مبارزه حبیب و تونی فرگوسن نفرین شده است؟

شاید پنجمین مبارزه حبیب نورماگومدوف، قهرمان مسابقات UFC برابر تونی فرگوسن باز هم لغو شود.

مبارزه حبیب و تونی فرگوسن نفرین شده است؟

به نقل از بی بی سی اسپورت، این دو مبارز قرار بود در تاریخ ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین‌ماه) در نیویورک به مصاف هم بروند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری این رقابت در این شهر لغو شد.

دانا وایت، رئیس UFC اعلام کرد، احتمال ۹۹.۹، UFC ۲۴۹، در محل جدیدی برگزار خواهد شد، اما در حال حاضر نورماگومدوف به روسیه بازگشته که نشان از لغو احتمالی این رقابت دارد.

تاکنون سه مبارزه از UFC ۲۴۹، به دلیل شیوع ویروس کرونا، به تعویق افتاده، اما دانا وایت رئیس این سازمان اعلام کرده، رقابت حبیب و تونی فرگوسن حتما برگزار می‌شود.

حالا حبیب نورماگومدوف، در لایو اینستاگرامش درباره برگزاری این رقابت اعلام کرده: «UFC بدون هماهنگی با من تلاش می‌کند تا این رقابت را برگزار کند. UFC اعلام کرده این رقابت در آمریکا برگزار نمی‌شود و من نمی‌دانم چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد. در حالی که تمام دنیا تعطیل شده و نمی‌دانید برای چه چیزی باید آماده شوید، کاهش وزن و تمرین کار بسیار سختی است.»

فرگوسن هم به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و در توییتر، حبیب را به خاطر بازگشت به کشورش به بهانه ممنوعیت‌های پروازی مورد انتقاد قرار داد و خطاب به حبیب گفت: «یک لیست از مکان‌های جایگزین برای انجام این مبارزه ارائه شده، یکی از آن‌ها را انتخاب و به UFC اعلام کنید.»

دانا وایت تا کنون ۴ بار برای برگزاری این رقابت برنامه‌ریزی کرده، اما هربار به دلایلی مثل، مصدومیت این رقابت لغو شده است.
این مسابقه اولین بار در سال ۲۰۱۵، به دلیل آسیب دیدگی حبیب از ناحیه دنده لغو شد. در سال ۲۰۱۶، تونی فرگوسن دچار مشکل ریوی شد و بازهم این رقابت به تعویق افتاد. در شرایطی که فرگوسن در سال ۲۰۱۷ برای رسیدن به وزن مناسب برای رقابت با حبیب تلاش می‌کرد، دچار مشکلات کلیوی شد و UFC، مجبور شد بازهم این مبارزه را به تعویق بیندازد.

این دو مبارز در سال ۲۰۱۸ برای رقابت در مسابقات سبک وزن آماده بودند که شش روز قبل از مبارزه، حبیب هنگام تمرین، دچار پارگی رباط صلیبی شد و برای چهارمین بار این رقابت لغو شد. در این شرایط، جای تعجب نیست که جو روگان، مفسر UFC این رقابت را نفرین شده خوانده است.

بسیاری اعتقاد دارند فرگوسن تنها مردی است که توانایی رقابت با نورماگومدوف، را دارد و پیش‌بینی می‌شود در صورتی که این رقابت بدون تماشاگر برگزار شود، دومیلیون نفر این مبارزه را از طریق پخش زنده تلویزیونی، تماشا خواهند کرد.

دانا وایت به دلیل تلاش برای برگزاری دیدار حبیب و تونی فرگوسن در زمان همگیری ویروس کرونا، مورد انتقاد قرار گرفته و باید تصمیم بگیرد که آیا برگزاری این مبارزه در چنین شرایطی ارزشش را دارد یا خیر.

منبع: پارسینه

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها