نخستین سامانه کنترل ورودی مسافران کشور در قشم راه‌اندازی شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سامانه (کیا) نخستین سامانه کنترل ورودی مسافران به کشور است که با راه اندازی آن در قشم، تاکنون ۲۰۰ مسافر از این طریق وارد جزیره شده اند.

نخستین سامانه کنترل ورودی مسافران کشور در قشم راه‌اندازی شد

مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، بیش از یک هزار نفر از قشموندان، برای ورود به جزیره در این سامانه ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: در مبادی ورودی از جمله اسکله های حقانی، لافت و پهل و فرودگاه قشم و تهران، غربالگری انجام شده و تنها افراد مجاز، می توانند وارد جزیره شوند.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه ازاد قشم همچنین از برقراری تماس تلفنی سامانه ۴۰۳۰ با مسافرانی که از طریق این سامانه ثبت نام کرده اند خبر داد و افزود: قشموندان پس از ورود به منزل خود، از طریق پایگاه های بسیج محلات تا یک هفته در قرنطینه هستند و نکات لازم به ایشان گوشزد می شود.
شیخ زاده خاطرنشان کرد: قشموندان برای ورود به جزیره می توانند به نشانی QEA.QESHM.IR حتی از طریق تلفن همراه، اطلاعات مورد درخواست را ثبت کنند تا قبل از ورود و کاپوتاژ در مبادی ورودی، کنترل شوند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها