تعطیلات دوهفته‌ای تابستانی به فروردین ماه منتقل شود

انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی کشور با صدور اطلاعیه ای درخواست کرد: تعطیلات دو هفته‌ای تابستانی صنعت خودرو به پایان فروردین ماه منتقل شود.

تعطیلات دوهفته‌ای تابستانی به فروردین ماه منتقل شود

هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور امروز با صدور اطلاعیه‌ای برای اعضای این صنف با اشاره به مذاکرات خود با مسوولین برای تمدید تعطیلات ۱۴ روزه اعلام کرد: نخستین مکاتبه رسمی این انجمن در تاریخ دوم فروردین ماه و خطاب به وزرای صنعت و بهداشت، استاندار تهران و رئیس ستاد مبازره با کرونای استان تهران صورت گرفت. همزمان با همراهی انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور، جلسات و مذاکرات متعددی با مدیران عامل هر دو خودروساز بزرگ کشور، استاندار تهران، مسئولان وزارت صمت و رئیس ستاد کرونای استان تهران صورت گرفت که در نهایت منتج به طرح تولید با حداقل ظرفیت در خودروسازان شد.
انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور اضافه کرد: تمدید تعطیلات به مدت ۱۴ روز از تاریخ ۱۶ / ۱ / ۹۹ علاوه بر ایجاد فرصت طی زمان قرنطینه پس از تعطیلات، امکان پیاده سازی الزامات پروتکل بهداشتی در خطوط تولید قطعه سازان را هم فراهیم می‌کند.
این نهاد صنفی افزود: با وجود نامه مورخ ۱۴ / ۱ / ۹۹ وزیر محترم بهداشت به ریاست جمهور مبنی بر درخواست تمدید تعطیلی کارخانجات، تا این لحظه تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده ولی مذاکرات نمایندگان این انجمن با مسئولان کشور کماکان در حال انجام است که در صورت حصول نتیجه به اطلاع خواهد رسید.
هیات مدیره این انجمن باتاکید بر اینکه هیچ چیز برای فعالان این صنعت، بالاتر و عزیزتر از حفظ سلامت و ایمنی همکاران مان دراین صنعت نیست، یادآورشد: هرچند همه قطعه سازان کشور تلاش دارند تا در اسرع وقت تولید را آغاز کنند، اما شرایط موجود در کشور منجمله طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوع ویروس کرونا موجب می‌شود تا طی روزهای آتی و به دلیل مشکلات لجستیکی، بهداشتی و نیروی انسانی، امکان تولید و ارسال قطعات از این گروه سلب شود.
این نهاد صنفی اضافه کرد: از طرف دیگر، فعالان این صنعت باور دارند که با انتقال تعطیلات دو هفته ای تابستانی به پایان فروردین ماه و پیاده سازی قرنطینه در شهرهای بزرگ، ویروس ظرف دو هفته کنترل شده و امکان تولید با بالاترین حد ممکن از ابتدای اردیبهشت ماه فراهم می شود تا بدین وسیله در سال "جهش تولید"، مطابق با منویات مقام معظم رهبری ، بالاترین و مطلوب‌ترین تولید ثبت شود.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها