ادامه مناقشه ویتنام و چین بر سر دریای چین‌جنوبی

به دنبال غرق شدن یک قایق ماهیگیری ویتنامی که به گفته هانوی از سوی یک کشتی نظارتی چین در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی مورد اصابت قرار گرفته، ویتنام اعتراض رسمی خود را به پکن اعلام کرد.

ادامه مناقشه ویتنام و چین بر سر دریای چین‌جنوبی

در بیانیه وزارت امور خارجه ویتنام که امروز، شنبه در یک وبسایت دولتی منتشر شده آمده است، این قایق ماهیگیری که هشت ماهیگیر سرنشین آن بوده‌اند، روز پنجشنبه در نزدیکی جزایر پاراسل در حال ماهیگیری بوده که از سوی یک کشتی چینی مورد اصابت قرار گرفته و غرق شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، انجمن شیلات ویتنام در بیانیه‌ای در وبسایت خود نوشته، همه ماهیگیران این قایق توسط کشتی چینی زنده از آب گرفته شده و به دیگر قایق‌های ماهیگیری ویتنامی که در آن نزدیکی حضور داشته‌اند، منتقل شده‌اند.
وزارت امور خارجه ویتنام در بیانیه خود آورده است: این کشتی چینی اقدامی مرتکب شده که حاکمیت ویتنام بر مجمع الجزایر هوانگ سا (نام ویتنامی جزایر پاراسل) را نقض و جان ماهیگیران ویتنامی را تهدید کرده و به منافع قانونی و دارایی آنان آسیب زده است.
ویتنام و چین سال‌ها بر سر حاکمیت بر آب‌های این منطقه با یکدیگر درگیر مناقشه بوده‌اند.
این دومین بار در کمتر از یک سال اخیر است که گزارش شده یک قایق ماهیگیری ویتنامی در نزدیکی جزایر پاراسل توسط یک کشتی چینی غرق شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها