آمار اعتیاد دانشجویان درمرکزی نگران کننده است/سند پیشگیری اجراشود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: طبق ارزیابی، آمار اعتیاد دانشجویان در استان مرکزی نگران کننده است و سند پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه ها که قبلا تدوین شده باید اجرا شود.

آمار اعتیاد دانشجویان درمرکزی نگران کننده است/سند پیشگیری اجراشود

غلامرضا فتح آبادی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: چند سال قبل سند دانشجویی پیشگیری از اعتیاد را برای استان مرکزی تدوین کردیم که سر فصل های بسیار گسترده ای داشت و با توجه به آمار بالای قشر دانشجو در استان مرکزی، اجرای برنامه های سند پیشگیری از اعتیاد دانشجویان در این استان ضروری است.

وی افزود: اگر این سند در استان اجرایی به شود بسیار به موضوع کاهش اعتیاد در قشر دانشجو کمک خواهد کرد و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است که در تمامی دانشگاه ها کمیته پیشگیری از اعتیاد تشکیل شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: همچنین طرح ملی پیمان که توسط جمعیت هلال احمر با هدف پیشگیری از اعتیاد به منظور ارتقای نشاط اجتماعی تدوین و طراحی شده در تمامی شهرستان ها و بخش های استان مرکزی باید اجرا شود و این راستا موضوع آموزش و آگاه سازی امدادگران مدنظر قرار گیرد.

فتح آبادی با اشاره به گزارش مدیر کل امور بانوان استانداری مرکزی در زمینه بازدید از آرایشگاه های زنانه تصریح کرد: پیگیری این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است، در این رابطه از ۹۰۰ آرایشگاه در سطح استان بازید شده و امیدواریم ضمن ادامه بازرسی ها، آموزش صاحبان آرایشگاه ها نیز در دستور کار قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه باشگاه های ورزشی هم مشکل خرید و فروش مواد نیروزای غیرمجاز وجود دارد که اداره کل ورزش و جوانان بایستی این موضوع را پیگیری کند و متخلفین شناسایی شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: طرح پایش سلامت دانشجویان ورودی دانشگاه ها هر ساله انجام می شود و در ارزیابی که آخرین بار انجام شده، آمارهای به دست آمده نگران کننده است که می تواند شیوع اعتیاد را در دانشگاه ها گسترش دهد .

وی ادامه داد: براساس آمار شش درصد دانشجویان داروهای آرام بخش استفاده می کنند به ویژه در شب های امتحان، حدود ۱۸درصد اختلالات روانی دارند و حدود ۱۹ درصد نیز پرخاشگر هستند که همه اینها زمینه ای برای اعتیاد است.

فتح آبادی خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت علوم، قرار بود یک واحد درسی با موضوع اعتیاد برای دانشجویان پیش بینی شود که امیدواریم این موضوع در استان مورد پیگیری قرار گیرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها