تاکید بسیج رسانه خراسان رضوی بر تمهید بسته حمایتی

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تاکید بر اینکه

تاکید بسیج رسانه خراسان رضوی بر تمهید بسته حمایتی

عباس محمدیان روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای افزود: با توجه به مصوبه "ستاد ملی مبارزه با کرونا" مبنی بر منع چاپ نشریات برای جلوگیری از شیوع بیماری، لازم است حمایت عملی ویژه‌ای از اصحاب رسانه صورت پذیرد.

وی به وعده‌های مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیمه نمودن همه خبرنگاران فعال اشاره و بیان کرد: تعلل در اجرا و ارئه خدمات بیمه خبرنگاران، گرانی کاغذ و بالا رفتن هزینه‌ها ظرف سالهای اخیر وضعیت مطبوعات را بحرانی کرده است.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی بر ضرورت پیش‌بینی "بسته‌ حمایتی و اقلام معیشتی برای خانواده رسانه‌" که در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و این روزها در صف مدافعان سلامت فعال هستند تاکید و بیان کرد: در روزهای اخیر اصحاب رسانه بیشترین نقش را در آموزش عمومی، آرام‌سازی فضای ذهنی جامعه و ایجاد عزم عمومی داشتند چنانکه با اطلاع‌رسانی‌ بهنگام خود در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا بوده‌اند که افتخارآمیز و ستودنی است.

وی ادامه داد: ارزیابی زیان و خسارت تعطیلی موقت مطبوعات و فعالیتهای مجموعه‌های فرهنگی در این ایام گرچه لازم است اما کافی نیست و نباید منجر به فرصت‌سوزی شود. حمایت از اصحاب رسانه به‌ خصوص در شرایط فعلی، رسالت همه نهادهای حاکمیتی است.

محمدیان در ادامه این بیانیه نوشت: پیش از هرگونه تعیین خسارت‌ درخصوص مجموعه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای که ممکن است مشمول روند اداری فرسایشی و بروکراسی شود، شایسته است در گام نخست نسبت به پیش‌بینی یارانه حمایتی و توزیع اقلام معیشتی نیروهای شاغل در بخشهای متضرر مانند توزیع‌کنندگان مطبوعات و همچنین بخشهای مرتبط با چاپ و آگهی اقدام بهنگام و عاجل صورت گیرد.

وی پیشنهاد کرد: بسیاری از مطبوعات در ایام بهار امسال به‌درستی درصدد راه‌اندازی رسانه برخط و فعالسازی بیش از پیش ظرفیت مجازی خود هستند که ضمن نیاز به حمایتهای فناورانه، می‌طلبد تا آگهی‌های دولتی نهادها و نیز پیام‌های "ستاد ملی مبارزه با کرونا" در قالب رپورتاژ به آگاهی مخاطبان برسد.

پیش از این "کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا" با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: نسخه‌های کاغذی نشریات کشور تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نخواهند شد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها