کم‌تمرکزی در کودکان را چگونه درمان کنیم؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی درباره چگونگی مواحهه با بیش‌فعالی و کم‌تمرکزی در کودکان توضیح داد.

کم‌تمرکزی در کودکان را چگونه درمان کنیم؟

مهدی بیگلرخانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و متخصص طب سنتی‌ درباره کم تمرکزی در کودکان اظهار کرد: بیش فعالی و کم تمرکزی نوعی اختلال رفتاری و رشدی بوده که در آن فرد بیمار از فعالیت بدنی غیرمعمول یا بیش از حد طبیعی برخوردار است؛ دقت و تمرکز فرد مبتلا بر یک موضوع کاهش پیدا می کند و همین امر موجب خلل دریادگیری او می شود.

او گفت: باید توجه داشته باشید که اختلال بیش فعالی در برخی بیماران پس از دوران کودکی در بزرگسالی هم ادامه پیدا خواهد کرد. ممکن است گاهی با فعالیت های بی مورد، تمرکز کم یا بیش از حد آنها مواجه شوید.

بیگلرخانی بیان کرد: برای پیشگیری این نوع عارضه می توان از طب سنتی که منافاتی با طب علمی نداشته باشد استفاده کرد؛ مصرف غذا‌های خاص و میوه‌هایی که با گرمی و خشکی بدن و مغز سازگاری دارند برای این مشکل کمک کننده است؛ غذا‌هایی مثل سوپ جو، شیربرنج، خورش آلو، ماست، دوغ و میوه و سبزیجاتی مانند کاهو، خیار، هندوانه، کدوی خورشی، کدو تنبل، تمبرهندی، زرشک، مرکبات شیرین توصیه می‌شود.

او تصریح کرد: برای برخی دیگر هم می‌توان از رژیم‌هایی که اصطلاحا ایجاد ارخاء (رخوت) یعنی حس کندی ایجاد می کنند بهره برد تا از شدت فعالیت و پر تحرکی افراد تا حدی کم کنند؛ نمونه ای از این غذاها مانند حلیم، آش رشته، ماکارونی، تخم مرغ آب پز، ماهی، کله پاچه و گوشت‌های با هضم سنگین مثل گوشت گاو، شتر و شتر مرغ است.

 خلل رشدی و رفتاری

بیگلرخانی گفت: همچنین باید این بیماران از ادویه جات، غذا‌ها، میوه جات گرم، خشک و از همه مهم تر تنقلاتی که دارای رنگ‌های مصنوعی مانند شکلات، کاکائو، اسمارتیز و پفک هستند پرهیز کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها