۵۲ هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی هرمزگان برداشت می‌شود

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: پیش بینی می کنیم امسال ۵۲ هزار تن گندم از زمین های کشاورزی استان برداشت شود.

۵۲ هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی هرمزگان برداشت می‌شود

مهدی ترابی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع هرمزگان از اوایل فروردین ماه، اظهار داشت: برداشت گندم تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد.

وی سطح زیر کشت گندم در مزاع هرمزگان را ۱۱ هزار و ۵۶۳ هکتار اعلام کرد و گفت: شهرستان حاجی آباد با ۱۰ هزار هکتار سطح زیرکشت، بیشترین سطح در استان را به خود اختصاص داده است.

ترابی خاطرنشان کرد: ۱۴ مرکز خرید در استان به منظور خرید تضمینی گندم در هرمزگان راه اندازی شده تا کشاورزان بدون هیچگونه مشکلی در نزدیکترین مرکز خرید، گندم خود را تحویل دهند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان قیمت خرید تضمینی گندم از گندمکاران استان را ۲۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد.

در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است؛ تولیدات محلی تنها ۳۵ درصد از نیاز این استان به محصول گندم را تأمین می‌کند و کسری آن به میزان ۲۴۰ هزار تن از استان‌های فارس، گلستان و خوزستان تأمین می‌شود.

شیرودی، چمران، سیروان، مهرگان و چمران ۲ از ارقام کشت شده در مزارع گندم استان هرمزگان است و شهرهای حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم‌ترین مناطق کشت گندم در این استان می‌باشد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها