گفتگوی خبرفوری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

هشدارهای فرهنگی کرونا / ویروسی علیه سلطه جهانی

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگویی کوتاه با خبرفوری، درباره پیامدهای فرهنگی کرونا هشدار داد.

هشدارهای فرهنگی کرونا / ویروسی علیه سلطه جهانی

متن این گفتگو به این شرح است:

کرونا یک روند جدید تاریخی را به‌وجود آورده که مسیر و ساختارهای موجود نهادی و اجتماعی جهان را تغییر داده است. بیش از 196 کشور جهان درگیر کرونا شده‌اند و نزدیک به 65درصد ابتلاها در اروپا و آمریکا است.

اروپا و آمریکا بعد از جنگ جهانی اول و دوم، اولین بار است که دچار بحران بزرگ انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌شوند. مخاطب کرونا جهانی است و اقتضاء حل این بحران نیز، جهانی است. حل بحران کرونا نیازمند همدلی و همکاری ملت‌های جهان و یکی شدن همه جوامع است. کرونا پایان بخش دوران جنگ از راه دور و خطر‌زایی بدون خطر برای دیگران است. کرونا زبان هشدار به نظام سلطه جهانی است و به نوعی دعوت کننده بازگشت به خدا، آدمیت و نهادشکنی نظام سلطه و عدالت‌گرایی جهانی است.

کرونا بسیاری از اولین ها را رقم زده است، امیدواریم که شاهد اولین زندگی جهانی سراسر صلح و آرامش و جهانی خالی از ظلم و بی عدالتی باشیم و آمدن ناجی بشریت را جشن بگیریم.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    باسلام وصبج بخير حاج آقا جز خدتوند تبارك وتعالى كسى نميداند جه خواهد شد اين خداوند است كه اين ويروس را معمور كرده است بس انسان بايد برگردد به خدا واين يك هشدار است به شما ها كه برمسند قدرت نشسته ايد ودر حق وحقوق بندگان خدا دست انداخته ايد وبيش از حق وحقوق هايتان تز بيت المال بهره مند ميشويد در حالیکه غقرا ومستمندان جامه را ناديده كرفتا ايد قابل توجه شما ها

    نظرات شما -
    • امید
      0

      کاش یه کم دیکته کارکنی الان وقت خوبیه بیکاری بشین دیکته تمرین کن

  • کاربر ناشناس
    0

    ولی امریکا رو هیچ چی ادم نمی کنه

  • علی
    0

    بیچاره کارگر

  • رضا
    0

    چندی پیش بی بی سی مدارک و عکس آپارتمان طبقه چهارم شما را در انگلستان(لندن) رونمائی کرده بود حاجی و اينکه آقا زاده های شما در انگلستان مسغولند. و ....................

    نظرات شما -
    • بی‌نام‌
      0

      بله حقیقت‌داره‌تازه‌بیشترم‌داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها