تکذیب ادعای ترامپ درباره درخواست پوتین برای لغو تحریم‌ها

سخنگوی کرملین سخنان

تکذیب ادعای ترامپ درباره درخواست پوتین برای لغو تحریم‌ها

کاخ کرملین سخنان "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا را تکذیب کرده است که ادعا کرده که "ولادیمیر پوتین" رهبر روسیه طی دو سال گذشته بارها از همتای آمریکایی خود خواسته تا تحریم‌های ضد روسی را لغو کند.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سؤال خبرنگار تاس در این باره که آیا ادعای مطرح شده از سوی ترامپ صحت دارد، گفت: «خیر، قطعاً این طور نیست و چنین چیزی صحت ندارد.»

رئیس جمهوری آمریکا اخیراً در اظهاراتی در شبکه فاکس نیوز ادعا کرد که در گفت‌وگوی تلفنی آتی خود با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، طرف روسی بر لغو تحریم‌های اعمال شده توسط واشنگتن علیه روسیه پافشاری خواهد کرد.

دونالد ترامپ گفته بود: «او (پوتین) ممکن است این درخواستی را در مذاکرات آتی مطرح کند. او دو سال است که چنین خواسته‌ای را اعلام کرده است. تحریم‌های شدیدالحنی علیه روسیه اعمال شده و آنها آن را دوست ندارند.»

این ادعای رئیس جمهوری آمریکا در حالی است که ولادیمیر پوتین بارها تاکید کرده است که قصد ندارد از واشنگتن بخواهد تا تحریم‌های ضدروسی را لغو کند.

رئیس جمهوری روسیه در نشست اضطراری سران گروه G20که هفته گذشته در رابطه با بیماری همه گیر ویروس کرونا در جهان ، بصورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد ، گوشزد کرد که جنگ‌های تجاری و تحریم‌های بین المللی مانع جدی برای تأمین متقابل داروها ، مواد غذایی ، تجهیزات و فناوری‌هاست. و ایجاد مهلت قانونی هماهنگ در خصوص اعمال محدودیت‌ها به روی کالاهای اساسی و همچنین معاملات مالی برای تهیه آنها، بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که تحت حمایت صندوق بین المللی پول، حساب ویژه‌ای برای کمک مالی به کشورهایی که از بیماری کرونا آسیب زیادی دیده‌اند، ایجاد شود.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علمدار
    0

    خاک بر سر پوتینن انقدر بد عمل کرد که حرف ترامپ قیمت نفت را بالا برد ومعلوم شد چیزی بارش نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها