افزایش نسبی دما طی فردا/ بارش برف و باران از دوشنبه

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: طی روز یکشنبه، با شکل‌گیری تدریجی جریانات جنوبی، افزایش نسبی دما و وزش باد گرم تا اوایل صبح دوشنبه مورد انتظار است.

افزایش نسبی دما طی فردا/ بارش برف و باران از دوشنبه

مازیار غلامی با بیان اینکه طی امروز شاهد ابرناکی، مه آلود بودن هوا، بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق هستیم، اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای رشت به ترتیب ۲۱ و ۱۰ درجه سلسیوس است.

وی با بیان اینکه طی امروز احتمال آبگرفتگی و لغزندگی سطح جاده ها به واسطه بارندگی و وزش باد وجود دارد، اضافه کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه است.

سرپرست اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان، آسمان فردا را کمی تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و گاهی افزایش ابر و وزش باد جنوبی دانست و تصریح کرد: طی روز یکشنبه، با شکل گیری تدریجی جریانات جنوبی، افزایش نسبی دما و وزش باد گرم تا اوایل صبح دوشنبه مورد انتظار است.

غلامی از نفوذ تدریجی سامانه سرد و پرفشار به منطقه از عصر و شب دوشنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن هوا، کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد شدید و خیلی شدید مهیاست.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از پس فردا تا پایان هفته احتمال بارندگی، وزش باد، رعد و برق، مه و تگرگ در مناطق مستعد به تناوب وجود دارد. همچنین آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها