معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

اقلام و لوازم بهداشتی به ارزش 15 میلیارد تومان کمک بخش خصوصی برای مقابله با کرونا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: منابع مالی تمام لوازم و اقلام بهداشتی تامین شده توسط بخش خصوصی استان 15 میلیارد تومان است که از طریق کمیته به صورت رایگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

اقلام و لوازم بهداشتی به ارزش 15 میلیارد تومان کمک بخش خصوصی برای مقابله با کرونا

علی رسولیان در گفت‌وگو با مشهد فوری اظهار کرد: بعد از تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در استان، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته تامین، توزیع و نظارت راه اندازی و مسئولیت آن به معاونت اقتصادی استانداری واگذار شد که در تشکیل این کمیته دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان صمت، دادستانی، دادگستری، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی کمک کردند.

وی با بیان اینکه تمرکز ما برای تشکیل این کمیته بر بخش خصوصی بود بیان کرد: با توجه به اینکه در همان روزهای ابتدایی بیشترین نیاز در حوزه مواد ضدعفونی و ماسک بود که باید به صورت سریع هم برای بیمارستان‌ها و مردم تامین می‌کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: برای افزایش تولید مواد ضدعفونی کننده اقدامی که انجام دادیم این بود که با مجوز تعداد واحدهای تولید کننده مواد ضدعفونی کننده را از 10 واحد به 26 واحد افزایش دادیم همچنین برای تامین ماده اولیه آن که الکل بود سطح تولید دو واحد الکل سازی را از 13 هزار لیتر به 25 هزار لیتر رساندیم.

رسولیان با اشاره به اینکه در حوزه مواد ضدعفونی کننده در استان هیچ گونه کمبودی نداریم گفت: یک واحد الکل سازی با ظرفیت تولید 7 هزار لیتر را راه اندازی کردیم و تا این لحظه یک میلیون و 100 هزار لیتر الکل از ابتدای اسفند تولید و وارد کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از این مقدار الکل موجود در استان 70 هزار لیتر را رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم البته بسیاری از شرکت‌های خصوصی، تشکل‌ها و معین‌های اقتصاد مقاومتی به طور خودجوش برخی مکان‌ها را ضدعفونی کردند.

وی درباره میزان ماسک تولید شده توضیح داد: در استان یک واحد تولید کننده ماسک با ظرفیت 25 هزار ماسک داشتیم که این تعداد را هر روز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم که از استان خارج نشد و یک واحد 60 هزاری ماسک سه لایه صنعتی در استان نیز ایجاد شد که توانستیم به نوعی نیازهای مازاد دانشگاه را تامین کنیم.

رسولیان اضافه کرد: خوشبختانه دیروز یک واحد صنعتی ماسک سه لایه به ظرفیت 100 هزار ایجاد شد و یک واحد ماسک N95 توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان شروع به کار کرد که حدود 15 هزار ماسک در استان تولید می‌کند و می‌توان گفت روزانه به طور میانگین 250 هزار ماسک صنعتی سه لایه و N95 در استان تولید می‌شود که نیازهای دانشگاه را تامین کرده و مازاد آن نیز در اختیار بخش خصوصی مانند مطب‌ها، درمانگاه‌ها و ادارات قرار داده شد علاوه بر این امیدواریم که با این واحد تازه تاسیس ماسک، به زودی در داروخانه‌ها و برای عموم مردم نیز توزیع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: به دلیل بالا بودن سطح نیاز به ماسک در همان روزهای ابتدایی حدود 20 هزار ماسک N95 را وارد و در اختیار دانشگاه قرار دادیم همچنین 800 هزار ماسک از هدایای کشور ترکمنستان و محموله ماسک وزارت صمت به میزان 281 هزار عدد ماسک را نیز بین دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تقسیم کردیم.

وی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته روزانه 400 هزار ماسک نیز توسط تشکل‌ها، سپاه و خیرین به صورت خانگی تولید می‌شود که مجوزهای دانشگاه علوم پزشکی برای آن‌ها گرفته شد و با قیمت گذاری انجام شده در بعضی از داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

رسولیان با بیان اینکه اکنون تمرکز بر تامین نیازهای ضروری بیمارستان‌ها در زمینه اکسیژن و تجهیزات درمانی است عنوان کرد:

بخش اکسیژن ساز از تهران تامین و بیمارستان‌ها با کمک بخش خصوصی تقویت شد و تا الان 27 ونتیلاتور با کمک ستاد پشتیبانی مردمی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان قرار داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی منابع مالی تمام لوازم و اقلام بهداشتی تامین شده توسط بخش خصوصی استان را 15 میلیارد تومان ارزیابی کرد که از طریق کمیته به صورت رایگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها