غربالگری بیش از یک میلیون نفر در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی از غربالگری و تب‌سنجی یک میلیون و ۸۱ هزار و ۸۲۸ نفر تا پایان روز ۱۴ فروردین ماه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی خبر داد.

غربالگری بیش از یک میلیون نفر در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، سید مجتبی احمدی اظهار کرد: در 55 پایگاه فعال در سطح استان خراسان رضوی و با فعالیت امدادگران و جوانان و داوطلبان هلال احمر، طرح ملی غربالگری در مبادی ورودی و خروجی در حال اجراست و فعالیت ایستگاه‌های امدادی هلال احمر تا پایان رفع کامل آلودگی زیستی در استان ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۱۲ هزار و ۹۵۶ خودرو در محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی تب‌سنجی و غربالگری شدند، بیان کرد: طبق آخرین آمارگیری انجام شده تا پایان روز ۱۴ فروردین ماه یک میلیون و ۸۱ هزار و ۸۲۸ نفر غربالگری و تب‌سنجی شدند که از این تعداد یک هزار و ۸۸۹ نفر دارای تب بوده و تعداد ۷۱۷ نفر به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا به مراکز درمانی و بهداشتی استان ارجاع داده شده‌اند.

وی ادامه داد: با کمک‌های مردم نوع‌دوست و داوطلبان خیر هلال احمر خراسان رضوی اقلام بهداشتی از قبیل، ۱۷۴ هزار و ۵۵۴ عدد ماسک، ۲۳ هزار و ۴۴۱ جفت دستکش، یک هزار و ۷۷۳ تیوپ ژل ضدعفونی و 18 هزار و ۸۱۶ بطری مایع ضدعفونی و 12 هزار و ۳۷۶ لیتر ماده شوینده توزیع شد.

احمدی گفت: طبق دستور دبیرکل جمعیت هلال احمر پایان مأموریت هلال احمر در طرح غربالگری و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهرها در کشور عصر روز دوازدهم فروردین ماه اعلام شد که البته در خراسان رضوی این پایگاه‌ها تا زمان وجود نیاز و با هماهنگی استانداری دایر است.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها