انتخابات در ایران به خلاء تنوع سلیقه‌ها دچار شده است

مدیرعامل بنیاد باران گفت: عده‌ای از مردم حتی به این نتیجه رسیده‌اند که بخشی از سیستم هم با آنهایی که دنبال رأی حداقلی هستند همراهی می‌کنند که اگر به این سوال پاسخی دقیق و صریح داده نشود، بسیار هزینه‌ساز خواهد بود.

انتخابات در ایران به خلاء تنوع سلیقه‌ها دچار شده است

جواد امام،‌ مدیرعامل بنیاد باران اظهار داشت: در حالی برخی سعی دارند مشارکت پایین در انتخابات مجلس را به کرونا ربط بدهند که نظرسنجی‌های مختلف از چند ماه پیش مؤید این قضیه بود که مردم به دلایل مختلفی انگیزه‌ای برای رأی دادن ندارند. پس آنهایی که این اتفاق را به کرونا ربط می‌دهند از ماه‌های قبل می‌دانستند این ویروس به کشور وارد شده و باید پاسخگو باشند که چرا هشدارهای لازم را نداده‌اند.

مردم راضی نیستند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنانش گفت:‌ در واقع مردم به این دلیل رأی ندادند که از آنچه در دستگاه‌های مختلف می‌گذرد راضی نیستند و ناکارآمدی‌ها را دلیل مشکلات‌شان می‌دانند. همچنین آنها به دلیل برخی از رفتارها به این نتیجه رسیده‌اند که رأی‌شان تاثیری بر امور ندارد و معلوم اسـت که پیش خود می‌گویند،‌ وقتی رأی دادن یا ندادن‌مان فرقی ندارد چه دلیلی دارد رأی‌ بدهیم.

در تریبون‌هایشان رأی مردمی را زینتی خواندند

او افزود: باید گفت آنهایی که دنبال مشارکت حداقلی بودند و آشکارا در تریبون‌هایشان رأی مردمی را زینتی خواندند به موفقیت رسیدند و امروز پیروز میدان رقابتی شده‌اند که در آن رقیبی برای خود نمی‌دیدند (بیشتر بخوانیم).

حواس‌پرتی دردی از ما درمان نمی‌کند

امام توضیح داد: وقتی در نزدیک به 70 درصد از حوزه‌های انتخاباتی اصولگرایان رقیبی نداشتند،‌ چطور می‌توان توقع حضوری همه‌گیر داشت؟ اینکه خودمان را به حواس‌پرتی بزنیم و علل اصلی مشارکت پایین را منکر شویم نه تنها دردی از ما درمان نمی‌کند، بلکه باعث خواهد شد مردم روز‌به‌روز بیشتر از نظام فاصله بگیرند که قهر با صندوق رأی یکی از نشانه‌های آن است.

کاندیدای رد صلاحیت‌شده انتخابات مجلس یازدهم ادامه داد:‌ با نگاهی به آنچه اتفاق افتاده است می‌بینیم از انتخابات دوره چهارم مجلس شورای اسلامی بنا بر نظارت استصوابی گذاشته شد تا مردم را محدود به انتخاب‌ از میان انتخاب‌های شورای نگهبان کنند و به همین دلیل انتخابات در ایران به خلاء تنوع سلیقه‌ها دچار شده است.

جواد امام در پایان گفت: عده‌ای از مردم حتی به این نتیجه رسیده‌اند که بخشی از سیستم هم با آنهایی که دنبال رأی حداقلی هستند همراهی می‌کنند که اگر به این سوال پاسخی دقیق و صریح داده نشود، بسیار هزینه‌ساز خواهد بود.

منبع: اعتمادآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها