افزایش بارش‌ها در خراسان رضوی از امروز

هواشناسی خراسان رضوی‌ با صدور اخطاریه‌ای از تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی فعال بر روی استان از امروز تا روز چهارشنبه، ۱۳ فروردین خبر داد.

افزایش بارش‌ها در خراسان رضوی از امروز

در اخطاریه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است که از امروز یکشنبه، ۱۰فروردین ماه، بارش شدید باران همراه با رعدوبرق و بارش تگرگ در برخی از نقاط و همچنین وزش باد شدید لحظه‌ای و احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها را در اکثر نقاط استان خواهیم داشت.

براساس این اخطاریه بارش‌های امروز اکثر نقاط خراسان به‌ویژه نیمه‌جنوبی را در بر خواهد گرفت.بیشترین حجم بارش برای شهرستان‌ها و توابع از جمله فریمان، تربت حیدریه، ریوش، کاشمر، جغتای، بردسکن، کاخک گناباد، بجستان، گناباد، خواف، نیشابور (به ویژه نواحی شرقی) و مشهد (به ویژه غرب و جنوب غرب)پیش‌بینی شده است و همچنین بارش در این نواحی بین 15 تا 25 میلیمتر (حداکثر بارندگی به‌صورت محلی در برخی از نقاط تا 35 میلیمتر) خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود روز دوشنبه، ۱۱ فروردین بیشترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، کلات، چناران، فریمان، صالح آباد، ارتفاعات بینالود، بردسکن، کاشمر، ریوش خواهد بود و در این نواحی بارش بین 10 تا 20 میلیمتر(حداکثر بارندگی به‌صورت محلی در برخی از نقاط تا 25 میلیمتر) باشد.

براساس این اخطاریه از روز سه شنبه، ۱۲فروردین بیشترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع کلات، سرخس (بویژه نواحی جنوبی)، فریمان، تربت حیدریه، تربت جام (بویژه شمال غرب) و درگز است و در این نواحی بارش بین 10 تا 20 میلیمتر(حداکثر بارندگی بصورت محلی در برخی از نقاط تا 30 میلیمتر)خواهد بود.

در ادامه این اخطاریه آمده است که این بارش‌ها در روز چهارشنبه، ۱۳فروردین پایان خواهد یافت و همچنین تاکید شده که به دلیل فعالیت این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها، وزش باد شدید، لغزندگی معابر و محورها، تشکیل مه و کاهش میدان دید، اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان وجود دارد.از این رو لازم است که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌هاو صعود به ارتفاعات جلوگیری شود. همچنین در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم صورت گیرد و از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها