مشاهده سه قلاده پلنگ در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از مشاهده سه قلاده پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت شده جنگلی هلن این استان خبر داد.

مشاهده سه قلاده پلنگ در چهارمحال و بختیاری

شهرام احمدی گفت: جوامع محلی دوستدار محیط زیست پس از مشاهده و تصویربرداری از سه قلاده پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت شده جنگلی هلن، اقدام به تصویربرداری از این گونه کمیاب و در معرض انقراض کردند.

وی افزود: این طبیعت دوستان، پس از مشاهده پلنگ‌ها در ارتفاعات حاشیه منطقه حفاظت شده، تصاویر و فیلم‌های تهیه شده را به همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی، زمان و تاریخ دقیق مشاهده در اختیار مسئولان این اداره کل قرار دادند.

احمدی ضمن تقدیر از این دوستداران محیط زیست اظهار داشت: مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه در جوار هم قراردارند و زیستگاه مناسبی برای این گربه سان هستند.

وی تصریح کرد: این مناطق به عنوان مناطق بینابین برای عبور گونه‌هایی از حیات وحش و پلنگ بین سایر مناطق این استان و استان‌های همجوار مطرح هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن بیان اینکه مشاهده پلنگ در طبیعت خیلی به ندرت رخ می‌دهد و این جانور مرموز و مخفی کار، اجازه مشاهده شدن را به کمتر کسی می‌دهد، اذعان داشت: گزارشات مکرر مردمی و مأموران اجرایی مبنی بر مشاهده حیات وحش و گونه‌های با ارزش و کمیاب، با امنیت در این مناطق و مناسب بودن زیستگاه برای این‌گونه های ارزشمند در ارتباط است.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها