مراجعان بدحال کرونایی در یزد رو به افزایش است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هر چند کاهش موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستانهای یزد را در چند روز اخیر شاهد بودیم ولی تعداد بیماران بدحال به نسبت کل بیماران بستری افزایش پیدا کرده است.

مراجعان بدحال کرونایی در یزد رو به افزایش است

دکتر«ابراهیم سلمانی» با بیان این که از ابتدای شیوع بیماری کووید19 در استان یزد از دو هزار و 12 نفر نمونه گیری انجام شده که جواب آزمایش یک هزار و 128 نفر مثبت گزارش شده است، از کاهش بیماران بستری در بیمارستان‌های شهید صدوقی، میبد و اردکان یاد کرد و افزود: هر چند کاهش موارد بستری را در چند روز اخیر شاهد بودیم ولی تعداد بیماران بدحال به نسبت کل بیماران بستری افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، به دنبال کاهش بستری بیماران در بیمارستانهای یزد، حدود 50 تخت از تعداد تخت‌های اشغال شده توسط بیماران کروناویروس در بیمارستان‌های امام جعفر صادق میبد و ضیایی اردکان کاهش یافته و یک بخش ( 30 تخت) از بخش‌های عفونی بیمارستان شهید صدوقی نیز غیر فعال شده است.

سلمانی با اشاره به مراجعان بدحال، تصریح کرد: در حال حاضر 130 تخت بخش ای سی یو توسط بیماران کرونایی اشغال است و با توجه به افزایش مراجعان بدحال به بیمارستان‌ها، در آینده به تعداد بیشتری از تخت ICU نیاز است و زنگ خطر جدی در استان به صدا درآمده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم چنین در بیمارستان شهدای کارگر نیز 70 درصد تخت های اختصاص داده شده به بیماران کرونایی (36 تخت) توسط این بیماران اشغال شده است.

سلمانی با اشاره به سی تی های انجام شده در بیمارستان شهید صدوقی، گفت: در 40 روز گذشته، دو هزار و 58 سی تی در این بیمارستان انجام شده است که هزار و 11 نفر به صورت سرپایی درمان، 403 نفر در بخش اورژانس بستری و 646 نفر در بخش های بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: در مجموع در بیمارستان‌های شهید رهنون و اردکان، هزار و 182 مورد سی تی و در بیمارستان میبد هزار و 188 مورد سی تی ریه انجام شده است.

سلمانی در پایان با اشاره به تعطیلی اصناف غیرضروری و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، تاکید کرد: هم استانی ها از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و تردد غیرضروری در سطح شهر جدا خودداری کنند و برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا ویروس در خانه بمانند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها