پیش‌بینی‌های دیوانه‌وار متخصصان از آینده/ از ارتباط با مردگان تا ضرورت ترک زمین

در مقاله زیر چند پیش بینی آینده جهان آمده است که ممکن است شما را متعجب و یا حتی شوکه کند.

پیش‌بینی‌های دیوانه‌وار متخصصان از آینده/ از ارتباط با مردگان تا ضرورت ترک زمین
آینده! یا قرار است بسیار بسیار فوق‌العاده باشد یا بسیار وحشتناک. آیا در آینده با دوچرخه‌های پرنده یا بزرگراه‌های دارای سیستم تهویه هوا به سر کار خواهیم رفت یا ربات‌ها جایگزینمان خواهند شد و ما مجبور خواهیم بود بخاطر بی‌اثر شدن آنتی‌بیوتیک‌ها در خانه‌هایمان پنهان شویم؟ آیا سرطان درمان خواهد شد؟ آیا بر روی مریخ، اینترنت خواهیم داشت؟ آیا هنوز هم حرف Q وجود خواهد داشت؟ ما سوالات بسیاری داریم و خوشبختانه متخصصان جواب‌هایی برای آن‌ها دارند.

در این مقاله چند پیش بینی آینده جهان آمده است که ممکن است شما را متعجب و یا حتی شوکه کند، اما یک چیز قطعی است: این پیش‌بینی‌ها توسط افرادی بسیار باهوش انجام شده است. پس یعنی این پیش‌بینی‌ها به حقیقت می‌پیوندند؟ حتی همین الان که در حال خواندن آن‌ها هستید، به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند؟


در آینده اینترنت بین سیاره‌ای خواهیم داشت

ارتباطات بین سیاره‌ای در آینده؛ بدیهی است که در آینده روزی کلونی‌های انسانی بر روی مریخ وجود خواهد داشت. اما آیا سیاره سرخ به اینترنت دسترسی خواهد داشت؟ گمان نمی‌رود که ما بدون رسانه‌های اجتماعی در فضای خارج از زمین دوام بیاوریم، نه؟ سلفی‌های روی مریخمان را باید کجا آپلود کنیم؟

خب، خونسردی خودتان را حفظ کنید، از سال ۱۹۹۸ طرح اینترنت بین سیاره‌ای در دست برنامه‌ریزی است. زمانی که واقعا بتوانیم اینترنت را به مریخ ببریم، که در اوایل دهه ۲۰۳۰ خواهد بود، مجبور نخواهید شد تا اکانت توییترتان را ببندید.

ممکن است تا ۸۶۲ سال دیگر یک شهاب آسمانی ما را نابود کند

در پیش بینی آینده جهان یک شهاب آسمانی با زمین برخورد خواهد کرد؛ صبر کنید ببینم، گفتیم ممکن است؟ درست است، طبق محاسبات ناسا، احتمال اینکه در تاریخ ۱۶ مارس ۲۸۸۰ شهاب سنگی با قطر یک مایل به زمین برخورد کند و تمام حیات انسانی را از بین ببرد زیر ۱ درصد است.

البته، این بدان معناست که به احتمال ۹۹ درصد نسل بشر از روی زمین محو نخواهد شد و ناسا اولین سازمانی است که این موضوع را تایید کرده است: «همچنانکه ما در سال‌های پیش رو در مورد شهاب سنگ مطالب بیشتری خواهیم فهمید، حد فوقانی می‌تواند افزایش یا کاهش یابد.»؛ و خیالتان راحت، شما قرن‌ها پیش از این اتفاق از دنیا رفته‌اید.

امسال ۲۰۰۰ سیاره دیگر کشف خواهیم کرد

سیارات موجود در فضا در آینده؛ به لطف همکاری ناسا و گوگل، ما تاکنون بیش از ۲۳۴۱ سیاره در خارج از منظومه شمسی شناسایی کرده‌ایم. این رقم در آینده نزدیک قرار است به ۴۴۹۶ سیاره افزایش یابد. آیا در روی آن سیارات حیات وجود دارد؟ به زودی خواهیم فهمید.

مریخ هم مانند زحل، دارای حلقه خواهد شد

سیاره زحل به خاطر وجود حلقه‌هایش از باقی سیاراتِ منظومه شمسی به راحتی قابل تشخیص است، اما تا ۲۰ الی ۴۰ سال دیگر، ممکن است دیگر نتواند به حلقه‌هایش بنازد. مریخ هم ممکن است روزی حلقه‌های بیرونی خودش را داشته باشد.

این موضوع به قمر آن، فوبوس بستگی دارد که هر سال به سطح سیاره سرخ نزدیک و نزدیکتر می‌شود. اگر فوبوس به مریخ برخورد نکند، می‌شکند و به بی‌شمار تکه کوچک تبدیل خواهد شد، که همچنان به دور مریخ خواهند گشت. جالب است، نه؟


باید زمین را ترک کنیم

استیون هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان شناس مشهور جهان، امیدوار به آینده سیاره نبود. به لطف خطراتی مانند تغییر آب و هوایی، بیماری همه گیر، رشد جمعیت و حتی ضربه‌هایی از طریق شهاب سنگ‌ها، او معتقد است که ما باید در صد سال آینده راهی برای ترک زمین پیدا کنیم.

از طریق واقعیت مجازی با بستگان مرده ارتباط برقرار خواهید کرد

ری کورزویل، آینده‌نگر و مدیر مهندسی گوگل، ایده افرادی را که بیش از هر کاری دوست دارید بمیرند، دوست ندارد. ما نمی‌توانیم جلوی مرگ آن‌ها را بگیریم، اما می‌توانیم خاطرات آن‌ها را کمی بهتر از عکس‌های محو حفظ کنیم. او فکر می‌کند ما به سنی می‌رسیم که می‌توانیم آواتار‌های واقعیت مجازی عزیزان مرحوم خود را بسازیم و آن‌ها به اندازه کافی واقع بینانه هستند که بتوانیم با آن‌ها در تعامل باشیم.

وی با اشاره به پدرش گفت: "این راهی برای بازگرداندن او خواهد بود. " "حتی اگر کاملاً واقع بینانه نباشد که این افراد را به وسیله هوش مصنوعی برگردانیم، اما عملی شدن آن نزدیک خواهد بود.

آشپزخانه شما به خودی خود به روز رسانی خواهد شد

آمازون قبلاً اقدام به تحویل کالا به وسیله هواپیما‌های بدون سرنشین یا پهپاد کرده است، اما اگر حتی به نظر این کار خیلی سخت باشد، آشپزخانه‌های فردا نیازی به این ندارند که میزان مواد غذایی را در آن‌ها چک کنید یا ببینید شیر دارید یا خیر.

ظروف در صورت نیاز به دوباره پر شدن، خودشان هشدار‌هایی برای خالی بودن ارسال می‌کنند.

ایمیل را با لنز بررسی خواهید کرد

مهندسان سامسونگ در تلاش هستند تا یک جفت لنز درست کنند که به شما امکان را می‌دهد تا بوسیله آن به اینترنت متصل شوید و وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را بدون تکان دادن انگشت بخوانید. این لنز چگونه کار می‌کند؟ خب، این لنز شامل یک "دیود تابش نور بر روی لنز‌های طبی است که با استفاده از موادی که محققان تهیه کرده‌اند درست می‌شوند؛ این مواد ترکیبی شفاف، بسیار رسانا و ارتجاعی از نانوسیم‌های گرافن و نقره هستند."محققان قبلاً آن را روی خرگوش‌ها آزمایش کرده‌اند، که ظاهراً توانستند توییت‌ها را بخوانند. (نه، این یک شوخی است. اما این لنز‌ها کاملاً واقعی هستند!)


با افکار ارتباط برقرار خواهیم کرد

بی بی سی بسیار مطمئن است که در آینده نه چندان دور و در پیش بینی آینده جهان چنین اتفاقی بیفتد. ایان پیرسون، آینده شناس، ادعا می‌کند: "جمع آوری افکار و انتقال آن‌ها به مغز دیگر سخت‌تر از ذخیره کردن آن‌ها در شبکه نخواهد بود. " اوه چه عالی، اما از الان به بعد باید مراقب افکار سیاسی خود باشیم؟ بعد‌ها ممکن است به دردسر بیفتیم.

چین دستخوش یک انقلاب خواهد شد

حداقل طبق گفته جورج فریدمن، نویسنده کتاب "۱۰۰ سال آینده: یک پیش بینی برای قرن بیست و یکم. ": یکی از هفت صادرات از چین به والمارت می‌رود، و حتی وارن بافت اعتقاد ندارد والمارت آینده‌ای داشته باشد.

او می‌گوید: "تمام رونق چین بر تمایل آمریکا و اروپا برای خرید محصولات آن‌ها ساخته شده است. " وقتی زمان آن فرا رسید که دیگر آمریکا و اروپا چین را بلاک کنند، او فکر نمی‌کند که نسخه فعلی چین "یک میلیارد دهقان [عصبانی]قادر به بقا باشد. "
باغ وحش‌های دایناسور را با ماموت‌های پشمی واقعی خواهیم داشت

به لطف پیشرفت‌های فن آوری شبیه سازی، ما می‌توانیم حیواناتی مانند ماموت‌های پشمالو را به چرخه طبیعت برگردانیم. اما به گفته آکیرا ایریتانی، استاد دانشگاه کیوتو، "اکنون مشکلات فنی برطرف شده است، تمام آن چیزی که نیاز داریم نمونه خوبی از بافت نرم از یک ماموت یخ زده است.

دانشمندان روسی در حال انجام همین کار هستند و سؤال بزرگ در جامعه پزشکی "آیا این امکان پذیر است؟ " نیست و سوال "آیا باید این کار را انجام دهیم؟


CGI بازیگران را کاملاً عوض خواهد کرد

CGI یا تصویر تولیدشده توسط کامپیوتر برای ایجاد صحنه‌های جدید بازیگران از جوانی گرفته تا جایگزینی بازیگرانی که فوت می‌کنند، استفاده می‌شود. چه مدت قبل از این فقط برای جایگزینی بازیگران استفاده می‌شد؟

براد پیت و تام کروز می‌توانند با وجود همچنین تکنولوژی خیالشان راحت باشد، اما طبق گفته نادیا مگننات تالمان، دانشمند گرافیک رایانه و بنیانگذار و رئیس MIRALab در دانشگاه ژنو، با پیشرفت فناوری، هرچه این فناوری پیشرفت می‌کند، هر کسی که بازیگر درجه A نباشد، به احتمال زیاد می‌تواند از این تکنولوژی بیشتر و بیشتر توسط کامپیوتر استفاده کند.

هوش مصنوعی جایگزین هنرمندان خواهد شد

همچنین طبق گفته‌های آینده نگر ری کورزویل، رایانه‌ها در پیش بینی آینده جهان قادر خواهند بود نقاشی، خطاطی و آهنگسازی به مراتب بهتر از همیشه انجام دهند.

روز‌ها بسیار طولانی‌تر می‌شوند

ما در مورد روز‌های تابستان، زمانی که تنها روز‌ها طولانی‌تر هستند، زیرا نور خورشید بیشتر است، صحبت نمی‌کنیم. منظور ما به معنای واقعی کلمه طولانی‌تر است. فرض می‌کنیم، شما نیاز به زندگی طولانی برای تجربه دارید، زیرا ما فقط در هر ۱۰۰ سال فقط از ۱٫۷ میلیون ثانیه سود می‌بریم.

اما هنوز هم شگفت انگیز است که فکر کنیم یکی از مواردی که ما مطلق تلقی می‌کنیم قابل تغییر است. این موضوع به کار شما نمی‌آید، اما نوه‌های بزرگ شما کمی بیشتر وقت دارند تا همه کار‌های خود را انجام دهند.

تنها زمانی زمان لازم است که انسان "انسان شبیه سازی شده" را خلق کند، که فقط بهبود یافته نسخه‌هایی از خودشان که در نهایت تهدیدی برای انسان‌های غیر پیشرفته خواهد بود، است "

در آینده ممکن است پس مانده باتلاق بخورید

شان راسپت، یکی از مسئولین طعم دهنده در Soylent، اخیراً شرکتی جدید به نام Nonfood را راه اندازی کرده است که مواد غذایی آن کاملاً از جلبک‌ها تهیه می‌شوند.

لجن ناخالص که در بالای باتلاق‌ها شناور است. خیلی زود همه ما غذایی می‌خوریم که در واقع غذا نیست، برخی از آن‌ها (طبق بررسی اولیه) مانند "وینیل، لاتکس و گرد و غبار خاکستر پدربزرگ من" است.

قرص‌ها قادر به تشخیص سرطان خواهند بود

آزمایشگاه X Google در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که آن‌ها روی قرص‌هایی کار می‌کنند که ذرات میکروسکوپی را به جریان خون شما ارسال می‌کنند، که قادر به شناسایی سرطان‌ها و حتی سکته قلبی در آینده قبل از مرگ هستند.

ما درمان سرطان را ترجیح می‌دهیم، اما دانستن در مورد انواع سرطان سال‌ها قبل از تشخیص آن می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.

با هواپیمایی پرواز خواهید که کاملا پنجره است

اگر شرکت‌هایی مانند Technicon Design در فرانسه و مرکز نوآوری فرآیند در انگلستان مسیر خود را طی کنند، همه در آینده یک صندلی کنار پنجره در هواپیما دارند که هنگام پرواز به سمت مقصد، منظره پانوراما از آسمان ارائه می‌دهد.

آرامش باشید، پنجره از نظر فنی واقعی نیست، فقط دوربین‌هایی هستند که در قسمت بیرونی هواپیما نصب شده‌اند. با این حال هنوز هم وحشتناک است. پرواز خوبی داشته باشید!

آینه‌های حمام خال‌های شما بررسی می‌کنند

نگران آسیب آفتاب یا احتمال سرطان پوست هستید؟ ایان پیرسون، آینده شناس ارشد شرکت مستقر در آمریکا به نام Futurizon، ادعا می‌کند که به زودی و در پیش بینی آینده جهان آینه‌های حمام با نمایشگر‌های LED و دوربین‌های با وضوح بالا خواهیم داشت.

وی می‌گوید: آن‌ها به اینترنت متصل می‌شوند تا بتوانید با متخصص پوست خود یک بررسی ویدیویی انجام دهید.


نه، شما یک ربات پیشخدمت نخواهید داشت

آیا قرار نیست همه ما صاحب خدمتکار یا خدمتکار‌های روبات شویم؟ حتی دیوید ایگلمن، دانشمند علوم اعصاب و نویسنده، ناامید شده است. او می‌گوید: "من ۲۰ سال پیش، وقتی یک پسر بچه‌ای بودم که عاشق جنگ ستارگان بود و باهوش‌ترین روباتی که اکنون داریم جاروبرقی Roomba است، پیش بینی کردم که یک ربات پیشخدمت داشته باشیم. " حتی اگر او از استفاده از دستیاران روبات خودداری کند، "در ۲۵ سال آینده اگر اشتباه نکنم تعجب نخواهم کرد. هوش مصنوعی خود را با مشکلات ناگهانی ثابت کرده است. "

در مورد ترس از اینکه روبات‌ها به زودی همه مشاغل ما را خواهند دزدید، مجله Wired نیز خیلی نگران نیست. همانطور که آن‌ها سال گذشته گزارش دادند، "مشکلی که با آن روبرو هستیم این نیست که روبات‌ها می‌آیند. مشکل این است که آن‌ها نیستند، مگر اینکه…


در واقع روبات‌ها می‌آیند

نه فقط به عنوان دستیاران شخصی و جاروبرقی؛ اگر از هر فرد باهوشی بپرسید آن‌ها به شما خواهند گفت، "بله، ما روبات‌هایی درست می‌کنیم که خیلی باهوش هستند. همه ما محکوم به این هستیم. " سم آلتمن رییس استارت آپ Y Combinator, a Silicon Valley اعتقاد دارد که، ما اولین گونه‌ای خواهیم بود که فرزندان خود را طراحی می‌کنیم. "

دکتر نایف ال رودان، متخصص علوم مغز و اعصاب و ژئواستراگاتیست که دو شغلی هستند که تقریباً مانند شغل‌های جعلی فیلم‌های علمی-تخیلی به نظر می‌رسند، می‌گوید که تنها زمانی زمان لازم است که انسان "انسان شبیه سازی شده" را خلق کند، که فقط بهبود یافته نسخه‌هایی از خودشان که در نهایت تهدیدی برای انسان‌های غیر پیشرفته خواهد بود، است. "


هر حرکت شما توسط جاسوسان گرد و غبار کنترل می‌شود

کریس پیستر، یک استاد محاسبات در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، ایده ذرات "گرد و غبار هوشمند" را در دهه ۹۰ ارائه داد، که در اصل حسگر‌های ریز بودند، که تقریباً توسط چشم انسان دیده نمی‌شدند، که هر آنچه را که اتفاق می‌افتد را ضبط می‌کنند.

جهان از شهر‌های بزرگ گرفته تا شهر‌های کوچک، میلیاردر‌ها تا شهروندان طبقه کارگر، هر کاری که انسان انجام دهد توسط این ریزگرد‌ها ثبت خواهد شد. پیستر در سال ۲۰۱۰ به CNN گفت: "این جاسوسان بالاخره اینجا هستند. " شاید همه ما مجبوریم مجدداً خانه‌های خود را خالی از گردو غبار کنیم، فقط برای اینکه از جاسوسی در امان باشیم.


رانندگی توسط انسان از رده خارج خواهد شد و ناامن تلقی خواهید شد

در سال ۲۰۲۰، که فقط دو سال از آن فاصله داریم، اتومبیل‌های اتوماتیک به چیزی تبدیل می‌شوند که بیشتر مردم آن را تحسین می‌کنند. طبق برخی پیش بینی آینده جهان، تقریباً ۱۰ میلیون اتومبیل در جاده با ویژگی خود رانندگی وجود خواهند داشت.

چیزی که اکنون بسیار عجیب و آینده نگرانه به نظر می‌رسد، در آینده به موضوعی تبدیل می‌شود که اگر آن را نداشته باشید، شما را آزار می‌دهد. در آینده اگر ماشین کرایه کنید و یک مدل قدیمی‌تر بدون رادیو ماهواره‌ای باشد، چقدر عصبانی خواهید شد؟ در پنج سال آینده، اتومبیل‌هایی که خودشان رانندگی نکنند، چیز‌هایی خواهند بود که کسی آن‌ها را نمی‌خواهد.

نانوبات موجود در جریان خون، شما را از بیمار شدن محافظت می‌کند

خب، همه ما با قسمت "مریض نشدن" درگیر هستیم. اما ربات‌های ریز در جریان خون ما، که ممکن است افکار شخصی ما را به یک ابر داده کاوی منتقل کند؟ این به نظر می‌رسد به طور کامل نقض حریم خصوصی است. اما ما دوست نداریم که به دلیل محافظ‌های روبات از ابتلا به سرطان جلوگیری کنیم.

خب، اگر حداقل تا سال ۲۰۳۰ به واقعیت نپیوندد، طبق برخی پیش بینی‌ها، ما هنوز وقت داریم که در مورد آن فکر کنیم و این معضل اخلاقی را جدی نیگریم.

آنتی بیوتیک‌ها از کار می‌افتند

ما ببرای درمان بسیاری از بیماری‌ها به آنتی بیوتیک‌ها وابسته‌ایم. اما اگر دارو‌ها از کار بیفتند چه می‌شود؟ اگر ذات الریه بگیرید و پزشکان فقط شانه بالا بیندازند و بگویند: "کار زیادی نمی‌توانیم بکنیم، متأسفیم" چه کار می‌کنید؟

ممکن است این زمان زودتر از آنچه فکر می‌کنیم فرا برسد. در حقیقت، یک گزارش در سال ۲۰۱۶ نشان داد که دوره جدید "مقاومت ضد میکروبی" می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ منجر به مرگ ۱۰ میلیون نفر شود.

کرم‌های خاکی روباتیک زباله‌های ما را قورت می‌دهند

این پیش بینی آینده جهان مطابق با نشریه The Futurist است. آیا می‌خواهید بدانید که معنی این پیش بینی چیست؟ یا کافی است فقط بدانید که "تیم‌های کوچک ربات‌های چابک برای استخراج هر چیزارزشمندی داخل زمین می‌روند؟ " این احتمال وجود دارد که هر چه کمتر شما را در مورد کرم‌های خاکی روباتیک بدانید، بهتر باشد.

شما به همه دانش‌های دنیا به آسانی دسترسی خواهید داشت

این همان چیزی است که اریک اشمیت گوگل در سال ۲۰۰۵ قول داده بود و گفت که این شرکت سرانجام "اطلاعات جهان را سازماندهی می‌کند و آن را به صورت جهانی در دسترس قرار می‌دهد و مفید می‌سازد. "

تصور کنید که یک ویکی پدیای پنهان را در اختیار شما قرار داده است که پر از تمام دانش بشری است، و هیچ یک از آن‌ها توسط ترول‌ها ساخته نشده است!

پروتز مغز خواهیم داشت

برای اولین بار در ۲ oo۳ "پروتز عصبی" اعلام شد، ولی هنوز بعد از چند سال از نظر تجاری اطلاعاتی درباره آن در دسترس نیست.

برایان جانسون مدیر استارت آپی به نام کارل که اولین سازنده شلنگ‌هایی برای القاء مغز است می‌گوید: "دقیقاً مانند حقوق شهروندی، حقوق بشر، حقوق سقط جنین، حقوق ازدواج، بحث بزرگ بعدی برای مصرف جامعه، حقوق تکامل خواهد بود. "‌
می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را استشمام کنید

آیا تا به حال آخرین قسمت سریال The Walking Dead را تماشا کرده‌اید و فکر کرده‌اید: "اگر می‌توانستم بوی زامبی‌ها را استشمام کنم خیلی بهتر بود؟ " شما ممکن است در آینده برای این کار شانس داشته باشید.

نیکلاس نگروپونته، مدیر سابق آزمایشگاه رسانه‌ای MIT، در سال ۱۹۹۲ پیش بینی کرد که به زودی "تلویزیون رنگی، در مقیاس بزرگ، سه بعدی را با قابلیت داشتن حس بویایی خواهیم داشت.

بیشتر کارمندان اداری برای کار سخت‌تر و طولانی‌تر مواد مخدر مصرف می‌کنند

۷۰٪ از افراد مورد بررسی در سراسر جهان ادعا می‌کنند، اگر به چشم انداز شغلی خود کمک کند، از آشفتگی مصرف دارو‌های پزشکی بر روی مغز و بدن استفاده می‌کنند. آن‌ها ممکن است در گرفتن رتبه شانس داشته باشند!

برخی پیش بینی کرده‌اند که "دارو‌های هوشمند" به زودی در مطب‌ها رایج می‌شوند. گزارشی از شرکت خدمات حرفه‌ای PricewaterhouseCoopers در سال ۲۰۱۷ نشان داد که "کارگران پیشرفت یافته با مصارف پزشکی" به زودی واقعیت خواهند یافت.

کدام مورد برای شما عجیب بود و کدامیک به نظر شما پیش بینی آینده جهان است؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سعید
    0

    این مقاله خیلی باعقل جوردرمیاد فیزیک منجی بشر

  • مهدی
    0

    ماکه نیستیم وای بحال ایندگان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها