راه‌اندازی کمیته‌ ویژه سالم‌سازی محیط در آذربایجان‌غربی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از راه اندازی کمیته ویژه سالم سازی محیط با هدف قطع زنجیره کرونا در استان خبر داد.

راه‌اندازی کمیته‌ ویژه سالم‌سازی محیط در آذربایجان‌غربی

آیدین رحمانی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی شنبه شب در جلسه ستاد استانی کرونا در استان با بیان اینکه تاکنون ۹۶ تیم سالم‌سازی محیط با حضور نیروهای بسیجی و سایر ادارات در استان تشکیل شده است افزود: در تداوم این اقدام سپاه در کنار هر بهورز یک نفر نیرو در اختیار این کمیته‌ها قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه در این راستا سه هزار و ۳۸۲ بسیجی همگام با دیگر نیروهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی در قالب این طرح بکارگیری می‌شوند ادامه داد: اقدامات مقابله و مدیریت ویروس کرونا در استان با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

رحمانی از تعطیلی طرح‌های عمرانی در استان خبر داد و اضافه کرد: تمامی پروژه‌های عمرانی تا بیستم فروردین ماه به غیر از پروژه‌های بیمارستانی و درمانگاهی و برخی پروژه‌های ضروروی که با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری مشخص خواهد شد، تعطیل است.

وی با بیان اینکه تعداد سفرهای ورودی و خروجی به این استان از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است گفت: پیش‌بینی می‌شود با ایجاد محدودیت‌های لازم و کاهش بیش از پیش این سفرها شاهد قطع زنجیره انتقال این بیماری در سطح استان باشیم.

رحمانی اضافه کرد: در همین راستا گیت ضدعفونی وسایل نقلیه در مبادی ورودی استان با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری و فرمانداری‌ها از جمله محورهای ورودی سه راهی ایواوغلی‌، میاندوآب - ملکان، سقز - بوکان و سلماس - تسوج و نیز کلیه مبادی مرزی استقرار یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در خصوص دفن بیماران فوت شده در اثر کرونا افزود: کمیته تدفین اجساد نیز در همین چارچوب و بر اساس دستورالعمل‌های ورازت کشور و وزارت بهداشت تشکیل و فعالیت خواهد کرد.

رحمانی بیان کرد: برهمین اساس برای تسهیل در روند اجرای امور تدفین از پزشکان معتمد و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی برای صدور گواهی فوت و نیز سردخانه‌هایی برای نگهداری اجساد فوت شده، استفاده خواهد شد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها