آخرین جزئیات از فرار زندانیان در سقز کردستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از جزئیات بیشتر حادثه فرار زندانیان زندان سقز خبر داد.

آخرین جزئیات از فرار زندانیان در سقز کردستان

محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان به تشریح ابعاد بیشتری از حادثه فرار عده‌ای از زندانیان سقز پرداخت و اظهار داشت: پس از فرار 74 زندانی از این زندان، تاکنون 10 نفر از زندانیان متواری توسط نیروهای انتظامی و اطلاعات سپاه دستگیر و 9 نفر دیگر نیز خود را تسلیم و به زندان معرفی کرده‌اند.

وی در رابطه با جزئیات عفو به زندانیان متواری زندان سقز گفت: چنانچه زندانیان متواری خود را تحویل و به زندان برگردند، جرم ارتکابیشان برابر دستورالعمل و بخشنامه جدید، مشمول ارفاق، مرخصی و تخفیفات قانونی قرار گرفته و فرار آنان از زندان، مانع عفو جرم اصلی قبلی‌شان نمی‌شود اما اگر برنگردند، پس از دستگیری به مجازات جرم جدید هم محکوم و مشمول بخشنامه عفو نخواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از برخورد قاطع با مسببان حادثه زندان سقز خبر داد و تصریح کرد: افرادی که زندانیان را اختفا و در جریان فرار آنها سهل‌انگاری به خرج داده، مرتکب جرم شده و تحت تعقیب قرار می‌گیرند، کما اینکه تحقیقات و اقدامات لازم نیز در این راستا انجام شده است.

وی افزود: بلافاصله پس از گزارش فرار زندانیان از زندان سقز و در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر شناسایی و برخورد قاطع با قاصرین و مقصرین و پیگیری‌های رئیس‌کل محترم دادگستری استان کردستان در این خصوص، پرونده‌ای در دادسرای نظامی ناحیه سقز تشکیل و شناسایی مقصرین در دستور کار قرار گرفت.

جباری با اشاره به شناسایی عوامل حادثه فرار زندانیان از زندان سقز، عنوان کرد: در این ارتباط تعدادی از ماموران زندان سقز احضار و از آنان تحقیق به‌عمل آمد که پس از بررسی 4 نفر از این افراد با صدور قرار تامین روانه بازداشت و مابقی نیز با قرارهای تامین متناسب آزاد شدند.

وی بیان کرد: قطعا در برخورد با قاصرین و مقصرین حادثه زندان سقز با هیچ کسی مماشات نداشته و تلاش برای دستگیری بقیه متواریان شتاسایی‌شده ادامه و ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه زندانیان سقز به‌خاطر عضویت در "پ.ک.ک" در زندان این شهرستان تحمل حبس و از زندان فرار کرده را به‌شدت تکذیب کرد و افزود: هیچ‌ کدام از زندانیان متواری زندان سقز اتهام امنیتی از جهت عضویت در گروه‌ها و گروهک‌های ضدانقلاب ندارند و بابت این جرم در زندان نبوده‌اند.

جباری صراحتا اعلام کرد که طرح چنین ادعاهای دروغی از سوی رسانه‌هاب معاند نظام کذب محض و حتی یک نفر از این زندانیان عضو "پ.ک.ک" یا سایر گروه‌ها نبوده و بابت جرائمی‌ همچون قتل، سرقت، قاچاق و توزیع مشروبات الکلی در زندان بوده‌اند.

منبع: جهان نيوز

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فرهاد
    0

    خدا ب داده این بیچاره ها برسه ای داد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها