مروری بر کاربرد «علوم غریبه» در امور نظامی-اطلاعاتی

داستان هولناک ژنرال آمریکایی که جادوگری می‌کرد!

استفاده از نیروهای «فراطبیعی»، قدرت‌های ماورایی و علوم غریبه(یا علوم خفیه) در امور نظامی و اطلاعاتی، امری ناشناخته و بدیع در دنیا نیست.

داستان هولناک ژنرال آمریکایی که جادوگری می‌کرد!

یکی از کشورهایی که ید طولایی در به کارگیری توانایی‌های «فراطبیعی» در امور نظامی و جاسوسی دارد، ایالات متحده آمریکاست.

پروژه MKOFTEN نام یکی از پروژه‌های سرّی وزارت جنگ ایالات متحده(پنتاگون) بود که در همکاری تنگاتنگ با سازمان اطلاعات مرکزی(سیا) انجام می گرفت. این پروژه در سال ۱۹۶۶ توسط سیا کلید خورد.

پروژه دیگری با نام پروژه‌ای با نام «MKULTRA» بود که سیا از ۱۹۵۳ آن را آغاز کرد. بسیاری از سوژه‌هایی که روی آن‌ها آزمایش صورت می گرفت، جان خود را از دست دادند. استفاده از ماده روانگردان به شدت خطرناک LSD روی سوژه‌ها، شکنجه و به کارگیری تکنیک‌های جادوی سیاه و آیین وودو، در این آزمایش‌ها بسیار رایج بود.

در سال ۱۹۶۴، این پروژه با پروژه‌ای به نام «MKSEARCh» جایگزین شد. پژوهشگر آمریکایی، گوردون تامس در کتاب سال ۲۰۰۷ خود با عنوان «رازها و دروغ‌ها» نوشت که پروژه‌ی «آفن» توسط مدیر اداره خدمات فنی سیا با نام «دکتر سیدنی گاتلیب» (Sidney Gottlieb) راه‌اندازی شد تا به گفته تامس، "کاوشی در دنیای جادوی سیاه صورت گیرد" و "نیروهای تاریکی مهار شوند و این مفهوم که قلمروهای درونی ذهن قابل کنترل نیستند، به چالش کشیده شود. "

گوردون تامس در کتاب خود فاش کرد که در چارچوب پروژه‌ی «آفن»، گاتلیب و همکارانش با ده‌ها فالگیر، کف‌بین، رمال، طالع‌بین، احضارکننده ارواح، اهریمن‌شناس، شیطان‌پرست و جادوگر مصاحبه کردند و بخش زیادی از آنان را به استخدام پروژه درآوردند.

به بیان دیگر، پروژه‌ی آفن دیگر از چارچوب «کنترل ذهن» خارج شد و به طور کامل وارد حوزه‌ی «جادوی سیاه»، سِحر و علوم غریبه شد.

منبع: مشرق

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    اگه این موضوع تو کشورهای خاورمیانه بود بیشتر قابل باور بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها