مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وضعیت بیماری کرونا کنترل شده است/ احتمال موج دوم کرونا با بازگشت مسافران

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیش از این، روند بیماری رو به افزایش بود و اکنون با وجود اینکه سیر افزایشی دارد اما به شکل مدیریت شده و کنترل شده در حال افزایش است.

وضعیت بیماری کرونا کنترل شده است/ احتمال موج دوم کرونا با بازگشت مسافران

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با مشهد فوری اظهار کرد: اطلاعات و آمار داده شده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد فقط مربوط به مشهد نیست بلکه شامل شهر مشهد و تمام شهرستان‌های تابعه این دانشگاه می‌شود یعنی 5 میلیون و 250 هزار نفر از جمعیت استان خراسان رضوی که در شبکه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد زندگی می‌کنند بنابراین تغییراتی که در شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌ها هم اتفاق می‌افتد در آمارهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجمیع و گزارش می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تمام داده‌های افرادی که به شبکه‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کردند را در یک سامانه‌ای ثبت می‌کردیم گفت: نزدیک به 300 نفر از افرادی که در این سامانه اسامی و کدملی آن‌ها ثبت شده بود تعین و تکلیف نشده بودند و به این دلیل که باید وضعیت آن‌ها مشخص می‌شد تیمی در حوزه معاونت درمان و بخش مدیریت آمار و اطلاعات فناوری دانشگاه، مشخص کردیم تا داده‌های این سامانه را را پالایش کنند و آمار این 300 نفر به آمار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: به این دلیل که وضعیت این افراد مشخص نبود در چه روزی به عنوان مثال ترخیص یا درمان سرپایی شدند یا فوت کردند در همین ایام داده‌ها را وارد کردند و به همین خاطر عده‌ای با داده‌های اشتباه نمودار صعودی برای این بیماری ترسیم کردند و در فضای مجازی اعلام کردند که شیوع این ویروس در استان در حال افزایش بوده در حالی که اطلاعات این 300 نفر از ابتدای شروع بیماری یعنی 30 بهمن تاکنون است.

رحیمی تاکید کرد: از تمام فعالین اجتماعی و رسانه‌ای درخواست می‌کنم پیش از اینکه مطلبی را منتشر کنند داده‌های خود را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد چک کرده و از مسئولین این دانشگاه که همه روزه پاسخگو هستند سوال کنند.

وی روند بیماری کرونا را در مرحله کنترل و مدیریت شده دانست و افزود: پیش از این، روند بیماری رو به افزایش بود و اکنون با وجود اینکه سیر افزایشی دارد اما به شکل مدیریت شده و کنترل شده در حال افزایش است که این موضوع تحت تاثیر رفتار مردم طی دو هفته اخیر بوده و امیدواریم این تغییر رفتار در هفته جاری هم ادامه پیدا کند تا شاهد شیب نزولی این بیماری باشیم و هر روز تعداد مراجعه کنندگان کمتر شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر نگران برگشت مسافرانی هستیم که به مشهد می‌آیند که ممکن است آلوده باشند یا آلودگی را با خود بیاورند و این موضوع احتمال موج دوم شیوع ویروس کرونا را در استان به وجود می‌آورد.

رحیمی آماری از تعداد مبتلایان و فوت شدگان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از 30 بهمن تا امروز را ارئه داد و گفت: از ابتدای شیوع بیماری تا اکنون 977 نفر مثبت قطعی کرونا هستند و 180 نفر به علت بیماری کرونا فوت شدند همچنین 3 هزار و 473 نفر نیز بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها