بروجردی مطرح کرد؛

پشت پرده مخالفت برخی مسئولین وزارت بهداشت با توزیع داروی موثر در درمان کرونا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قرص های «فاوی پیراویر» در درمان بیماران کرونایی نتایج مثبتی داشته، گفت: متاسفانه به رغم دستور وزیر بهداشت، برخی مسئولین وزارتخانه مانع توزیع این قرص ها هستند.

پشت پرده مخالفت برخی مسئولین وزارت بهداشت با توزیع داروی موثر در درمان کرونا

علاء الدین بروجردی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با تقدیر و تشکر از زحمات وزیر بهداشت، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا و درمان بیماران گفت: انصافا در این مدت بسیار سختی که بر ملت ما گذشت، دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان با مدیریت هوشمندانه خود و بهره گیری از ظرفیت پزشکان، پرستاران، بهیاران و تیم پزشکی که تعداد قابل توجهی از آنها هم به شهادت رسیدند، در کاهش آلام مردم نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

وی با بیان اینکه حلقه ای از زنجیره مدیریت کرونا و بحران پیش آمده، بحث درمان است، افزود: بر اساس اطلاعاتی که اینجانب از پزشکان متخصصی که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و درگیر درمان بیماران هستند از جمله در بیمارستان بقيه الله، مسیح دانشوری و بیمارستانهای بزرگی که بطور ویژه و تخصصی در این زمینه کار می کنند، یکی از داروهایی که در این زمینه تاثیر گذار بوده و در درمان نقش مثبتی داشته، قرصی به نام «فاوی پیراویر» است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ظاهرا این قرص ساخت ژاپن است و در ژاپن و چین در سطح گسترده ای استفاده شده، و در درمان آنفولانزا موفق بوده گفت: در داخل کشور هم این قرص برای درمان بیماران استفاده شده که نجات بخش تعدادی از بیماران بوده است.

بروجردی افزود: علی رغم اینکه وزیر بهداشت و درمان دستور مساعد برای در اختيار قرار گرفتن این دارو صادر کردند، اما برخی از افراد در وزارتخانه مانع از توزیع و در اختیار قراردادن این دارو هستند. به همین دلیل پزشکان معالج که در استفاده این دارو نتایج مثبت بدست آوردند، معترض هستند.

پشت پرده مخالفت برخی مسئولین وزارت بهداشت با توزیع داروی موثر در درمان کرونا

وی گفت: در این زمینه باید وزیر بهداشت و درمان دستور قاطع تری را صادر کند چون بطور منطقی کسانی که بر بالین مریض حضور و در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، تجارب میدانی دارند و بیشتر ذی حق هستند که نسبت به تاثیر گذاری دارو نظر بدهند تا کسانی که بصورت تئوریک در اتاقهای درب بسته، علی رغم تخصص و احترام به تخصص آنها، بخواهند تصمیم گیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که مخالفان توزیع این قرص چه کسانی هستند، آیا مافیای دارو هستند، گفت: فعلا در همین حد که بیان شد، کافی است و ضمیر مرجع خود را پیدا خواهد کرد.

بروجردی اضافه کرد: این قرص ها وارد شده و در اختیار وزارتخانه قرار دارد و هم اینکه اصل قضیه را جدی بگیرند، می توانند واردات بیشتری هم داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این دارو در سیستم درمانی آمریکا قرار ندارد، گفت: دارویی که در سیستم آمریکا قرار دارد آمپولی به اسم «رندی سیور » است که وارد کشور شده ولی بسیار گران است اما این قرص های «فاوی پیراویر» هم ارزان تر است و هم تاثیر مثبت بهتری دارد که پزشکان متخصص خواهان استفاده آن هستند.

منبع: الف

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • کاربر ناشناس
    0

    خب جناب بروجردى مملكت ما در جنكال اين از خدا بيخبران ودزدان كه همه جيز اين كشور واين ملت را از خودشون ميدانند براى بر كردن جيب هاشون از اين قرص ها هم نميكزرن خدا لعنتشون بكنه كه 40 ساله دارن به عناوين مختلف خون اين ملت را ميمكند وشكمهاشون را برميكنند وحسابهاى شان را جربتر ميكنند بله رسول الله گفته اند كه خداوند انتقام مظلومان ومستضعفين را از ستمگران خواهد گرفت و الله و شديدالنتقام وكفته خداوند بزودى محقق خواهد شد آقايان واقازاده هاشون انشالله

  • مهمان
    0

    آقای نماینده مردم اگر حرفتان درست است پس شما چکار ه اید؟ مردم برای چی به شما رای داده اند؟ شما که می توانید وزیر و حتی رییس جمهور را استیضاح کنید چرا با این کسانی که گفتید برخورد نمی کنید؟

  • کاربر ناشناس
    0

    اقایون‌مثلا‌مسئول‌اگرجان‌این‌مردم‌و هموطنانتان‌برای‌شمااهمیت‌داردازشما‌ عاجزانه‌تقاضاداریم‌اولا‌کمک‌کنیداین‌داروکه به‌عقیده‌پزشکان‌متخصص‌تاثیرزیادی‌در بهبودسریع‌بیماران‌کرونایی‌داردسریعا‌در اختیاربیمارستانهاقرارگیردوهم‌لطفا‌اسامی‌ افرادی‌که‌مانع‌ازتوضیع‌این‌دارومیشوندرادر اختیار‌قوه‌قضائیه‌ونهادهای‌مسئول‌‌و‌مردم‌قرار دهید‌تامردم‌این‌افراد‌خائن‌رابهتربشناسند

  • لاله های سرخ
    0

    ای خدا چه کسانی پشت قضیه هستن و چه قدرتی عظیمی دارن که اینجور با جان مردم بازی میکنن و چه جوریه که همین داروها چندروز دیگه بنا به مصلحت !!!! بصورت بازار سیاه با قیمت نجومی فروخته میشه خدایا چه قدرت وحشتناکی پشت ایناست (مثل مافیای خودرو ) خودت ذلیلشون کن و انتقام مردم مظلوم را بگیر آمین

  • بی‌نام‌
    0

    ‌یعنی‌چی‌که‌میگی‌کسی‌که‌مانع‌میشه‌بعدآ‌مشخص‌میشه‌ پس‌بگو‌اینجا‌قانون‌جنگله‌کسی‌که‌زور‌داره‌‌حق‌ضعیفه‌را‌میخوره

  • هادی
    0

    چرا دولت ووزارت اطلاعات در مورد عدم توزیع قرص ویروس کرونا که وزیر بهداشت دستور توزیع ان را داده اما افرادی در وزارت خانه مانع توزیع ان شدن علت را پیگی ی نمی کنند که صدای پزشکان به جهت اعتراض درامده مگه مافیای دارو وجود داره وجان چند صدهزار نفر به همین قرص بستگی داره وجواب مثبت هم داده طبق گفته پزشکان معالج

  • علیرضا
    0

    خیلی جالبه. این خبر رو مردم باید به نماینده گزارش بدن نماینده داره برای مردم توضیح میده..

  • بی نام
    0

    حتما این دارو داره برای گردن کلفت تر های سیستم استفاده و ذخیره میشه و حالا که فهمیدن داره درمان میده از دسترس مراکز درمان که مردم در اونها قرار دارند، خارج شده و محدود به مسئولین شده،. وای به حال ما،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها