اقامت بدون حضور اروپا

اگر قصد کسب اقامت اروپا را داشته باشید، احتمالا می دانید که روش های بسیاری برای اخذ اقامت در انواع کشورهای اروپایی وجود دارد.

اقامت بدون حضور اروپا

در بسیاری از روش هایی که برای کسب اقامت اروپا در نظر گرفته می شود شما به عنوان یک تبعه خارجی نیاز به شرط حضور هم دارید.

نوعی از اقامت های در نظر گرفته شده برای اروپا لزوما نیازی به حضور شما ندارد و به نام اقامت اروپا بدون شرط حضور شناخته می شوند. در ادامه قصد داریم به بررسی راه هایی بپردازیم که نوعی از اقامت اروپا بدون شرط حضور به حساب می آیند.


بررسی انواع اقامت اروپا

در سال های اخیر افراد بسیاری در کشور های مختلف دنیا تصمیم به ترک کشور خود و اخذ اقامت اروپا داشته اند. خصوصا که در بسیاری از کشورهای اروپایی شرایط بهتری برای زندگی در اختیار افراد قرار می گیرد. با توجه به اینکه بسیاری از کشور های اروپایی نیازمند جذب نیروی انسانی هستند، سیاستمداران کشور های مختلف دنیا اقدام به ارائه روش های مختلفی کردند تا افراد خارجی بتوانند برای دریافت اقامت اقدام نمایند.

در همین راستا امروز شاهد روش های بسیار متنوعی برای اخذ اقامت اروپا هستیم که بهترین آنها عبارتند از:

اقامت تمکن مالی اروپا
اقامت بلوکارت آلمان
اقامت سرمایه گذاری
اقامت تحصیلی
اقامت کاری

البته موارد بالا تنها تعدادی از انواع روش های ممکن برای اخذ اقامت اروپا هستند. درحالی که روش های بسیار دیگر نیز برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد. با این توضیحات به بررسی سوال بعدی می پردازیم.

چه نوعی از اقامت اروپا نیازی به شرط حضور ندارد؟

اگر به دنبال کسب اقامت اروپا باشید احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است که امکان اخذ اقامت در یکی از کشورهای اروپایی بدون حضور دائم در آن کشور وجود دارد یا خیر؟

خوشبختانه پاسخ به سوال شما مثبت است. درحال حاضر در بسیاری از کشور های اورپایی امکان اخذ اقامت اروپا بدون نیاز به حضور دائم برای شما وجود دارد. انواع روش هایی که با استفاده از آنها می توانید برای اقامت اروپا و البته بدون شرط حضور اقدام کنید مواردی مانند اقامت تمکن مالی یونان ، خودحمایتی فرانسه و ایتالیا، ویزای طلایی پرتغال و اسپانیا هستند. البته این موارد نیز تنها تعدادی از روش هایی است که با استفاده از آنها می توانید بدون شرط حضور به اخذ اقامت اروپا بپردازید. به عنوان یک نمونه در ادامه به بررسی اقامت یونان بدون شرط حضور می پردازیم.

اقامت یونان بدون شرط حضور هم امکان پذیر است!

یونان یکی از بهترین کشورهای موجود در قاره اروپا است که به واسطه نزدیکی به دریا و سبک زندگی مدیترانه ای تبدیل به مقصدی عالی برای زندگی شده است. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که هزینه های زندگی در یونان در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و شاهد امنیت اجتماعی بالایی در این کشور هستیم. خوشبختانه روش های بسیاری هم برای اخذ اقامت یونان در اختیار افراد قرار میگیرد که برخی از آنها نیازی به شرط حضور ندارند و به شرح زیر هستند:

اقامت سرمایه گذاری یونان، بدون نیاز به شرط حضور

یونان یکی از سه کشور در قاره اروپا و عضو اتحادیه شینگن است که امکان اخذ اقامت با سرمایه گذاری را در اختیار مهاجران قرار داده است. اقامت از طریق سرمایه گذاری روش های بسیاری را شامل می شود و می تواند در غالب خرید ملک، زمین و یا حتی سرمایه گذاری نقدی باشد. در صورتی که موفق به اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری بشوید امکان کار، تحصیل و زندگی در اروپا به سادگی برای شما فراهم شده و در اختیارتان قرار می گیرد.
در بین تمام راه های اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک، سرمایه گذاری یونان کمترین هزینه ممکن را نیاز دارد. حداقل مبلغ در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری یونان به هدف اخذ اقامت اروپا، برابر ۲۵۰ هزار یورو است. این سرمایه گذاری می تواند به صورت خرید ملک باشد که حتی اگر از جزایر یونان هم به خرید ملک بپردازید باز هم در لیست دریافت اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری قرار می گیرید.

اقامت خودحمایتی فرانسه که با نام اقامت تمکن مالی فرانسه نیز شناخته می شود، یکی دیگر از روش هایی است که برای اخذ اقامت اروپا نیازی به شرط حضور ندارد. در اقامت تمکن مالی فرانسه نیز باید با ارائه مدارک و شواهد لازم توانایی مالی خود برای زندگی در فرانسه حتی بدون نیاز به کارکردن را به اثبات برسانید. بدین ترتیب پس از اخذ اقامت اروپا لزومی برای حضور همیشگی تان در فرانسه وجود ندارد.

ویزای طلایی پرتغال و اسپانیا، اقامت اروپا بدون شرط حضور!

ویزای طلایی پرتغال به عنوان یکی از روش های بدون نیاز به حضور برای اخذ اقامت اروپا است. با دریافت ویزای طلایی کشور پرتغال، متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی می توانند بدون وجود محدودیت در کشور پرتغال در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کنند، همچنین یکی دیگر از مزایای انتقال سرمایه به کشور پرتغال و دریافت ویزای طلایی این کشور، کسب مجوز جهت سفر به تمامی کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا و انجام فعالیت های تجاری در این کشورها می باشد.

متقاضیان می توانند بعد از سپری کردن دوره 5 ساله پس از سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در کشور پرتغال، اقامت دائمی این کشور را بدست بیاورند. به یاد داشته باشید که کسب پاسپورت و شهروندی کشور پرتغال حداقل 6 سال به طول می انجامد و متقاضیان می توانند بعد از 6 سال با دریافت گذرنامه این کشور به اکثر کشورهای دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها