونی بهتره سکوت کنی و توصیه میکنم این اقا بره قوانینی که تو کنیسیون اموزش مجلس تو دوره خودشون تصویب شده رو یبار بخونه تا سوتی نده

ح.م 1399/1/18 -11:48

افرین موافقم

Shekoifeh 4 2 پاسخ 1399/1/17 -22:26

منم با حذف کنکور موافقم.سلامتی ادم ها مهمتراز هر چیزه دیگست

آيسان 2 5 پاسخ 1399/1/17 -22:21

شغل حساسي مثل پزشكي رو كسي از پسش برمياد كه سريع باشه و داراي مديريت زمان كه تو سريع و درست پاسخ دادن سوالا سنجش ميشه بايد باهوش باشه و بتونه موضوعات مختلف رو به هم ربط بده با دقت و دقيق باشه و بتونه تشخيص درست بده كه نوع سوالات كنكور سنجشش ميكنه بايد بتونه به استرسش غلبه كنه و مدت زيادي تاب خستگي رو در عين عملكرد دقيق و صحيح داشته باشه كه اين هم با كنكور سنجش ميشه طرفداران حذف كنكور بي اراده هاي ضعيفي هستن كه فقط حفظ كردن طوطي وار بلدن و از پس امتحاناي مدرسه ميتونن بربيان حذف كنكور علاوه بر اينكه با زندگي بچه ها بازي ميكنه تاثير مخربش رو قطعا تو جامعه ميزاره كشور هايي كه كنكور رو ندارن نظام آموزشيشون از بنا با ما متفاوته از اين گذشته حذف كنكور بايد به تدريج و با زمينه قبلي باشه نه كه يهويي يك نفر يك تصميم نامربوط بگيره و با زندگي و آينده ي هزاران نفر بازي كنه و هزاران مشكل ديگه حذف كنكور بي عدالتيه محضه

نیلوفر مرادی 1399/1/18 -01:25

تجربه استرس کجاش خوبه من دارو مصرف میکنم صدقه سر استرس کنکور

نازنین 1399/2/2 -13:39

نظرع شما رو قبول ندارم اصن

روح اله خدری 4 1 پاسخ 1399/1/17 -22:17

ب نظرم کنکور ۹۹برگذار نشه بهتره زیرا چنانچه بزگذار شد هم بیماری کرونا ویروس بیشتر میشه هم ضرری ب دانش آموزان زده میشه

ااه 1399/1/18 -03:19

نظر نده تو

كتي 0 1 پاسخ 1399/1/17 -22:14

من كارشناسي تو دانشگاه آزاد شهرمون خوندم به خاطر يه سري مسائل نشد برم جاي ديگه. با تلاش شبانه روزي با معدل 19، پارسال كنكور ارشد شركت كردم معدل من رو به خاطر اينكه كارشناسي آزاد شهرستان بودم 17 مي نويسن به جاي 19 (ضريب دانشگاه اعمال مي كنن پايين مياد)! لابد منظور از اعمال سوابق تحصيلي حذف شهرستانياس ديگه. پرسشم از مسئولين مملكت اينه كه اگه دانشگاه آزاد شهرستان اعتبارش انقدر پايينه كه براي معدل فارغ التحصليش پشيزي ارزش قائل نيستين اصلا چرا پول گرفتين از مردم تا تو اين دانشگاه ها تحصيل كنن؟!

فاطمه 6 2 پاسخ 1399/1/17 -22:09

با حذف کنکور موافقم و به نظرم کرونا دلیلی شد تا بالاخره این اشتباه اصلاح بشه...عدلتی وجود نداره ک ۱۲سال درس بخونی و شرنوشتت تو ۴ساعت معلوم شه..

دانش اموز 7 5 پاسخ 1399/1/17 -21:55

حذف کنکور خیلی ناعادلانس چون خیلیا ک الکی و با پارتی نمره گرفتن میرن بالا و بقیه هیچ بنظرم باید برگزار بشه

.. 8 4 پاسخ 1399/1/17 -21:51

خیلی عالیه زود تر باید حذف میشد اینطوری بچه ها توکلاس هم درس میخونن و سرگرم کنکوری خوندن نمیشن و تمرکز میکنن رو درساشون . شرط معدل باعث میشه بچه ها تلاش کنن و خودشونو بالا ببرن خیلی خیلی عالیه حذف باید بشه

پریا 7 3 پاسخ 1399/1/17 -21:50

سلام به نظر منم کنکور حذف شه بهتره چون واقعا خیلی استرس و فشار کنکوری ها تحمل میکنن سوابق تحصیلی خیلی خوبه اگه جایگزین کنکور بشه الان ما سال قبل امتحان نهایی دادیم حتی یک سوال هم لو نرفت چون تدابیر امنیتی ویژه ای اتخاذ کرده بودن پس حداقل یا نمره نهایی یه ۳سال دبیرستان در نظر بگیرن من با حذف کنکور کاملا موافقم

Mohammad 6 7 پاسخ 1399/1/17 -20:54

به عده تنبل که درس نخوندن و استرس گرفتن حالا دارن کرونا رو بهونه میکنند . برداشتن کنکور توی ایران غیر ممکنه چون همه ی بچه های تجربی میخوان برن پزشکی و همه ی ریاضیا هم میخوان برن دانشگاه شریف . هر سال حدود بیست هزار معدل 20 هست . حالا بیا از بین این بیست هزار نفر غربال کن

طاها 4 10 پاسخ 1399/1/17 -20:54

کنکور باید صد در صد برگزار بشه. به امید خدا. حذف کنکور نظر اوناییه که 3سال خواب بودن یا خوردن وخوابیدن. وگرنه کسی که روزی 8 تا 12ساعت درس خونده باشه این حرفو نمیزنه. امتحان تشریحی(کشککی) مدرسه کجا و کنکور تستی، ترکیبی، تفهیمی، با مدیریت زمان وسوال کجا. الان که خونه اید بخونید دیگه.دردتون چیه. اصلا مگه دست من وشماس. مملکت قانون داره.آبروی هر چی کنکوری رو بردید.

نیلوفر مرادی 1399/1/18 -01:33

هرچقدم فول باشیم اخرش تویسریاش میمونیم اونکه کنکورورتبه خوب میشه درسشم خوبه

Azar 1399/1/21 -22:41

عزیزم شما که میتونی تست کنکور ترکیبی، تفهیمی بامدیریت زمان وبزنی چطور از سوال تشریحی(کشکی) می‌ترسی تو که میتونی اونو جواب بدی اینم میتونی حتما بگو رفتم وقت گذاشتم فقط تست کار کردم یه سوال تشریحی نمیتونم جواب بدم درسو یاد نگرفتم دقیقا دبیرا ماهم همینو میگن، میگن ما دانش آموز داریم بلد نیست سوال وتشریحی حل کنه اصلایادنگرفته درسو ولی جواب تستیشو بلده.

فرشته طاهرمیرزایی 3 5 پاسخ 1399/1/17 -20:52

اون اقای نماینده اصلافکرمیکنه وحرف میزنه یکسال خوندن هزینه کردن به همین راحتی بیادتز بده والله حق اناس

مونا 1399/2/2 -13:49

عزیزم باور کن ک همه ی ما خرج کردیم باورکنیننن اخه ی جوری همتون میگین انگاری ن هیچکسی درس خونده ن هیچکسی هزینه کرده منطقی فک کنین بخدااا بریم الوده شیم بهتره؟؟؟

مسا 7 4 پاسخ 1399/1/17 -20:50

کنکور باید زودتر از این ها حذف میشد

کاربر ناشناس 1399/1/17 -22:13

آره درسته

عسل 4 3 پاسخ 1399/1/17 -20:37

باسلام خسته نباشین به نظرم کنکور رو بردارن هم پارتی بازی و خریداری صندلی های دانشگاها کمتر میشه هم کسی که شایستگی داره ازمون ورودی دانشگاه برتر رو میده

سحر 5 4 پاسخ 1399/1/17 -20:09

امسال برگزار بشه منی که انقد جون کندم پشت کنکوری ام بااونی که راحت لم میده توخونه و به بهانه ی کرونا نمره کیلویی میگیره خیلی فرق داریم باییییید برگزار شه بااینکه معدل عالی بوده ولی کنکور ی چی ضروریه

یک بدبخت 4 6 پاسخ 1399/1/17 -20:03

حذف کنکور یعنی فقط کسانی که با پارتی و پول و مدرسه غیر انتفاعی نمره ی بیست گرفتن پذیرفته میشن..و بقیه باید برن بمیرن.

فاطمه 7 5 پاسخ 1399/1/17 -20:01

کنکور بردارین کنکور بردارین

بینام 9 6 پاسخ 1399/1/17 -19:31

ببینید حذف کنکور ب نفع همه هست اول این ک هرکی بر اساس تلاشی که تو این سه سال کرده با معدلش میره دانشگاه این همه فشار و استرس از رو بچه ها گرفته میشه یکبار امتحان کردن که ضرری نداره

Shahab derakhshandeh kar 8 3 پاسخ 1399/1/17 -19:22

با سلام و خسته نباشید،باید بگم که باید کنکور برداشته شود یا حد اقل برای ما دانش اموزاتی کا در این مقطع حساس گرفتاریم یه تدبیری اندیشید،چونکه ما فشار زیادی را هم به خاطر کنکور و هم امتحانات نهایی بر خود تحمیل کرده این و با شرایط کنونی که به وجود امده استرس ماهم برای کنکور بیشتر شده،زیرا ما هنوز درسهای ندرسه نان تنان نشده و خیلی از انها باقی مانده و ما بین هوا و زمین مانده ایم،از مسئولین خواهشمندم که به فکر ما سال اخری ها باشند زیرا انسال سال سرنوشت ساز ما است و به دلیل این ویروس در جوار نابود شدن است،لطفا کنکور را بردارید،لطفا کنکور را بردارید،لطفا کنکور را بردارید،لطفا،لطفا..... نافیای کنکور را که از بین نبردین لا اقل خودشو وردارین.

نیلوفر مرادی 1399/1/18 -01:35

موافقم

محمد حسین 3 7 پاسخ 1399/1/17 -19:18

کنکور باید برگزار بشه اصلا تصمیم خوبی نیست به هر نحوی که ممکنه بچه ها باید این آزمون رو بدن

آیلار 11 4 پاسخ 1399/1/17 -19:02

من کاملا موافقم چون قرار بود چند سال بعد کنکور برداشته بشه و سوابق تحصیلی بیاد جاش . پس چه فرقی میکنه که الان باشه یا چند سال بعد.

فاطمه 1399/1/17 -20:18

حرفت واقعا درسته. بعدشم اونایی که برا کنکور خیلی خوندن به گفته خودشون پس حتما درس خونن و معدلای سه سال پیششونم خوبه .

فرشته 1399/1/17 -20:26

دقیقا حرفت درسته. بعدشم اونایی که به گفته خودشون خیلی برا کنکور خوندن .حتما درس خونن و معدلای سال قبلشونم خوبه.

غزل رستمی 6 4 پاسخ 1399/1/17 -18:54

به نظر من کنکور باید حذف بشه حالا یا با سوابق تحصیلی یا با آزمون هوش که هرکس تو هرچی که استعدادشو داره بره و اینکه نمیشه سرنوشت یک انسان در چهار ساعت رقم بخوره

آرین عمرانی 5 5 پاسخ 1399/1/17 -18:42

لطفاً برگزار نکنید یا بجاش آزمون هوش می تونی برگزار کنید . مثلاً سی درصد درسی و هفتاد درصد هوش باشه

علیرضا 6 9 پاسخ 1399/1/17 -18:40

کنکور باید حتما برگزار بشه . شرط معدل اصلا درست نیست چون امتحانای ما که توی تیزهوشان هستیم اصلا با مدارس عادی قابل مقایسه نیست . اون مدارسی که غیر انتفاعی بودن و کیلویی نمره میدادن چی ؟؟؟؟؟؟ یا اون مدارسی که معلم سوالا رو قبل امتحان به بچه ها میدادن چی؟؟؟؟؟؟ کنکور تنها راهی هست که یه بچه ی فقیر بتونه بدون داشتن پارتی به یه دانشگاه خوب برسه . اگه کنکور رو بردارن فردا باید توی دانشگاه شریف و تهران فقط بچه های مسئولین و نماینده های مجلس رو ببینیم

آیلار 1399/1/17 -20:27

اونایی که باید برن بالا میرن . همونجوری که نمره های دبیرستانو خریدن کنکورم راحت رشته های خوب و دانشگاهای خوب قبول میشن.

هانیه 5 7 پاسخ 1399/1/17 -18:29

اگه میخاستن کنکوربردارن بایدازهمون دهم این نظرمطرح میشد واینکه امتحان های نهایی سرسختانه از دهم تادوازدهم به طوررسمی درسراسرکشوربرگزارمیشد تا عدالت بین همه برقرار شه نه الان که سه ماه مونده به کنکور

بینام 5 10 پاسخ 1399/1/17 -18:21

به ما چه که یه سری دانش اموز تنبل و بی عرضه واسه کنکور درس نخوندن و توانایی گرفتن رتبه خوب رو ندارن و الانم کرونا رو بهونه میکنن!! کنکور مثل همیشه باید برگزار شه تا هر کس بر حسب توانایی هاش دانشگاه خوب قبول شه! سوابق تحصیلی اصلا معیار درستی واسه ورود به دانشگاه نیس! اون نمره یا معدل ۲۰ ای که میگیرید در سطح اموزش های مدرسه ست نه کنکور!!!!

عسل خان میرزا 2 8 پاسخ 1399/1/17 -18:19

بیشتر دانش اموزان که معدل ۲۰ دارن کسایی هستن ک توی کنکور رتبه‌شون در حده ۷یا ۸ رقمیه بنظرم مقایسه بر اساس معدل چیزه مسخره ای هست کنکور باید برگزار بشه

سیدمحمد حسینی 4 6 پاسخ 1399/1/17 -18:10

خیر . باید کنکور اجرا شود می توانید بعد از اینکه کرونا رو به یاری خدا شکست دادیم بر پا شود . تمام

زهرای ک 4 3 پاسخ 1399/1/17 -18:04

پس تکلیف اینایی ک دارن تا حد خودکشی درس میخونن ولی معدلون کمه چی میشه؟

Maryam 1 6 پاسخ 1399/1/17 -17:59

خب چرا کنکور انلاین برگزار نمیکنید؟؟ براساس سوابق تحصیلی حق و ناحق میشه البته تو کنکور هم ناحقی زیاده مثل همین سهمیه...خلاصه سلامتی مهمتراز هرچیزیه و امیدوارم تصمیم درستی بگیرید

کوثر پورحسین 6 5 پاسخ 1399/1/17 -17:52

سلام واقعلا برگزاری کنکور خیلی مسخره مخصوصا که ما فنی هستیم و پودمان های اخر رو یاد نگرفتیم

کنکور 4 6 پاسخ 1399/1/17 -17:38

کنکور باید برگزار بشه بخدا جیگر ما رو خون کردید شکی نیست که حق ما ضایع میشه چون به کارهای شما شک داریم یعنی چه همه چیز را مسخره کردید با دقت و رعایت برگزار بشه مگه بیشتر از یکروز هست

مسا 1399/1/17 -20:52

من با حرف شما مخالفم کنکور باید حذف بشه تا مافیای درسی از بین بره و اینکه تلاش های سه سال در نظر گرفته بشه

پری 3 2 پاسخ 1399/1/17 -17:19

ما که خوندیم چی میشیم ...برای اونایی که نشستن امسال کامل خوندن خیلی بدشد

عسل 12 5 پاسخ 1399/1/17 -17:19

واقعا درکتون نمیکنم دارین با چی مخالفت میکنین فکر میکنین ما که موافقیم این همه مدت خرج نکردیم؟تلاش نکردیم؟از زندگی و عمرمون نزاشتیم واسه درس؟چرا ما هم خیلی تلاش کردیم و زحمت کشیدیم. اوناییم که میگن حذف کنکور بی عدالتیه میخوام بدونم کجای کنکور عادلانه است؟؟؟وقتی تمام رشته های خوب و صندلی های خوب تو بهترین دانشگاها به قیمت میلیاردی فروخته میشه اونوقت به این گزینش میگین عادلانه؟جلو چشم ما سوالای ازمونای مختلف به راحتی فروخته میشه.فکر کردین تو کنکور چنین اتفاقی نمیفته؟ این همه اعلام میکنن که چقدر هر سال متلقب میگیرن(تازه نه همرو). واقعا با چی مخالفت میکنین همه زحمت کشیدم ،هیچکی نیست که تلاش نکرده باشه. این شرایط واسه همه بوده. واقعا گزینش دانش اموزا بر اساس ۳ سال درس خوندن تو دبیرستان بهتره یا یه ازمون ۴ ساعته؟ که خیلیا از استرس این ۴ ساعتو خراب میکنن کاش یکم عمیق تر فکر کنین به ماجرا

محمد مهدی 3 6 پاسخ 1399/1/17 -17:15

کنکور باید برگزار بشه هرچند دیرتر برگزار نشدن کنکور باعث می شه کل زحمتامون هدر بره و یه سری با پارتی برن هر جا که می خوان

حمید 10 6 پاسخ 1399/1/17 -17:08

به نظر من حذف کنکور پیشنهاد خیلی خوبیه که باید زودتر از اینها میشد. و باید مثل خیلی از کشور های دیگه که براساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش کنن و به جاش توی دانشگاه سخت گیری کنن و واقعا درس بدن و جدی امتحان بگیرن و خروجی سخت باشه همچنین اگه امتحان دوازدهم کشوری باشه کمتر حق کسی ضایع میشه و فرقی بین کسی که تو روستا بوده یا غیرانتفاعی نیست

هانیه 1399/1/17 -17:47

دقیقاموافقم

فاطمه غلامرضایی 9 5 پاسخ 1399/1/17 -17:04

به نظر من این که بر اساس سوابق تحصیلی امسال ورود به دانشگاه داشته باشیم عالیه چون با این وضع پیش امده کسی تمرکز لازم برای درس خوندن برای کنکور رو نداشته

میلاد 6 3 پاسخ 1399/1/17 -16:53

به نظر من این راه راه بسیار خوبیه

مهتاب 6 6 پاسخ 1399/1/17 -16:44

کاملا موافقم چون سلامتی بچها ازکنکور واجبتره واسترس کنکور هم ازبین میرود وبچها سال تحصیلی را جدی تر میگیرند وبیشتر تلاش میکنند اما به شرطی که دانشگاه ها هم با عدالت کامل دانشجو بپذیرندفقط پول ملاکشان نباشد ومعدلهای پایین تراز ۱۷ هم بتونن امکان تحصیل دریه رشته خوب دردانشگا ه ها روداشته باشن باسپاس

پریساب 9 8 پاسخ 1399/1/17 -16:43

با ورود دانش اموزان برحسب سوابق تحصیلی شاهد پزشکان و مهندسان بیسوادی در اینده خواهیم بود که جان میلیونها انسان را خواهند گرفت........ اینکار دست کمی از سهمیع نداره...

محمد 1399/1/17 -20:20

شمایی که میگیشاهد پزشکان و مهندسان بیسواد خواهیم بود شما یه دقیقه ژاکتت رو بپوش. برو ببین بیرون چه خبره؟ پسر عموی من از دانشگاه صنعتی شریف فوق لیسانس داره الان تو اسنپه

علی 8 5 پاسخ 1399/1/17 -16:42

سلام باید حتما این برنامه اجرایی بشه چون امسال به دلیل تعطیل های زیاد مخصوصا کرونا بچه ها نتوانستند درس یاد بگیرند باید کنکور برگزار نشه خیلی خوبه و بر اساس سوابق تحصیلی باشه

شهناز 3 7 پاسخ 1399/1/17 -16:34

سلام با توجه به اینکه امکان تقلیب و رشوه و پارتی بازی در پرونده سازی سوابق تحصیلی بیشتر است کنکور روش عادلانه تری محسوب می شود تاخیر در برگزاری بهتر از برگزار نکردن ان است .حق دوستان را ضایع نکنید ....نحوه خواندن تست با تشریح کاملا متفاوت است در پاسخ به دوستی که تفاوتی بین این دو نمی دیدند .

متین 8 4 پاسخ 1399/1/17 -16:20

ما نسل آینده این کشوریم و به نظرم سر یه امتحان ۴ ساعته که زندگی آینده مارو رقم میزنه درست نیست هم از طرفی کلی شرکت کننده اونجا میاد و اگه ی نفر ویروس داشته باشه خیلیا میگیرن و به خانوادهاشون منتقل میشه و سوابقه تحصیلی سه سال خیلی بهتر از یه ازمون چند ساعته که ممکنه به خاطر استرس خراب بشه همه جا میگن تجمع ممنوع کنکور هم یک نوع تجمع محسوب میشه . نسل آینده را نابود نکنید

دانیال 8 4 پاسخ 1399/1/17 -16:16

من نمیفهمم اونایی ک مخالفن تو فضای مجازی و اینترنت چی کار میکنن بدویید بخونید یه وقت عقب نمونید .سه چهار سال دگ تو اسنپ میبینمتون حالا هی استرس کنکورو بکشید.

محمد 1399/1/17 -20:22

واقعا حرف بامزه و به جایی بود. ولی انقدر وضع خرابه. نمیدونیم بخندیم. یا ناراحت باشیم.....

نازنین 6 4 پاسخ 1399/1/17 -16:14

منم موافقم ک طبق سوابق تحصیلی باشه ولی بعضی از دانشگاه ها حداقل ازمون ورودی بگیرن ک زحمتامون ازبین نره

دانیال 6 3 پاسخ 1399/1/17 -16:11

امسال فرصت خوبیه واسه اجرای این طرح ک بتونن کنکورو کلا بردارن با این وضعیت تعطیلیای امسال اصلا نمیشه کنکور داد

احمد 6 4 پاسخ 1399/1/17 -16:10

به نظر من کنکور برگزار نشود بهتر هست

الناز بهمنی 7 2 پاسخ 1399/1/17 -16:03

از اونجایی که الان اکثر دانشگاه های برتر دنیا با معدل دانشجو می‌پذیرن بهتره کشور ما هم به این سمت و سو بره همینجوری هم با کلی پارتی بازی نشستن تو دانشگاه خیلی ها بهتره یه جا این بحث گند تموم شه یبار ب این کابوس پایان بدید بخاطر بچه های مملکت

Naznin 1 2 پاسخ 1399/1/17 -15:56

اگه دارین کنکورو بر میدارین حداقل ی ازمون ورودی برا همه ی دانشگاها بزارین طبق اون وارد دانشگاه بشن حداقل اینطوری کمتر حق و ناحق میشه

مهناز طهماسبی 6 4 پاسخ 1399/1/17 -15:46

پیشنهادی درست و منطقی است. کنکور معیار درستی برای سنجش توانایی داوطلبان نیست. درست این است که ورودی دانشگاه ها گشاد و خروجی آن تنگ باشد تا افرادی توانمند و علمی تحویل اجتماع دهیم.

امیرمحمدبنایی 6 5 پاسخ 1399/1/17 -15:45

با سلام نه تنها من بلکه خیلی ازدوستان واولیا نظربراین دارندکه کنکوربرگزارنشود

سپیده نیکچه 5 1 پاسخ 1399/1/17 -15:35

برای چی آخه با اعصاب و زندگی آدم بازی میکنید آدم احمق اینو بدون که داشتن شرایط تحصیل یکسان فقط با انجام کنکور محقق میشه که توی نفهم هنوز از قانون اساسی کشورت چیزی نمیدونی و با زدن حرف مفت فقط اعصاب ما ها که داریم تو این شرایط درس میخونیم رو بهم میریزی

امیر 4 2 پاسخ 1399/1/17 -15:34

حتما کنکور رو عقب بندازید امادگی نداریم.

سلیمانی 5 6 پاسخ 1399/1/17 -15:29

با سلام حذف کنکور یعنی بی عدالتی محض شرایط کسی که با پول پدرش در مدارس غیر انتفایی درس خونده و نمره گرفته با کسی که در یه روستای دور افتاده بوده اصلا برابر نیست کنکور یک سنگ محک واقعی است

نیلوفر 3 2 پاسخ 1399/1/17 -15:28

این اصلا خوب نیست اگه اینطور باشه تکلیف ما که فارغ‌التحصیلیم و یک سال دانشگاه نرفتیم تا دوباره کنکور بدیم چی میشه

حمیدرضا کرمی 5 4 پاسخ 1399/1/17 -15:26

از نظر فنی حذف کنکور یک حق الناسه بعدشم سوابق تحصیلی اصلا معیار مناسبی برای سنجش نیست ونخواهد بود زیرا معدل 19تا 20 های کشور اینقدر زیادن که جا تو دانشگاه خوب برای زیر19ها نمیمونه

پوریا فراهانی 3 5 پاسخ 1399/1/17 -15:25

مگه ما مسخره ایم یک سال شبانه روز درس بخونیم برگزار نشه هر کس نگرانه سلامتیشه شرکت نکنه

سبحان 5 0 پاسخ 1399/1/17 -15:18

خیالتون راحت کنکور حذف نمیشه، راحت درستونو بخونید. اینا ازین حرفا زیاد زدن و میخان استرس فکری شما رو زیاد کنن که نتونید تمرکز کنید. توی ایران اصولاً حرف و وعده و شایعه زیاده. متأسفانه این حرفها هم از افراد دون پایه شروع میشه. معمولاً در ایران افراد دون پایه مثل نماینده مجلس و شورا و فرمانداری و.... اول دهنشونو باز میکنن و حرفایی میزنن، و بعدا میان مغرورانه تکذیب میکنن. زیاد ب حرفاشون توجه نکنین. کنکور تا سالهای سال برای رشته های پرطرفدار باقیه.

محمد 4 4 پاسخ 1399/1/17 -15:17

اصلا حذف کنکور ناعادلانه هست آیا نمره دادن همه معلما مثل همه هست که بخاین کنکور لغو کنید با این کار فقط کسایی که پارتی دارن موفق میشن .

فاطمه 4 3 پاسخ 1399/1/17 -15:16

من هم با نظر این نماینده محترم مجلس کاملا موافقم

محمد 2 1 پاسخ 1399/1/17 -15:15

قطعا در اینکه کنکور روش بشدت غلطی برای دانشجو جذب کردن هستش شکی نیست اما بنظر در حال حاضر بهترین و عادلانه ترین کار باشه من خودم دوازدهم تجربی هستم و خیلی هم درس هارو تا الآن نخوندم اما بهترین کار اینه که کنکور دیر ولی حتما برگزار بشود حتی شده تابستون یا بعد از اون و ترمهای دانشگاهی عقب بیفتند

مهدی مظاهری 2 4 پاسخ 1399/1/17 -15:06

عالی میشه اگه اتفاق بیوفته. این جوری کلی از استرس هرسال دانش آموزان برداشته میشه. سلامتی ای که تو آینده به خاطر کنکور دادنمون ممکن زیان زیادی به بار بیاره

mina 5 4 پاسخ 1399/1/17 -14:59

شماهايي كه مخالفت ميكنيد واقعاا مسخريد! شماهاييي كه مثل من يا بيشتر دانش اموزان درس خوندين قطعااا جوري خوندين كه نهايي رو هم خوب بدين نميشه همه چيو تستي خوند و نهايي هيچي بلد نباشيد ! قطعا ديني و فارسي و عربي بايد از رو كتاب بند به بند خونده شه تا بشه تست زد زيست هم همين طور فيزيك و شيمي هم همين طور ! پس دردتون چيه ي بارم كه شد به فكر اين نباشيد ! كه واي من اين همه زمان گذاشتم تو فقط اين همه زمان نزاشتي همه ما زمان گذاشتيم ولي سلامتي مهم تره يا كنكور بارها بارها خبر خودكشي دانس اموزان سال اخري رو شنيدم بخاطر چي ؟! ي بار هم كه شده به خودتون بياين شما ها اول بايد انسانيت داشته باشيد و بعد پزشك جامعه شيد ! ما براي خوندن هر سه سال بالاي ٨ ماه وقت گذاشتيم ! يعني براي خوندن نهايي سال دوازدهم وقت نداريم ؟؟

Kimia 1399/1/17 -18:34

موافقم کسی که الان برای سلامتی خودش ارزش قائل نباشه در اینده‌ام حتی اگه پزشکم بشه به سلامت دیگران اهمیت نمیده

سهرابی 2 3 پاسخ 1399/1/17 -14:56

کسانی که این تصمیم را دارند باکنکور آشنا نیستند این کار امکان پذیر نیست با این کار وضعیت دانش آموزانمان را بدتر نکنیم .

نیما زندی 4 3 پاسخ 1399/1/17 -14:53

بنده موافق این نظر هستم ؛ عالی میشه

Elham 1 4 پاسخ 1399/1/17 -14:48

سلام من یه دانش اموز کنکوری ام که از کلاس چهارم دبستان بهم گفتن نمره ی تشریحی هیچ اهمیتی نداره شما فقط تست بزنید رسیدیم دبیرستان مشاورا بهمون گفتن سوابق تحصیلی تاثیرش مثبته شما نمره تشریحی رو ده بشید پاس بشه تست بزنید! الان میخواید کل صورت مسئله و تموم زحمات ما رو به چه قیمتی از بین ببرید؟ حذف کنکور کار بسیار اشتباهیه مگر اینکه سوابق تحصیلی فقط توی معدل امتحان دوازدهم خلاصه بشه که اونم ظرفیت دانشگاه ها بسیار محدوده و هرکسی با معدل نمیشه قبول بشه

محمد 41 5 پاسخ 1399/1/17 -14:43

این پیشنهاد خیلی خوبیه.احسنت.سوابق تحصیلی بهترین راهه

پریساب 1399/1/17 -17:00

فقط خدا میدونه چند نفر clear history زدن که کامنتتو لایک کنن که بشه ۳۴ تا

مهدیه 4 19 پاسخ 1399/1/17 -14:40

سلام میخواستم بگم من مخالف سوابق تحصیلی هستم ما یک سال زحمت کشیدیم کلی هزینه برای کتاب و آزمون کردیم ، حالا برام براساس سوابق که هر معلمی هر جور دوست داشته ارفاق کرده سر کلاس دانشگاه ،این واقعا نا عدالتی محسوب میشه خوب دیر تر کنکور برگزار بشه

علی عشقی 2 3 پاسخ 1399/1/17 -14:34

کنکور باید برای رشته های خوب برگزار شودولی همه حق شرکت در کنکور رو نداشته باشند کسانی اجازه شرکت در کنکور داده شود که سوابق تحصیلی خوبی دارند

یک بدبخت 3 5 پاسخ 1399/1/17 -14:33

استرس کرونا کم بود،استرس حذف کنکور هم اضافه شد..من بعد از سال ها زجر و بدبختی حالا چشم امیدم بعد از خدا به بچمه که امسال خیلی زحمت کشیده..تو رو خدااااااااا یه فکر دیگه بکنید..حذف کنکور یک فکر احمقانست .با روح و روان ما بازی نکنید.فکر خودکشی به سرم میزنه

علی 5 2 پاسخ 1399/1/17 -14:29

اینجوری خوب میشه حداقل استرس کنکور هم ازبین میره خب اونیکی برا کنکور تلاش میکنه قطعا نمره هاش خوبه و نگرانی ثوابق تحصیلی نداره.

پریسا 1399/1/17 -16:41

خیلیا به خاطر کنکور قید معدل ب رو زدن. خیلیا مث من نمره دل خوبی نداشتن ولی امسال نهایت تلاششونو کردن. چجور جواب اینارو میخوای بدی؟

پونه 7 9 پاسخ 1399/1/17 -14:24

به جای پاک کردن صورت مسئله بهتره اون رو حل کنیم خب شروع دانشگاه ها رو بندازین بهمن ماه و کنکور رو که بهترین روش گزینش دانشجو مثل همیشه انجام بدیم

فاطمه 13 13 پاسخ 1399/1/17 -14:20

شماهایی که ۱ سال زحمت کشیدین و فقط دارین دم از این میزنین ک کنکور سرجاش باشه .شماها دارین واسه مرگ و زندگی آدم ها هم نظر میدین. برای چند ساعت حضور سر جلسه ی کنکور شاید میلیون ها نفر کرونا بگیرن و توهم‌ک نظر مخالف میدی شاید یکیشون باشی. خودت انتخاب کن با سوابق تحصیلی بری دانشگاه بهتره یا کنکور بدی و بری اون دنیا؟یه بارم ک مسئولان ب فکر سلامتی مردم عادین هر کدومتون یه نظری میدین؟خرج کردین ک کردین ماهم کم خرج کتابای تست و کلاس ها و آزمونامون نشده ولی سلامتی حرف اولو میزنه امید وارم به جای هجوم اوردن به یه نظریه که هنوزم معلوم نیست قطعی میشه یا ن یکم فکر سلامتی همه باشید .

مزگان شاه حسینی 11 11 پاسخ 1399/1/17 -14:18

تاخیر دو ماهه و برگزتری کنکور در اوایل شهریور مناسب است

شیدا فتحی 12 12 پاسخ 1399/1/17 -14:16

سلام با حذف کنکور مخالفم چون تو بیشتر مدارس نمره به دانش آموزان ارفاق میشه و اینجوری حق دانش آموزانی که نمره واقعی دارند ضایع میشه

امیر گنجی 7 6 پاسخ 1399/1/17 -14:10

کنکور رو به خاطر این میخوان حذف کنن که راحت تر اعمال نفوذ کنن فعلا عادلانه ترین راه برای گرفتن حق کنکوره...در ضمن شاید یکی قبلا شرایط درس خوندن نداشته و الان میخواد درس بخونه که این بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر نیست براش ..پس خواهشا نظارتتونو برای خودتون نگه دارید نماینده ها

نسترن 1399/1/17 -15:41

یعنی ۳ سال شرایط درس خوندن واسش جور نبوده اخر کاری جور شده؟؟ پس اونایی که تو روستا هستنو چی میگی؟؟ با این حال بهترین رتبهارو اوردن اینا همه بهونه واسه کسانیه که درس نخوندن آخر کاری میخوان جبران کنن

رضا 5 6 پاسخ 1399/1/17 -14:10

برای امسال به هر طریقی هست باید کنکور انجام شود و سال تحصیلی دانشگاه ها از بهمن شروع شود. بچه ها و خانواده ها امسال زحمت کشیده اند .... این قانون را امسال اعلام کنید و از سال بعد اجرا کنید

مهسا مقدمی 6 8 پاسخ 1399/1/17 -14:07

خواهش میکنم اینکارو نکنید چون ممکنه یه دانش اموز در طول امتحانات یه مشکلس براش پیش بیاد نتونه خوب امتحانه بده تکلیفش چیه؟؟ ما این همه تا الان رحمت کشیدیم درس خوندیم خواهش میکنم اینکارو نکنید

مهتاب خدایی 8 4 پاسخ 1399/1/17 -14:07

به نظرمن بااین وضعیت اصلابرگذاری کنکوردرست نیست ببینیدامسال همه خرج کردن واسه بچه هاشون ولی به نظرتون پولتون مهم تره یاجان بچه های بیگناه این رودیگرباید مادرپدرابفهمند ودرک کنند دیدید که کرونا شایع ودروغ نیست وممکنه به خاطر اینکه شما بچه هاتون روسر یک جلسه کنکورمیفرستید اکه اون هم ایا قبول بشن یانه جان فرزندانتان رابه خطرمی اندازین

فایزه نادری 1 1 پاسخ 1399/1/17 -14:06

با سلام اگر میخواهیم از این بحران به سلامتی خارج شویم ، باید برای طبقه محروم بسته حمایتی تهیه کرد تا آنها نیاز به برگشت به کار نداشته باشند و این مشکل تا حد زیادی ( در صورت اجرای قرنطینه ) ظرف ۴ هفته کنترل میشود . شما اگر فرزند شایسته و درس خوانی را در خانواده داشته باشید ، این احساس من را درک میکنید چرا که همه آنها عملا تا اسفند کلیه دروس را تمام کرده اند و در حال مرور هستند با حذف کنکور ضربه بزرگ و غیر قابل برگشتی به آنها وارد خوهد شد اگر ملاک سوابق تحصیلی باشد ، برای رشته های برتر کاملا غیر اصولی میباشد تمام مدارس غیر انتفاعی به راحتی نمره میدهند برای یک دانش آموز نخبه این بزرگترین ضربه است خواهشا با روح و روان بچه بازی نکنید با اجرای سیاست طرح فاصله گذاری قابل انجام است چرا که تا زمان کنکور هوا کاملا گرم شده و این بیماری تا حد زیادی فروکش خواهد کرد من خود پزشک میباشم و در دانشگاه تدریس میکنم

کریم س 8 7 پاسخ 1399/1/17 -14:00

ما با نظر شما مخالفیم لطفا اینقدر با روح وروان بچه های ما بازی نکنید دیگه خسته شدیم

مدینه 12 9 پاسخ 1399/1/17 -13:59

من متوجه نمیشم اگه واقعا اینقد درس خونید و گلایه دارید ک امتحان برگزار بشه تو صفحه مجازی چیکار میکنید هااا اقـــــــــــــــــــــــــــــا براساس سوابق بهتره چقدر هی خودکشی بخاطر کنکور

سینازارعی 1399/1/17 -14:08

چی میگی باو نزیدک ۲۰ هزار معدل ۲۰ داریم ظرفیت نداریم اخه یه چی بگو با عقل جور در بیاد منی که ۲ ساله دارم تلاش میکنم سگ دو میزنم هیچ کس حق نداره با دوتا معدل بالا جامو بگیره اینطوری باشه کل مدرسه و کارنامشو ۵۰۰ ملیون میخرم نمره رد کنم

رضا حسینی 1399/1/17 -14:16

اولا که خودت چیکار میکنی تو فضای مجازی دوما اگر کسی به خاطر کنکور خودکشی کنه بهتره پزشک نشه چون دانشجوی خودکشی کننده وسط تحصیل خود کشی میکنه و اون همه پول بیت المال رو حروم میکنه

رتبه 4 کنکور 12 7 پاسخ 1399/1/17 -13:57

خب دیرتر برگزار کنید.اقای نماینده به فکر بچه خودت نباش که نمیتونه کنکور قبول بشه و دنبال یه راهی هستی بچتو بفرستی دانشگاه.قبول شده گان از ترم بهمن برن دانشگاه اگر که شما به فکر عدالت اموزشی هستین که نیستین.

رضا حسینی 4 6 پاسخ 1399/1/17 -13:56

اگرایشون نماینده مردمه باید با خواسته مردم و دانش اموزان تصمیم بگیره اون کسایی هم که می گنکنکور استرس داره اولا کنکور نباشا خب اینبار سر جلسه امتحان نهایی ها استرس خواهند داشت فرقی نداره یا می گن این طوری موسسه های کنکور از بین می رن اشتباه می کنن چون موسسه ها خوب بلدن چیکار کنن و با پکیج ترمیم معدل یا معدل 20 به بازار می ایند بعدش هم شما فکر کنید هر دانشگاه برا خودش دانشجو برداره در این صورت صد در صد خیلی جاهاش پارتی پازی میشه دوما خود امتحان نهایی ها رو برا نظام جدید ها هنوز برگزار نکردن خب برا امتحان نهایب ها حداقل 10 جلسه امتحان قرار بر گزار بشه اما برا کنکور یک جلسه کاش من نماینده بودم

محمد متین سرافرازی مروی 4 6 پاسخ 1399/1/17 -13:54

خیلی نظر چرت و مسخره ایه امیدوارم خدا یه عقلی به ایشون بده تا از این نظرات مزخرف و چرت پخش نکنن

محیا 8 7 پاسخ 1399/1/17 -13:53

ان شاءالله ک بیماری رفع بشه و ان شاء الله که همین طور کنکور براساس سوابق تحصیلی باشه بخدا دیگه استرس تست زدن کنکور دیونمون کرده

محمد 7 12 پاسخ 1399/1/17 -13:51

کنکور۹۹ باید برگزارشود..یک سال درس خوندیم حالا سه ماه دیگه مونده کنکور لغو کنید.‌.مگه اینجوری میشه اصلا ..کنکور۹۹ حتتتتتتتممما باید برگزاربشه بامعدل نمیشه

رضایی پیام 8 5 پاسخ 1399/1/17 -13:47

اقا مگ میشه ۱ساله دارم‌خودمو میکشم حالا هیچ ب هیچ ای‌کارو نمیکنید.حق خیییلیا ضایع میشه مثلا کسی ک با پول‌تو ندرسه غیر انفاعی معدلش شده۲۰ باکسی ک درس خونده و تو دولی شده ۱۷یکی هست حق ضایع‌نکنید

... 1399/1/18 -23:50

کی گفته اینو ک مدرسه غیرانتفاعی نمره میدن اخه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من خودم مدرسم غیرانتفاعیه ولی یادم نمیاد نمره بهم داده باشن همش تلاش خودم بودو بس

مهدیه 6 5 پاسخ 1399/1/17 -13:46

سلام کنکور باید برگزار بشه اکثر بچه ها استرس کشیدن اونم درست زمان خودش والا این انصاف نیستی کنکور برگزار نشه

امیرحسین جعفری جهرم 8 6 پاسخ 1399/1/17 -13:44

اصل کنکور بر پایه ی عدالت نیست. دلسوزان این مملکت سالهاست که دارن فریاد میزنن که کنکور باید حذف بشه. پذیرش دانشجو در دانشگاه ها با سوابق تحصیلی بهترین راه ممکن می‌باشد البته با در نظر گرفتن شرایط فعلی و درگیری با کرونا. پایان سلطه گری مافیای کنکور نزدیک است…

علی 2 2 پاسخ 1399/1/17 -13:42

یعنی چی که هر روز از خواب پامیشید یه حرفی میزنید؟ با اعصاب ملت بازی میکنید استرس میدید به مردمی که هر فشاری رو دارن تحمل میکنن دیوونه کردید مارو بابا اه

محمد داوری 3 3 پاسخ 1399/1/17 -13:36

اقا ابن چی میگه. چی استفاده کرده .همین کم مونده.ک اقابیاد نظر بده. زندگیمون یه سال گذاشیتم روی کنکور

یک بدبخت 3 2 پاسخ 1399/1/17 -13:35

تو رو خدا پیام منم منتشر کنید..دارم از استرس میمیرم..دخترم امسال خیلی زحمت کشیده ..برا کنکور آماده شده ..تو رو خدا دل من کارگر بدبخت رو نشکونید..

زینب 5 3 پاسخ 1399/1/17 -13:33

دارید با سرنوشت بچه ها بازی میکنید.این همه وقتمونو پای درس گذاشتیم تلاش کردیم حرص خوردیم الان بیاید بگید برحسب سوابق تحصیلیه؟ هستن کسایی که معدل افتصاحی داشتن ولی با تلاش تونستن که رتبه عالی ای بیارن اگه برگزار نشه واقعا درحق این افراد ظلم مبشه... الان هم خیلی دیره ک بخواید بگید برگزار نمیشه چون نصف وقتمونو سر درس گذاشتیم.. نظر من اینه کنکور هر زمانی ک هست برگزار شه فقط بر حسب سوابق تحصیلی نباشه.......

احسان 3 2 پاسخ 1399/1/17 -13:33

واقعا برای مسولین کشور متاسفم که به جای آرام کردن بچه ها و دادن آرامش خاطر با این تصميمات مزخرف فقط استرس زیادی به دانش آموزان وارد می‌کنند، فردی که سه ساله داره شب و روز کنکور میخونه چطور باید بر اساس سوابق تحصیلی که هیچ نظارتی روی آن نیست و هر کسی آشنا بیشتر داشته باشه نمره بالا تری میگیره، طرف بره پزشک بشه و جان آدم ها رو به اون بسپارن. آیا این انصاف هست که بعد از سه سال درس خواندن روزی 10 ساعت حالا سه ماه مونده به کنکور میگید سوابق تحصیلی، مطمن باشید اگر این گونه بشه دیگه ادامه تحصیل نمیدم و ممکنه خود سوزی کنم. اینو به اطلاع نماینده های مجلس برسانید جدی میگم.

آیدین 3 3 پاسخ 1399/1/17 -13:33

این کار اصلا درست نیست در حق پشت کنکوریا ک ۱ سال درس خوندن و وقت گذاشتن و هزینه بسیار زیاد کرد ظلم میشه و باید کنکور برگزار بشه تا حق ب حق دار برسه وگرنه اینطوری فقط ب نفع کسایی میشه که رفتن مدرسه غیر انتفاعی و نمره.... البته حرف این بچه ها واستون مهم نیست هرکاری ک خودتون دوست دارین میکنین و باز در حق این بچه ها ظلم و اونارو با این کاراتون به مظحکه میگیرن

علیرضا حیدری 2 2 پاسخ 1399/1/17 -13:32

نه کنکور نه معدل فعلا بذارید فکر کنم چه خاکی توسرم بریزم

محدثه سعیدی 6 5 پاسخ 1399/1/17 -13:31

موافقم وخیلی عالیه اگر با سوابق تحصیلی باشه ،سلامتی بچه ها هم به خطر نمی افته ،

دنیا 1 4 پاسخ 1399/1/17 -13:30

نه کنکور نه سوابق تحصیلی فعلا ساکت شین ببینم باید چه غلطی کنم

امیر مختاری 4 4 پاسخ 1399/1/17 -13:28

مسلما در حال حاضر برگزاری کنکور به ضرر همه اقشار جامعه خواهد بود متاسفانه کنکور در کشور ما توسط موسسات مافیای کنکوری شکل میگیره که حتی دولت هم نتوانست جلوی انهارو بگیره و فقط این موسسات با فریب وفریب و فریب جیب ملت رو خالی کردن و میکنن نه تنها موسسات بلکه انتشارات مختلفی که با تبلیغات فراوان مردم رو فریب میدن امسال که بهونه‌ای شده برای قطع کردن دست این موسسات فاسد و فریبکار مجلس باید از هر طریق ممکن دست این موسسات رو کوتاه کنه تا ضرر این همه سال فریب و دروغگویی به مردم رو بپردازند

سارينا غلامزاده 4 3 پاسخ 1399/1/17 -13:28

تو اين اوضاع فقط سلامتى بايد مهم باشه. من به عنوان يه پشت كنكورى جاى اينكه ٤،٥ ساعت تو حوزه در معرض كرونا باشم ترجيحا ميخوام كه بر اساس سوابق تحصيلى برم دانشگاه.

یک بدبخت 4 2 پاسخ 1399/1/17 -13:28

نفرین ما پدر مادر هایی که با بدبختی خرج کلاس های کنکور را دادیم گریبانتون رو میگیره..الان که بعد از چند ماه بدبختی بچه هامون برا کنکور آماده شدن اینو میگید..

Haniye karimi 2 1 پاسخ 1399/1/17 -13:25

بااین وضعیتی ک پیش اومده من خودم شخصا تمرکز ندارم رو درسام (دوازدهمم)/اصلا امیدی وجود نداره ک بااون امید درس بخونم/اگه ب همین نحو با سوابق تحصیلی بشه میفهمیم ک یک بارم ک شدع ب دانش اموزان فکر کردید اما باید توجه داشته باشید ک اون رشتع های ک ت کنکور براش سر و دست میشکنن حداقلش باید ی ازمون ورودی داشته باشن/اما ن ب وسعت کنکور و کابوسی ک برامون درست کردن لطفا رسیدگی کنید یکم راحت تر کنید امسال رو واقعا ترس از زندگی کردن این روزا برامون کافیه کابوس کنکورم امسال اضافه نکنید/// انقدرم بقیه لطفا جو ندید/اگ کنکور برداشه بشه قرار نیس زحمات شما حیف بشه ب فکر بقیه هم باشید ک الان روحی روانی بهم ریختن و اونام دوس داشتن امسال ت رشتع خوب قبول بشن خواهش مندم راجب این نظر ب توافق برسید درس خوندنو هم برامون کابوس نکنید

Haniye karimi 4 2 پاسخ 1399/1/17 -13:25

بااین وضعیتی ک پیش اومده من خودم شخصا تمرکز ندارم رو درسام (دوازدهمم)/اصلا امیدی وجود نداره ک بااون امید درس بخونم/اگه ب همین نحو با سوابق تحصیلی بشه میفهمیم ک یک بارم ک شدع ب دانش اموزان فکر کردید اما باید توجه داشته باشید ک اون رشتع های ک ت کنکور براش سر و دست میشکنن حداقلش باید ی ازمون ورودی داشته باشن/اما ن ب وسعت کنکور و کابوسی ک برامون درست کردن لطفا رسیدگی کنید یکم راحت تر کنید امسال رو واقعا ترس از زندگی کردن این روزا برامون کافیه کابوس کنکورم امسال اضافه نکنید/// انقدرم بقیه لطفا جو ندید/اگ کنکور برداشه بشه قرار نیس زحمات شما حیف بشه ب فکر بقیه هم باشید ک الان روحی روانی بهم ریختن و اونام دوس داشتن امسال ت رشتع خوب قبول بشن خواهش مندم راجب این نظر ب توافق برسید درس خوندنو هم برامون کابوس نکنید

آرمین 4 4 پاسخ 1399/1/17 -13:23

اصلا این کار درست نیست در حق اونایی ک پارسال کنکور قبول نشدن ولی امسال دوباره این هزینه و کلاس و وقتشون صرف خوندن درس کردن ظلم میشه فقط این قانون امسال ب نفع کسی میشه ک رفتن مدرسه های غیر انتفاعی نمره... گرفتن کنکور باید برگزار بشه و حق ب حق دار برسه

فاطمه 5 4 پاسخ 1399/1/17 -13:23

من کاملا با حذف کنکور مخالفم. در حال حاضر کنکور عادلانه ترین چیزی است که وجود دارد. مگر همین دانش آموزی که قرار است در کنکور شرکت کند در امتحانات نهایی شرکت نمی کند. آقایی که دغدعه سلامتی بچه ها رو داری کنکور یه روزه و امتحانات حداقل ۱۵ روز. این همه به ملت استرس وارد نکنید لطفا.

پریسا 5 3 پاسخ 1399/1/17 -13:21

من معدل دبیرستانم زیر ۱۵ بود رشته تجربی. امسال برای سومین بار میخوام کنکور زبان و تجربی بدم و اونقدری هم تلاش کردم ک مطمئنم میتونم رتبه خوبی بیارم اگه بر حسب سوابق تحصیلی باشه من دانشگاه و رشته ای ک واقعا درحق منه رو نمیتونم قبول شم و در حق امثال من بی انصافی میشه چون مجبورم یک سال دیگه از عمرمو برای کنکور هدر بدم... خواهشا برگزار کنید

آیلار 1399/1/17 -19:47

ببخشید شما که سه بار تو کنکور قبول نشدین مطمعن باشید امسالم قبول نمیشید .باتوجه به اینکه هر سال سوالا سخت تر از سال پیش میشه.

رضا 3 1 پاسخ 1399/1/17 -13:19

با سلام و عرض ادب بنظر بنده با این ظرفیت دانشگاهها تا مقطع دکتری باید براساس سوابق تحصیلی جذب دانشجو صورت گیرد

حسین 4 0 پاسخ 1399/1/17 -13:14

همه جای دنیا برای رشته های پرطرفدار آزمون برگزار میشه و اصلا جذب دانشجو برای رشته های پرطرفدار بدون کنکور غیر ممکنه ، الان تو کشور ما هشتاد و پنج درصد رشته ها بدون کنکوره و کنکور فقط برای رشته های پرطرفداره ، دوستانی که مخالف کنکور هستن میتونن از اون هشتاد و پنج درصد رشته ها که بدون کنکور هستن انتخاب کنن ، دوستان کنکوری هم خیالشون راحت که هیچوقت کنکور برای رشته های پرطرفدار حذف نمیشه

سید علی محمدزاده 6 5 پاسخ 1399/1/17 -13:13

اگر واقعا اجرایی بشه که عالیه

هادی 7 3 پاسخ 1399/1/17 -13:11

آقا من یه سال موندم پشت کنکور .امسال شب و روزمو درس میخوندم من یک سال هست که قرنطینه کنکورم. پس جواب اینهمه تلاش چی میشه؟

بی نام‌ 5 6 پاسخ 1399/1/17 -13:10

من کاملا موافقم با این تصمیم گیری. چون کلی دانش اموزان هستن که هنوز کتب درسی دوازدهمشون تموم نشدو قرار بود قبل عید تموم بشه و بعد عید شروع پایه یازدهم بشه برای دوره !یعنی الان با به وجود اومدن کرونا هم از دوره دوازدهم و هم دوره یازدهم باز موندن و تمام کسانی که موافق برگزاری کنکور هستن بخاطر اینه که پشتشون گرمه به پارتی بازی و سهمیه داشتن

حمیدرضا 3 3 پاسخ 1399/1/17 -13:09

حتما باید برگزار بشود

سمانه 3 2 پاسخ 1399/1/17 -13:08

وقتی سوالات امتحان نهایی ها به راحتی قبل از امتحان در اختیار عده ایی از دانش اموزان قرار میگیره چطور میشه کنکور رو حذف کرد # چرا اینقدر با روح و روان پشت کنکوری بازی میکنید!!!!!!!!! بنظر میاد بهتره راهکاری برای کنترل کرونا پیدا کنید...... بخدا بچه های پشت کنکوری اسیب پذیرن بدون برنامه ریزی قبلی چرا باید تصمیم گیری بشه. تکلیف این همه دانش اموز که یکساله دارن پشت کنکور درس میخونن چیه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

ستاره فرهمند 1 2 پاسخ 1399/1/17 -13:08

برای دکترا و ارشد هم باشه موافقم

Zm 3 3 پاسخ 1399/1/17 -13:06

عادلانه ترین راه هست.خداخیرتون بده.افرادی که زرنگ بودن ومیخواستن آینده داشته باشن مداوم درس میخونن نه درطول یک سال.شایدفردزرنگی باشه که سال کنکورنتونه درس بخونه واینجوری حقش ضایع میشه.

Miss bahar ramandi 5 1 پاسخ 1399/1/17 -13:04

حتما باید برگزار بشه یسال تمام برای کنکور وقت گذاشتیم درس خوندیم سوابق تحصیلی نمره ۲۰ ملاکی برای قبولی تو دانشگاه نیست،شاید کسی دوران تحصیل بنا به مشکلاتی نتونسته درس بخونه،با تدریس عالی ک اکثر دبیرا داشتن!!! یا کسی نمره ی بالای الکی گرفته. کنکور حتما باید برگزاربشه .

پزشک سهمیه ای 1399/1/17 -13:54

افرین بر تو.حداقل کنکور میتونه به داد بیچاره ها برسه.من خودم 100 میلیون دادم دارم علوم پزشکی شهید بهشتی درس میخونم.بدون اینکه کنکور بدم.تازه اینجا دوستانی دارم که چند صد میلیون دادن.بدون کنکور یعنی این. درستو بخون اگر که پول نداری

ف 2 1 پاسخ 1399/1/17 -13:04

باید برگزاربشه بعد فرق مایی که خوندیم با اونایی که نخوندنو پی خوشگذرونیشون بودن چیه

morvarid 2 1 پاسخ 1399/1/17 -13:03

من خودم يك دانش اموز كنكوري هستم با اتفاقات اخير و تعطيلي هاي غير منتظره معلمان مدرسه ما نه تونستند سال دوازدهم جمع كنند نه سال هاي گذشته به طور كامل دوره شده . درسته شبكه اموزش هست ولي من به شخصه سر ٢٠ دقيقه نميتونم ٨ صفحه از شيمي رو ياد بگيرم ! يا سر بيست دقيقه روي رياضي تسلط داشته باشم ما حتي اگر كم كاري هم نكنيم نميتونيم مثل بقيه سال ها براي كنكور اماده شيم و كنار گذاريم نگران خانواده ها بعد از باز شدن مدارس و بيمار شدن بچه هاشون !

س ش 4 1 پاسخ 1399/1/17 -13:00

مافیای کنکور در ایران،آنقدر بزرگ،گسترده،بیشرم و قدرتمند است که هیچ چیزی حتی جان انسانها مانع وجود آن نمیشود.سود عظیم ترلیاردی که از جیب عموم به کیسه ی دست اندرکاران پیرامون این ماجرا میریزد،حتی به جراید و رسانه ها و افکار عمومی ،لجام سکوت زده است.

Nastaran 0 1 پاسخ 1399/1/17 -12:59

از الان معلوم که کیا قراره برن اون سه تا رشته ی پرطرفدار دیگه چه فرقی داره برگزار بشه یا نه

علیرضا طالب 2 1 پاسخ 1399/1/17 -12:59

این چ حرف یه میدونید تعداد معدل بیست های کشور چند برابر قبولی های پزشکیه ینی واقعا این آقا خبر نداره؟ بعدشم اگه قرار باشه امتحانای نهایی برگزار شه چه فرقی میکنه اون یه آزمونه اون چند نا امتحان ثالثا مگه میگه دو ماه مونده به این آزمون بگیم کنسله کسایی سه سال خودشونو برای آزمونی به این شکل آماده کردن چی؟ قطعا این اتفاق نمیفته اما خواهشا حتی بحثش رو هم مطرح نکنین تا کسایی که دارن تلاش میکنن برا این آزمون دلسرد نشن

Zia 1 2 پاسخ 1399/1/17 -12:58

خیر مگه بچه بازی امتحانات ما همه فورمولاریتس

یک کنکوری 3 1 پاسخ 1399/1/17 -12:57

اگر شما میخواهید با ایده پراکنی های بی اساس و بی منطقتان ثابت کنید که ایران جای پر پر شدن آرزوهای ماست ما نمیگذاریم! هرگز... جوانان این مملکت تا اخرین نفس برای تحقق رویاهایشان تلاش میکنند، تنها تقاضایمان از مسعولین این است که مارا به حال خودمان رها کنند ما عدالت اینگونه نمیخواهیم! چه کسی جواب ارامش بهم ریخته ی ما را می‌دهد؟؟ همین یک ذره عدالت باقی مانده نظام اموزشی مان یعنی کنکور مانده که آن هم اینگونه به دست کسانی افتاده که بدون هیچ اطلاعی حرف میزنند...

آیدا 11 17 پاسخ 1399/1/17 -12:54

موافق موافق‌ موافق موافق موافقققق

بی نام 1399/1/17 -13:12

کاملا نظرتون درسته

مهدی بنکدار 17 8 پاسخ 1399/1/17 -12:53

حتما باید برگزار شود

الناز اصلاني 11 5 پاسخ 1399/1/17 -12:48

اينكه معدل ٢٠ ملاك پزشك شدن باشد كاملا غير منطقي است سوالات امتحان نهايي با فرجه و بماند كمك معلم ها و تعداد بالاي انها كاملا بي انصافيست من رشته دندانپزشكي درس ميخوانم اما حتي بچه هاي سمپاد هم به عينه از پس دروس بر نمي ايند كل دنيا براي رشته هاي اصلي هم هزينه دارد هم ازمون ورودي پس براي سه رشته اصلي كاملا غيرممكن است اما در مقاطع كارشناسي شايد قايل اجرا باشذ

amir mir 1399/1/17 -13:34

کاملا مخالفم باهاتون ۱۲ سال مثل چی درس خوندم که هر سال معدلم ۲۰ بشه بعد یکی ۱۲ سال خوشگذرونی میکنه سال آخر با پول دادنو سهمیه خریدن میاد از من میزنه بالا این کجاش عادلانس؟ ۶ سال اول که بحثش جداست ولی ۳ سال راهنمایی تیزهوشان بودم ۳ سال دبیرستانم نمونه دولتی بودم مثل سگ درس خوندم که بتونم تو این مدارس معدل ۲۰ بگیرم که گرفتم

ماهور 7 14 پاسخ 1399/1/17 -12:46

کاش واقعا عملی بشه این اتفاق چه تعداد از بچه هایی که بخاطر کنکور و استرسش خودکشی و ...کردن واقعا وقتشه که کنکور برداشته شه و حق به حقدار برسه فقط کاش سریع تر اعلام بشه

الناز سهمراهی 2 0 پاسخ 1399/1/17 -12:44

اغااااا ما مردم میگیم ک نزاریم برن بچه هانون ب مدرسهه تا این ک کروناا قطلی تموم نشه هیش کس نمیزاره برا مدرسه من تودم نمیزارم

رضایی 17 6 پاسخ 1399/1/17 -12:44

من یک سال نشستم پشت کنکور درس خوندم الان میگن برگزار نشه مگه خاله بازیه که برگزار نشه قشنگ دهن مارو سرویس کردید اون از نظام ۳_۳_۶ که واسه ما بود هرچی مشکل داشت کتابا با ما ازمایش شد اینم از این که میخواد کنکور برگزار نکن هرچی اقازادس بزارید داشنگاه های برتر بقیه دانشگاه هم هرصندلی چند میلیون بفروشید جمع کنید بابا مسخره بازیارو

مهدیه باقری 6 11 پاسخ 1399/1/17 -12:43

من کاملا موافقم.با این سهمیه ها ما هیچ شانسی تو کنکور نداریم برداشته بشه خیلی بهتره.

علی 1399/1/17 -13:24

بهتره یکم فکر کنی اگه فقط معدل ملاک باسه ما پارسال 20000 معدل 20 داشتیم حالا از اینا فقط اونایی که سهمیه دارن میرن بالا که اوضاع بهتر که هیچ بدتر میشه

علیرضا 1399/1/17 -13:31

این سهمیه ها نیست خود کنکوره و با برداشتنش رسما این کشور جای موندن نیست کدوم آزمون میتونه به جیز کنکور 800هزار نفر که برای چند هزار تا صندلی رقابت میکنن رو غربالگری کنه

آیلار 1399/1/17 -19:49

آفرین دقیقا .

رسول 13 4 پاسخ 1399/1/17 -12:39

یکی به این نفهم بفهمونه بیشترازسی هزارفقط معدل۲۰داریم.چجوری میخواید رتبا های زیر۱۰۰۰رو مشخص کنید.تعدادی معدل زیر۱۵هم هرسال پزشکی قبول میشن.حق اینا هم باید خورده بشه؟ تواین شرایط پراسترس کشور بهتره دهنتونو ببندین وواسا اینکه آقازادا هاتون با راحتی برن دانشگاه هرغلطی نکنید

حمیدرضا 8 1 پاسخ 1399/1/17 -12:38

میتونستن از اول بگن که یه ملت مث چیز درس نخونن حداقل ما که تو دوران تحصیل بیخیال بودیم دیگه بیخیال میشدیم سال آخرم نه اینکه شب تا صبح بخونیم ک تهش بگن حالا برو کشک بساب

امیر 3 1 پاسخ 1399/1/17 -12:38

جای به سخره گرفتن شعور مخاطبان کمی منطقی باشن اگر قرار بود کنکوری لغو بشه در این مدت مدید که صحبت از ان به میان بود این کار می کردند ن حالا که ملتی تحت فشارند و اینده سازان این مرز و بوم را بعد از ۹ ماه مطالعه به سادگی به مسیر دیگری هدایت کنند که حتی سازو کاری برای ان تعریف نکردند.در کارهایی که چند ماه روی ان وقت می گذارید و ماده و تبصره می نویسید مشکلات و شکاف های مختلف دیده می شود حال که بدون پیش بینی میخواهید مسیری را تغییر دهید واویلا!!!!!!!! کاش کسی که سمتی می پذیرد همه افراد متاثر از سخنانش را فزرندان خود بپندارد سپس بیانیه دهد

ایرج 13 4 پاسخ 1399/1/17 -12:36

اصلا عادلانه نیست...منی ک سال پیش در حدقبولی دروس خوندم و الا پشت کنکورم نمیدونستم ک باید نمره زیاد بگیرم...این تصمیمو باید از الا برای ورودی های جدید دبیرستان بگیرن ن اونایی که امسال کنکور دارن..میشناسم افرادی ک پارتی داشتن بالا شده نمرشون یا پدرشون معلمشون بوده و بالا گرفتن..انصاف نیست

بهاره 6 3 پاسخ 1399/1/17 -12:36

كاملا مخالفم،چون تو اين حالت بايد بيشتر برنامه ريزي بشه و سوابق تحصيلي بايد تو شرايط يكسان اجرا بشه،كاملا مخالم درس هاي بچه هاي پيش دانشگاهي تقريبا هشتاد درصدش قبل از عيد تموم شده پس لزومي به اين كار نيست،لطفا با سرنوشت اين بچه ها بازي نكنيد

محمدمحرمی 12 4 پاسخ 1399/1/17 -12:36

خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر

نسترن 13 2 پاسخ 1399/1/17 -12:35

شمارو به خدا دست بردارید از بازی با روح و روان ماااا ، ببین اخه چه کسانی مسعولمونن... کسی که حتی نمیدونه دانش اموز دوازدهم سوابق تحصیلی نداره و خرداد امسال حداقل ده جلسه باید بره سر امتحان نهایی وقتی کنکور یه روزه، بماند بقیه درسا، کسی که نمیدونه سه سال درس خوندیم با این قانون که نمرمون هیچ تاثیری تو ایندمون نداره و کنکور مهمه ، کسی که نمیدونه کنکور هزاران داوطلب داره که دانشجو بودن و فارغ شدن یا اصلا ده بیست سال پیش دیپلم گرفتن و حالا اومدن تا به ارزوی واقعیشون برسن، کسی که نمیدونه چقدر سطح سوالات امتحانات مدارس مختلف و استراتژی معلما و مدیران برای نمره دادن فرق داره، کسی که نمیدونه به اندازه تمام ظرفیت رشته های تاپ معدل بیست داریم چه برسد به صدم صد های پایین تر، کسی که نمیدونه برای این تصمیم باید حداقل چهار سال قبل از اجرا برنامه ریزی و اعلام بشه و.... کسی که هییییییچی نمیدونه و فقط میخواد بگه منم هستم و منم یکاری میکنم! و مثل هر سال برای کنکوریای بدبخت حاشیه درست کنه و اینجوری همین یک ذره ارامش رو هم ازمون بگیره ، خدایا فقط خودت میتونی حقمونو بگیری... و هزاران بار تاسف برای مسعولینی که تو این وضعیت فقط بار روی روح و روان ما اضافه میکنن... اینجا اروپا نیست که دانش اموزاشون در رفاه کامل برای آیندشون باشن و هیچ نیازی ب رشته های تاپ و شغل های حرفه ای نداشته باشن اینجا ایرانه جایی که نخبه هاش درس میخونن تا برن تو تاپ ترین دانشگاهای خارج از کشور بورسیه بشن ، اینجا ایران است نه المان نه دانمارک نه کانادا و نه امریکا ! جایی که هزاران دانش اموز یک سال و حتی چند سال از زندگیشون رو با تست هاشون و کتاباشون میگذرونن تا بلکه بتونن با همین کنکور که حداقل تنـــــها عدالت باقی مونده توی نظام اموزشیمونه به رویاشون برسن... آه از این همه درد که اگر بخواهم بنویسم ساعت ها و روز ها طول میکشد #یک_کنکوری_مملکت #یک_آرزومند #یک_نگران...

علی 10 2 پاسخ 1399/1/17 -12:34

تکلیف اون جوونی که چند ساله پشت کنکور تجربی داره تلاش میکنه چیه. تکلیفه اونی که فارغالتحصیله و یکی دوساله اومده کنکور تجربی بده. تکلیفه اونی کهبچه روستاس و با کمترین امکانات معدلش پایین شده والان داره میجنگه تا بلکه دوباره روزنه امیدی پیدا کنه چی میشه. تکلیف اونی که گذشتشو خراب کرده و الان میخواد از دوباره شروع کنه چی میشه به خاطر اینکه معدلش در گذشته کم شده بره بمیره

نادیا 5 5 پاسخ 1399/1/17 -12:33

دوستان به متن دقت کنید داره میگه با سوابق تحصیلی دانشگاه میریم ولی هر دانشکاهی میتونه آزمون ورودی خودشو داشته باشه پس زحمتایی که کشیدید از بین نمیره انقدر جو ندید! مثل قدیم معدل تاثیر داره تو کنکور و باید تاثیر داشته باشه چون شاگرد اول با شاگرد آخر زمین تا آسمون فرق داره اگر هم میخوان کنکور برگزار بشه باید معدل تاثیر بدن مثل قبل

س 5 1 پاسخ 1399/1/17 -12:32

واقعا متاسفم ما این همه تلاش نکردیم که اخرش بگید کنکور برگزار نمی کنید پس تکلیف اون های که سوابق تحصیلی شون زیاد اثری نداره چی میشه من پشت کنکوریم ونظام قدیم دارم تلاش می کنم یه دانشگاه خوب بایه رشته خوب قبول شم این حق مانیست که عده باسوابق تحصیلی بتوننه برند بهترین دانشگاه اون ما پشت کنکور های نظام چیکار کنیم اخه این خیلی خیلی بی انضافی .

ماهور 8 0 پاسخ 1399/1/17 -12:30

واقعا متاسفم .اگر کنکور برداشته شه و دانش آموزان بر اساس سوابق تحصیلی دارد دانشگاه بشن .جامعه از اینی که هست بی سواد تر میشه .این چه اوضاعی هس که درست کردید برای مردم .جای چنین تصمیم گیری های ابتدایی و بچه گانه به دنبال راه حل مناسب برای برگزاری کنکور باشید .

افشین 8 0 پاسخ 1399/1/17 -12:28

سلام لطفا به این اقای نماینده بفرمایید یکم بیشتر از قوانین مملکت اطلاع داشته باشند فکر کنم ایشون چندین سال تو کشور تشریف نداشتن اخه مگه الان دانش اموزان دوازدهم که امتحان نهایی ندادن سوابق تحصیلیشون کجا بود که دانشگاه ها بخوان بر اساس سوابق تحصیل گزینش بشن جناب نماینده چند سال پیش داوطلبا یک سال قبل از کنکور امتحان نهایی میدادن و سوابق تحصیلی داشتن اما الان چند ساله امتحان نهایی یک ماه قبل از کنکور برگزار میشه و الان داوطلبا متاسفانه سوابق تحصیلی ندارن و یه سوال دیگه؟؟؟ اقای نماینده که عضو کمیسیون اموزش هستی ایا در مورد همه مسائل اموزشی همینقدر اطلاع داری ؟؟؟ و با همین اطلاعات برای کشور قانون وضع میکنی؟

علی محمدی 6 1 پاسخ 1399/1/17 -12:27

به نظر میرسه امکان فساد در این صورت زیاد میشه ضمن اینکه حق کسانی که یک ساله دارن میخونن کامل ضایع میشه

علی رضایی 3 1 پاسخ 1399/1/17 -12:27

کنکور باید برگزار شود همه رشته ها را نمی شود بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو گرفت رانت و فساد سوابق را کن فیکون می کند

مرتضی بروایه 0 2 پاسخ 1399/1/17 -12:26

برگزاری کنکور یاعدم برگزاری باید دست مسولین باشد چون اونا تصمیمی که میگیرن مطالعه شده است وشاید صلاح را در این ببینن که برگزار نشود اگه قراره کنکور برگزار نشه باید یه سری راهکارهایی ایجاد کنن تا جذب داوطلب عادلانه باشه

امین 3 5 پاسخ 1399/1/17 -12:26

با سلام باسوابق تحصیلی عالیه

حامد حبیبی 1 2 پاسخ 1399/1/17 -12:26

شما بهتره تو چیزی ک درش علم نداری نظر ندی پس غربالگری چگونه صورت بگیره؟؟؟ کنکور عاذلانه ترین راهه

حسن پور مهرانی 2 1 پاسخ 1399/1/17 -12:25

همین چند درصد سوابق تحصیلی هم که هست بهتره ور دارن تا کنکور عادلانه تر بشه ،مگه اینکه بخوان بچه های خودشون بفرستن دوره روزانه ، آدمای عادی و نخبه ها هم اگه پول داشتن برن دانشگاه پولی، کنکور باید همیشه برگزار شه تا نخبگان واقعی شناخته بشن وگرنه که معدل بیست خیلیا دارن

میر علی هاشمی 3 1 پاسخ 1399/1/17 -12:24

سلام می خواستم بگم برخی از دانش آموزا هستند تقریبا 90درصد که برای کنکور برنامه ریزی می کنند و نمرات مستمر یا سابقه تحصیلیشون ضعیفه در نتیجه اعمال این کار به خیلی از دانش آموزا صدمه میزنه. باتشکر

امیر 16 1 پاسخ 1399/1/17 -12:23

مردم از خندههه یکی به این اقا بگه معدل 20 و 19.5 به بالامون چند برابر تعداد قبولی های پزشکی و رشته های تاپ مهندسیه. تازشم ب لطف وجود هر کوچه یک مدرسه غیر انتفاعی انقدر معدل بالای بیسواد هست ک نگو لابد این افرادو میخواین بفرستین چهار روز دیگه دکتر مهندس بشن. بگوش این اقا برسونین قبل اظهار نظر یه تحقیق بکنه./:

زهرا 9 4 پاسخ 1399/1/17 -12:20

ن پس تکلیف کسلنی ک انقدرزحمت کشیدن برای کنکور خونذن چی میشه

سحر 7 2 پاسخ 1399/1/17 -12:19

تو را به جدتون اینجوری سر ملت نیارین. خو چه غلطی کنیم ما. برنامه ی اینده ی همه رو به باد بدین برا کرونا؟؟؟؟ انصافه؟

کنکوری 12 2 پاسخ 1399/1/17 -12:18

كيا شدن نماينده مجلس

عباس 8 0 پاسخ 1399/1/17 -12:16

چرا از الان میگن باید طبق سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شد؟؟؟؟؟ الان دانش آموزان کنکوری هزینه های بسیاری کردند برای اینکه کنکورشون رو خوب بدن،اگه قرار بود طبق سوابق تحصیلی باشه باید از اول سال متوسطه دوم میگفتن نه الان که این وضع پیش اومده،مگه این وضع که پیش اومده دست ما هست،چرا باید یک‌میلیون دانش آموز پا سوز تصمیم احمقانه یه مسئول بشن سالانه کلی از دانش آموز ها تو سال آخر رتبه های عالی میارن

علیرضا دانشمند 11 4 پاسخ 1399/1/17 -12:15

پس تکلیف اون دانش اموزی که تو دوران تحصیلی ضعیف بوده و یک سال وقت گذاشته که بتونه تو کنکور جبران کنه چی میشه؟!!ا

ماهور 1399/1/17 -12:32

هیچ. باید به پای تصمیم گیری احمقانه یه سری ادم بیسواد بسوزن

فرزانه 3 0 پاسخ 1399/1/17 -12:12

برداشته بشه، اما نه الآن، دوماه مونده وقت تصمیم گیری جدید نیست هر اتفاقی باید از روز اول اعلام بشه تا داش آموز طبق قانون برنامه ریزی کنه،تواین شرایط کنکور و بندازین شهریورماه، دارین به جووناتون بی قانونی یاد میدین

رضا حسینی 5 0 پاسخ 1399/1/17 -12:12

چرا بدون داشتن اطلاعات حرف میزنه در کشور بالای5000 نفر حداقل معدل بیست دارند در این صورت حتی ظرفیت 4000 نفر پزشکی و داندان پزشکی دانشگاه های روزانه قراره چطور پر بشه ؟ هزار نفر فقط از معدل 20 ها نمی تونن پزشکی ودندان پزشکی بخونن چه برسه به سایر معدل ها

Z.m 7 2 پاسخ 1399/1/17 -12:11

واقعنکه.این چ پیشنهاد مزخرفیه دیگ.تکلیف من و امثال من که پشت کنکوری هسیمو تاالان با یه برنامه ای پیش رفتیم و طبق سوابق تحصیلی هم برا قبل عمل نکردیم چیه !؟

ساسان 7 0 پاسخ 1399/1/17 -12:11

من میگم که این کار درستی نیست شاید بعضی از دانش اموزان در مدارس غیرانتفاعی درس خواندن و راحت نمره گرفتن ولی کسی که در مدارس دولتی بوده و معدلش کمی پایین تر از کسی که در غیرانتفاعی درس خونده خیلی فرقه و کسی شاید با پول در همین مدارس دولتی تونسته نمره بگیره و حق دیگران رو ضایع کرده پس بنظر من کنکور بهتره باید بین عده ایی که یا پول نمره گرفتن یا پارتی بازی و بین کسانی که در مدارس عادی و بدون پول نمره گرفتن باید یک مسابقه یا یک چیزی باشه که بتونن خودشونو بسنجن که یه وقت یا نمره نتونن برن بالا و هرکس حقشه موفق بشه من خودم اشنا داشتم در مدرسه غیرانتفاعی بود و معدلش ۱۹ بود و سال کنکورشو نخوند و فکر کرد که کنکورهم مثل مدرسه غیرانتقاعی هست و میتونه راحت بره بالا ولی نه و یکی از دوستان بود که معدل ۱۶ و در سال کنکور موفق شد و اینده خوبی داره چون تلاش و زحمت کشیده پس توروخدا کنکورو برندارید چون اگه برداشته شه حق بقیه ضایع میشه چون بعضیا پول ندادن واسه نمره

یک کنکوری 1399/1/17 -12:42

ربطی به مدرسه دولتی و غیر دولتی نداره ، به معلم و مدیر بستگی داره و به تقلب خود دانش اموزا و هزار دلیل دیگه، خیلی از مدارس تاپ و غیر دولتی یا تیزهوشان و نمونه صد ها برابر بدتر نمره میدن و اصلا سطح سوالا فرق داره!! طرف با یک کلمه ننوشتن توی حل تشریحی یک صدم معدلش جا به جا بشه کل ایندش دود میشه میره هوا!! اینطوری معدل بیستا برن پزشکی و وکالت و مهندسی برق و... بقیه هم که هیچی حتما بشینن تو خونه خواب رویاهاشونو ببینن! اصلا چنین چیزی ممکن نیست اونم نزدیک کنکور وقتی سه سال بدون اینکه بدونیم خوندیم

فاطمه کرمی 6 7 پاسخ 1399/1/17 -12:11

بله . خیلی نظریه درستی است که کنکور برداشته شده و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرفته شود . اینجوری واقعا حق به حق دار میرسه . امیدوارم که عادلانه این کار رو انجام دهند . ممنونم

زهرا 2 1 پاسخ 1399/1/17 -12:10

سلام،این تصمیم بیشترین نامردی در حق کنکوری های امسال است،این تصمیم باید برای افرادی که تازه دارن امتخان نهایی میدن تصویب بشه که بدونن،نه اینکه کسی که چند ماه دیگه کنکور داره،خواهشا تصمیم های بی سر و ته یک شبه نگیرید و با آینده بچه ها بازی نکنید.

محمد 3 1 پاسخ 1399/1/17 -12:09

آخه چرا حرف مفت میزنن این نماینده ها. وقتی میشه سوابق تحصیلی رو در نظر گرفت که هر سال برای سه سال امتحان نهایی بدن و سوالای امتحان نهایی لو نره. نع اینکه سوالای امتحان نهایی 2 ساعت قبل امتخان دست دانش آموزا باشه

حمیدرضا منصوری 5 5 پاسخ 1399/1/17 -12:09

کنکور باید برگزار شود

حسین سیفی 5 3 پاسخ 1399/1/17 -12:08

کنکور معضل بزرگی برای دفن استعداد ها شده خانواده هایی ک سطح درآمد بالایی دارند مبالغ کلانی صرف کلاس های تست زنی و موسسه های کنکور پرداخت میکنن اما خانواده های کم درآمد ک وسعشون نمیرسه از کجا میتونن این همه کتاب بخرن یا در این آزمون های شبه کنکوری شرکت کنن بالاخره یک روز باید جلوی این فضای کثیف ایستاد

حامد 4 1 پاسخ 1399/1/17 -12:08

تقصیر اون بدبختی که پارسال 3 هزار اورد دانشگاه نرفت و امسال میخواد شرکت کنه و معدلش پایینه چیه؟؟؟ نمیدونم هدفتون از حمایت از این طرح چیه حداقلش 70 درصد شرکت کننده ها معدل بالای 17 دارن اینطوری همه بخوان وارد یه دانشگاه بشن میشه مگه؟؟ سوالات نهایی زمان ما لو رفت کجاس عدالتش همه قید نهایی رو میزدن تمرکز رو کنکور بود نمرات هم پایین این چه داستانیه سر هم کردن این نماینده یا اصلا نمیدونه کنکور چیه. یا بچه ای نداره کنکور داشته باشه با نمره باشه پارتی زیاد میشه اونایی که تو تهران با معلم درجه یک خوندن و اونی که تو یه روستا خودش خونده و امتحان داده نمره هاشون یکیه؟ اونوقت اونی که تو تهرانه بره مثلا علوم پزشکی تهران بخونه این بدبخت نتونه؟ لطفا چشماتونو باز کنید و نظر بدید

محمدرضا رنجبریان 2 3 پاسخ 1399/1/17 -12:07

کاملا با نظر آقای میرزاده موافقم. به این دلیل که در اوضاع نابسامان سلامتی دانش آموزان بسیار مسئله ای جدیست.در این تجمع برگزاری کنکور احتمال انتقال بیماری کرونا بسیار زیاد است.

فاطیما 1 0 پاسخ 1399/1/17 -12:07

کاش در مورد کنکور ارشد پزشکی هم با توجه به این شرایط ظرفیت های رشته هارو زیاد تر کنن ن اینکه هر دانشگاه فقط ۲_۳نفر پذیرش کنه

رضا محمدی 2 0 پاسخ 1399/1/17 -12:06

سلام من دیپلم ریاضی دارم و کارشناسی عمران میخونم اما میخوام امسال کنکور تجربی برای رشته داروسازی شرکت کنم، من که هیچ سابقه ای برای رشته تجربی ندارم که بخوان با توجه به سوابق تحصیلی من گزینش کنند. کنکور حتما باید برگزار بشه اگه امکانش نیس کلا بزارن برا سال بعد

فرح ناز 2 1 پاسخ 1399/1/17 -12:05

سوابق تحصیلی به هیچ عنوان نمیتونه ملاک پذیرش دردانشگاه بخصوص رشته های حساس پزشکی وپیراپزشکی باشه چون معدل سه سال تحصیلی معلوم نیست روی چه اصولی به دست اومده دانش آموزانی هستن که باارفاق وغیره معدل خیلی بالایی دارن ولی درعمل سواد مناسب برای پذیرش دردانشگاه روندارن بااینکار درحق کسانی که تابه حال کنکور دادن وبازحمت وارد دانشگاه شدن ظلم بزرگی خواهد شد پس کنکور هرزمان لازم هستش

ناصر واعظیان 2 1 پاسخ 1399/1/17 -12:04

سلام من مدیر دبیرستان هستم گفتن این جمله که کنکور برگزار نشود بسیار کارشناس نشده و ناعادلانه می باشد چون بستر های ان آماده نیست و باید از پایه دهم و یازدهم امتحان به صورت نهایی و یکنواخت کشوری برگزار شود تا دانش اموزان به صورت سنجش علمی باهم رقابت کنند الان هر دبیری با توجه به سطح کلاس خود امتحانات دهم و یازدهم را برگزار کرده و ملاک سنجش برای کنکور نمی باشد

یوسفوند 3 1 پاسخ 1399/1/17 -12:03

کاملاً با برگزار نکردن کنکور مخالف هستیم!!! شاید اون موقع کسی نتوسته درس بخونه، ولی الان زحمت کشیده! و داره خودشو واسه کنکور آماده میکنه! یهویی یکی واسه خودش همچین حرفی میزنه که چی؟! مگه شما امکانات برابر واسه همه دانشجوا و دانش آموزای کشور فراهم کردین؟ امکانات دانش آموز شمال شهر تهران با امکانات دانش آموز روستای در مناطق محروم استان کرمانشاه برابره؟؟؟ درستش و پدردارش اینه ک: هر موقع خواستین این کارو بکنین از 3 سال قبل اعلام کنین! نه یهویی!!!

زهرا 1399/1/17 -13:45

اختلاف بین طبقه های مختلف جامعه هم با سوابق تحصیلی وجود داره هم با کنکور...اونی ک بالا شهره تهرانه هم مدرسه تیزهوشانشو رفته هم کلاس های کنکور ولی اون بچه روستا از هر دومورد محروم بوده...با این اوضاع کشور ما کنکوریا داریم از استرس جون میدیم...ب معنای واقعی پا در هواییم

محمدمهدی قیداری 1 1 پاسخ 1399/1/17 -12:03

اگر کنکور 99 لغو شود بچه‌ها بیشتر وقت برای خواندن درس وقت دارن و باعث میشود قبولی ها بیشتر شود

هژیرقادری 1 1 پاسخ 1399/1/17 -12:02

این غیرمجاز وغیرقابل است شما مسئولان خودتونو جمع کنید هرچی به دهان میارید یک قانون میشه آیا نمرات تحصیلی عادلانه خواهد بودآیا خداوندهمچین ظلمی دوس دارد دانش آموزی که دردوران تحصیل ضعیف بود ولی برای کنکور خودش راآماده میکند چه گناهی داره یک بی سواد ونمره خام جایش رابگیرد

امین 0 0 پاسخ 1399/1/17 -12:01

چرا این حرف رو گفته من رشته ام تجربی بود و دارم یکسال برای کنکورانسانی میخونم وکلی زحمت کشیدم الان بااین کار این همه زحمت من میره روی هوا چون من سوابقم تویه رشته تجربی هست خدایا منوراحت کن از این مسولین بی عقل

pejman 0 0 پاسخ 1399/1/17 -12:01

خدایی تکلیف اونایی که تغییر رشته دادان(درسه سال مدرسه یک رشته اما برای کنکور رشته ی دیگر می خونن)چیه

ياسي 0 0 پاسخ 1399/1/17 -12:00

من خودم كنكوري نيستم ولي دارم ب اين فكر ميكنم ك يه سريا كلي هزينه كلاساي كنكور و ميدن و اونا چيكار كنن؟ همينجوري يلخي واري تصميم ميگيرن برا خودشون كنكوريارو اذيت ميكنن فرداش ميان تكذيب ميكنن مسخره ها

ملیکا 1 1 پاسخ 1399/1/17 -12:00

کاملا موافقم که کنکور برگزار نشه چون با کنکور بعضی هایی که سهمیه دارن راحت وارد دانشگاها میشن و البته بعضی ها هم میان در دوران مدرسه هیچ درسی نمیخونن ولی برای کنکور میشینن سفت میخونن این بی انصافی است

شایان 2 2 پاسخ 1399/1/17 -12:00

بهترین تصمیم هستش

d 1 3 پاسخ 1399/1/17 -12:00

خوبه

فاضل 2 0 پاسخ 1399/1/17 -11:59

این نماینده هیچی در مورد کنکور نمیدونه باید بابت حرف غیر کارشناسی و ایجاد التهاب محاکمه باشه اقای نادان با چند هزار معدل ۲۰ و هزاران معدل بالای ۱۹ میخوای چیکار کنی.؟ خدایا ما را از شر مسئول بی فکر نجات بده اخه آدم بی فکر نصف کنکوریها پشت کنکوری هستند که سال ۱۲ امتحاناتشون نهایی نبود وای بر تو بابت این حرف نسنجیده

نادری 2 0 پاسخ 1399/1/17 -11:59

موافقیم خیلی خوبه اینطور

سعید حیدری 2 1 پاسخ 1399/1/17 -11:59

کنکور عادلانه ترین چیز در این وضعیت بی عدالتی تحصیلی در این کشور است و برگزار نشدن آن بر ناعدالتی های کشور افزوده خواهد کرد.

علی 1 0 پاسخ 1399/1/17 -11:59

میگن سوابق تحصیلی خب اقایی که فکر نکرده حرف میزنی دوازدهم ها که امتحانات نهایی رو ندادن که با سوابق بخوای اونارو به دانشگاه ها ببرید اگه قرارا امتحان نهایی برگذاره بشه باید کنکورهم بر گذار بشه . بعدشم الان زمانی نیست که بخواین کنکور رو برداری هزینه هایی که ما کردیم چی میشه زمانی که ما گذاشتیم چی میشه.

شهاب 2 0 پاسخ 1399/1/17 -11:59

احسنت

فدایی فر 0 0 پاسخ 1399/1/17 -11:59

آقا اگه میخواهند برگبار نکنند از الآن بگند که ما دیگه خیالمان راحت بشود

نویدقادری 1 0 پاسخ 1399/1/17 -11:58

اصل همچین چیزی درست نیست ناعدالتانه ناحق غیرمجاز ونادرست وبرخلاف آیین واحادیث است پس خواستاریم که باید برگذارشود وحتما وحتما حضوری

فرهاد 3 3 پاسخ 1399/1/17 -11:58

کار خوبیه باید از امسال به بعد کنکور براساس سوابق تحصیلی باشد

فاطمه دهقان 1 1 پاسخ 1399/1/17 -11:58

پشت کنکوریها بیچاره تمام وقتشون و هزینه صرف کردن چکار کنن از سال دوازدهمیها کنکور تگیرید بمونن برای سال بعد

پیمان رحمانی 3 0 پاسخ 1399/1/17 -11:57

اصلا این موضوع ربطی به عامه ی مردم نداره و داستان کنکوری هاست . ی سریم لازم نیست کاسه داغتر از آش بشن این آزمون باید برگزار بشه و میشه . این آقای میرزاده هم مقصودش این بوده که بگه بله ما هم تو این تعطیلات خونه نرفتیم

مهدی رستمی 2 2 پاسخ 1399/1/17 -11:57

آقااااا این تصمیم عاااااالیه مورد قبول خییییلی هام هست

حسین 1 0 پاسخ 1399/1/17 -11:57

اولا سوالات امتحان نهایی لو میره ، دوما امتحان نهایی ده جلسه هستش ولی کنکور یک جلسه ، پس طبیعتا برگزاری امتحان نهایی خطر خیلی بیشتری از لحاظ بیماری داره تا کنکور ، هرچند که حذف کنکور برای رشته های پرطرفدار غیر ممکنه و همه جای دنیا رشته های پرطرفدار ازمون دارن ولی شما با این حرفاتون به داوطلبایی ماه هاست دریگر خوندن برای کنکور هستن استرس دادید

AMIRSALARKHORMAIE 2 3 پاسخ 1399/1/17 -11:57

واقعا با این پیشنهاد موافقم. بلاخره یکی حرف درست رو زد. من خودم دانش آموز پایه دوازدهمم و واقعا بابت کنکور نگرانم. اصلا با وجود کنکور مخالفم. به نظرم سبک درس خوندن هر کس متفاوته. دانش آموزی وجود داره که ۱۲ سال با معدل بالا درس خونده ولی نمیتونه چهار ساعت متوالی تست کنکور بده .این دلیل بر بیسوادی یا عدم توانایی اون نیست. لطفا برای یک بار هم که شده به طور آزمایشی این طرح رو اجرا کنین بلکه فرجی شد و هم سن های من هم به درس خوندن تو دانشگاه امیدوار تر بشن . با سپاس از شما

حسین 1399/1/17 -13:09

دوست عزیز من ، همین الان هم هشتاد و پنج درصد رشته ها بدون کنکوره و کنکور فقط برای رشته های پرطرفداره ، مثل همه جای دنیا

امین 2 0 پاسخ 1399/1/17 -11:57

همین کار رو بکنید که هرکسی که با پول نمرشو از معلم گرفته بره دانشگاه ،اخرش وضع مملکت اینه!!!!!

دانش آموز 2 1 پاسخ 1399/1/17 -11:56

▪️برگزار نشدن کنکور ۹۹ به دلیل خطر کرونا به طریق اولی برگزار نشدن امتحانات نهایی را در پی دارد و این یعنی تعطیلی سال تحصیلی که اظهار نظر درمورد آن فقط در محدوده ی ستاد کرونای کشور است.الان متوجه شدم که این پیشنهاد شخصی یکی از مدافعان طرح تاثیر قطعی معدل بوده است و نه کمیسیون آموزش مجلس. واقعا در شگفتم. برادر من این بچه های سرگردان در میان اذهان هوشمند و راهبردی شما، معدل نهایی ندارند. ماجرای کاسبان تاثیر قطعی معدل در سال ۹۵ و ۹۷ مربوط به نظام قدیم آموزشی بود که امتحانات نهایی در سال سوم دبیرستان برگزار می شد و بچه های کنکوری صاحب سابقه تحصیلی یک ساله بودند - فارغ از تقلب ها و ... آن- اما نظام آموزشی دگرگون شده و دو سال است که داوطلبان کنکور از نظام جدید آموزشی هستند. این فرزندان عزیز ایران، دیگر در سال سوم دبیرستان امتحان نهایی ندارند و امتحان نهایی شان به سال دوازدهم منتقل شده. یعنی فعلا هیچ سابقه تحصیلی استانداردی ندارند. ▪️ بنابراین اگر یک روز نشستن سر جلسه کنکور برای سلامتی شان مخاطره آمیز باشد، بی شک دوازده روز نشستنشان سر جلسه امتحانات نهایی مخاطره آمیزتر است.

علی 2 3 پاسخ 1399/1/17 -11:56

کنکور برداشته بشه عالیه

علی حمزه زاده 2 0 پاسخ 1399/1/17 -11:56

اصلا ابن کار منطقی نیست یکی قبلا اشتباه کرده و کم خونده نمرات پایین اما تمام تلاش میکن واس کنکوذ و نتیجه میگیره بد این بدبخت دیگه یعنی هیچی نشه و هیجا راهش ندن اوناب که سهمیه های مفتی دارن چیزی بشن اینارو کدوم نفر مطرح میکن یکم خواهشن منطقی فکر کنید میخوان هزارن نفرو بدبخت کنید واس چند نفر امید هزاران نفرو بگیرین واس چند نفر این واقعا عادلانه نیست

میلاد کلاته 3 0 پاسخ 1399/1/17 -11:56

سلام.وقت بخیر. براساس کدوم سوابق تحصیلی ؟! امسال که کلا تعطیل بوده. سیستم آموزش مجازی هم که انقدر دیر به فکرش بودید که الان تاتی تاتی هم نمیکنه چه برسه به آموزش. همینطور که کنکور هست این هم لابی صندلی و جابجایی دانشجو و رشته داریم برای ژن های خوبی مثل شما و آقازاده ها حذف کنید که دیگه همه ی اینها با معدل های فرمالیته ۲۰ میرن پزشکی تهران میخونن و فاجعه های تاسف باری در آینده شاهد خواهیم بود.

علیرضا 2 1 پاسخ 1399/1/17 -11:56

این حرفا چیه به ساله زحمت کشیدیم. جبران کردیم درسامون یعنی چی . بگو یه کشور ک نتونه کنکور برگزار کنه چ فایده داره

علی ابراهیمی 1 1 پاسخ 1399/1/17 -11:55

سلام... من خودم تمام هم و غمم کنکور شده و این اصلا درست نیست من موافق لغو کنکورم چون سه سال میخونی۴ ساعت جواب میدی بقیه عمرتو نسبت به اون نتیجه آزمون زندگی میکنی

M.a 1 0 پاسخ 1399/1/17 -11:55

بیش از۶۰٪داوطلبا کنکور کنکور اولین و هنوز امتحان نهایی ندادن که سوابقی داشته باشن و میدونیم مبنا سنجش و پذیرش دانشجو امتحانا نهاییه نه امتحانا داخلی مدارس و اگر قراره ۸تا امتحان نهایی برگزار بشه خب ۱کنکور هم برگزار میشه

علیرضا 2 2 پاسخ 1399/1/17 -11:54

با این پیشنهاد کاملا موافقم چون کنکور فقط شده یه نوع کاسبی برای افراد سودجو

.......... 1 1 پاسخ 1399/1/17 -11:54

واقعا غیر منطقیه این اصلا عادلانه نیست من خودم سال دیگه کنکور دارم ولی واقعا آینده ی بقیه رو میسوزونن تو رو خدا این کار رو نکنید

امین 1 1 پاسخ 1399/1/17 -11:53

دوباره راه برای ثروتمندان باز می شود و فرزندان قشر ضعیف جامعه از خواندن رشته های تاپ محروم می شوند

خواهر یک کنکوری 1 3 پاسخ 1399/1/17 -11:53

..... بر سر کسی که این نظرو داد....

فاطمه 1 1 پاسخ 1399/1/17 -10:34

این اقای میرزاده تنها کسی هست که این حرفو زده و هدفش هم معلومه دوس داره نگاها به طرف خودش ببره و پس فردا با پول و پارتی فرزندان و اقوام خودشو بفرسته دانشگاه های خوب اگه سلامت ما واست مهم بود این حرفو نمیزدی که زهن مارو مشغول کنی و تو این کرونا یه دغدغه دیگه بما اضاف کنی از تیم خبر فوری ریس جمهور و وسازمان سنجش میخوام در این مورد بما کنکوریها کمک کنند

M 2 1 پاسخ 1399/1/17 -10:30

بشدت موافق حذف دائمی کنکور هستم.خیلی چیزاهست که بجز استرس و تلف کردن عمر و زمان چیز دیگه ای نداره مثل همین کنکور و سربازی اجباری.هرچه سریعتر باید اسباب استرس از کشور حذف شه

امیر 1 0 پاسخ 1399/1/17 -10:14

با سلام در این بین هستند جمع کثیری که جهت کسب رتبه ی بهتر در سال گذشته وارد دانشگاه نشده اند و امثال را با تلاش بیشتر و برنامه ریزی شده در حال ساختن آینده ی بهتر خود هستند. یا سوابق تحصیلی یک یا دو سال پیش جالب نبوده و الان در حال جبران هستند. نحوه ی حسابرسی و احقاق حقوق آنها چطور میشود. موفق باشید.

امیرمحمد 3 2 پاسخ 1399/1/17 -09:53

سلام. حذف کنکور خوبه چون موسسات دارن خوب جیب خانواده هارو خالی میکنن. بعدش میان میگن اگه آزمون های مارو شرکت نکنی هیچی نمیشی. آخرش مجبور میشیم 2 میلیون پیاده بشیم. کلاس تست و فیلم های آموزشی بخرین. مسئولین کجا هستین. فقط حرف حرف.... ولی درباره الان بنظر من الان دیگه حذف کنکور دیر شده و عادلانه نیست. اگه حتی اواخر شهریور هم کنکور برگزار بشه بازم خوبه. #دوازدهم تجربی #مازندران

ارش 6 8 پاسخ 1399/1/17 -00:48

سلام اول باید امتیاز هارا بردارن تا یک سری بیسواد کارشناس مملکتون نشوند که اینهمه بلا سر مردم بیچاه بیاداینهمه سیل به خاطره کارشناسی نادرسته بعد باید از اول دبیرستان استعداد یابی کنند// خدایاکشورم را از بلاها حفظ نما//

سجاد کنکوری 25 11 پاسخ 1399/1/16 -23:53

تنم از خوندن این خبر لرزید..... فقط میتونم بگم‌ بعضی از مسعولین عقل خر را هم ندارند...بیچاره ما کنکوریا

علی 16 4 پاسخ 1399/1/16 -23:47

ا