تعداد مبتلایان به کرونا در هند و ژاپن افزایش یافت

هند و پایتخت ژاپن در یک روز گذشته شاهد جهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا بودند و اندونزی نیز پس از چین، بیشترین تعداد موارد فوت روزانه در جنوب آسیا را به خود اختصاص داد.

تعداد مبتلایان به کرونا در هند و ژاپن افزایش یافت

با افزایش شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹»، کشور هند بیشترین افزایش در تعداد ابتلای روزانه را گزارش کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ظرف ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان در هند با جهشی چشمگیر به ۱۹۶۵ نفر رسیده است. همچنین شمار قربانیان این بیماری به ۵۸ نفر افزایش یافته است.

مقامات هند روز پنجشنبه اعلام کردند جستجو برای یافتن حدود ۹۰۰۰ نفر را که در یک مرکز اسلامی حضور داشته یا با این افراد در ارتباط بوده‌اند، آغاز کرده است.

روزنامه ژاپنی «کیودو» روز پنجشنبه اعلام کرد ظرف یک روز، ۹۰ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در توکیو افزوده شده است.

با این حال «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن با اصرار بر عدم نیاز به قاجرای قرنطینه گفت، به هر خانواده ژاپنی دو عدد ماسک بهداشتی تخصیص خواهد یافت.

از سوی دیگر مرکز مدیریت شیوع ویروس کرونا در تایلند روز پنجشنبه اعلام کرد شمار مبتلایان در این کشور با ۱۰۴ مورد افزایش به ۱۸۷۵ مورد رسیده است. همچنین با مرگ ۳ نفر دیگر در اثر این بیماری، شمار قربانیان ویروس کرونا در تایلند به ۱۵ نفر رسید.

وزارت بهداشت فیلیپین نیز ۳۲۲ مورد ابتلای جدید و مرگ ۱۱ نفر دیگر در اثر ابتلای به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد. با احتساب این آمار، تاکنون ۲۶۳۳ نفر در فیلیپین به این بیماری مبتلا شده و ۱۰۷ نفر نیز جان باخته‌اند.

به گفته یکی از مقامات وزارت بهداشت اندونزی، ظرف یک روز گذشته ۱۱۳ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار کلی مبتلایان به ۱۷۹۰ نفر رسیده است.

همچنین اندونزی با ثبت ۱۳ مورد فوت در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹، در جایگاه دوم کشورهای جنوب آسیا (بعد از چین) از نظر تعداد جان باختگان رسید. تا کنون ۱۷۰ نفر در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

در مالزی نیز با ابتلای ۲۰۸ نفر دیگر به ویروس کرونا، شمار کل مبتلایان به ۳۱۱۶ نفر رسید. همچنین با مرگ ۵ نفر دیگر، شمار قربانیان این بیماری در مالزی به ۵۰ نفر افزایش یافت.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها