مدیرعامل مجموعه خبری «خبر فوری»:

پویش «زندگی از نو»؛ آموزشی مجازی از مردم برای مردم

مصطفی انتظاری گفت: در ویدیوها این نکته را به مخاطبمان از قول مخاطب مجموعه مان گوشزد می کنیم که هر چقدر بیشتر در خانه بمانیم هم حوصله مان کمتر سر می رود و هم به نجات همدیگر کمک می کنیم.

پویش «زندگی از نو»؛ آموزشی مجازی از مردم برای مردم

رادیو گفت و گو به صورت تلفنی با دکتر مصطفی انتظاری مدیرعامل مجموعه خبری « خبر فوری » و عضو شورای سیاست «پویش زندگی از نو» گفت و گو کرد.

مصطفی انتظاری با اشاره به پویش «زندگی از نو» گفت: مجموعه ما از بسترهای مختلفی استفاده می کند و از مخاطب ها دعوت کرده است تا در راستای در خانه ماندن ویدیوها و عکس هایی را برای ما بفرستند.

وی با بیان اینکه حجم بالایی از ویدیوها را تاکنون دریافت کرده ایم، اظهار کرد: از ابتدای شکل گیری این بحران از اول اسفند ماه با هشتک «در خانه بمانیم» از مخاطبان دعوت کردیم محتواهایی با این نکته که مهمترین محورهایی که فکر می کنند برای غلبه بر کرونا لازم است برای ما ارسال کنند.

مدیرعامل مجموعه خبری «خبر فوری» افزود: نزدیک به هزار ویدیو و عکس را از طریق پویش ابتدایی توانستیم دریافت کنیم و آن را در بسترهای رسانه ای منعکس کردیم. از ابتدای فرودین ماه این پویش با پویش «زندگی از نو» که با مشارکت رسانه های بزرگ دیگر در فضای مجازی بود گره خورد و این حجم به شدت افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه با افزایش محتواهای ارسالی این پویش سمت و سوی مستقلی پیدا کرد، گفت: بیشتر این محتواها جنبه آموزش و توصیه به ماندن در خانه و علاوه بر آن چه کار کردن در خانه داشتند.

انتظاری در خصوص بازتاب این فیلم و عکس ها بیان کرد: ما به دلیل حجم بالای اخباری که در مورد کرونا داریم متاسفانه نمی توانیم در کانال خبر فوری همه این ویدیو ها را منعکس کنیم اما در کانال های دیگری که در مجموعه ما وجود دارد سایت و اپی که در اختیارمان هست آن ها را بازتاب می دهیم و اسامی برندگان را معرفی می کنیم.

وی تاکید کرد: این پویش تجربه خیلی خوب برای نزدیکی برندهای رسانه ای بود که در فضای مجازی مخاطبان میلیونی دارند.

عضو شورای سیاست «پویش زندگی از نو» با بیان اینکه این پویش از اول تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، در خصوص تداوم این پویش گفت: اگر جمع بندی این باشد که این بحران همچنان ادامه دارد و مردم باید همچنان قرنطینه خانگی را رعایت کنند شاید مجبور شویم این پویش را البته با نام جدید و با سبک و سیاق جدید ادامه دهیم اما آن چیزی که فعلا در نظر گرفته شده تا 15 فروردین است.

وی با اشاره به اینکه کار ما فقط این نیست که محتوایی مردمی بگوییم، تصریح کرد: فلسفه وجودی رسانه های جدید و شبکه های اجتماعی تعاملی بودن است و ما سعی می کنیم با این ویدیو ها تعامل را برقرار کنیم. اما علاوه بر این تعامل ما نکات آموزشی را از جنس فضای مجازی داریم.

انتظاری افزود: به نظر ما امروز اگر مردم خودشان توصیه کنند تاثیرش بیشتر است تا یک چهره شناخته شده به همین خاطر ما سعی می کنیم در ویدیوها این نکته را به مخاطبمان از قول مخاطب مجموعه مان گوشزد کنیم که هر چقدر بیشتر در خانه بمانیم هم حوصله مان کمتر سر می رود و هم به نجات همدیگر کمک می کنیم.

وی با بیان اینکه تجربه برگزاری این کمپین ها را در ادوار قبل همانند سیل سال گذشته داشته ایم، در خصوص رعایت استانداردها و چارچوب ها برای ارسال محتوا توسط مخاطبان گفت: سال گذشته مخاطب ما با استانداردها و چارچوب هایی که مدنظر ما است آشنا شده و خیلی کم داریم کسی به شوخی توصیه به سفر کردن یا بیرون از خانه آمدن کرده باشد و اگر این مسائل باشد ضمن تشکر از مخاطب برایش می گوییم که قابل استفاده نیست.

مدیرعامل مجموعه خبری «خبر فوری» اظهار کرد: این هشتک ها و پویش ها در میان مردم جا افتاده و استقبال می کنند و تعامل برقرار می کنند و امیدواریم سمت و سوی اینها به سوی آموزش و ارتقای فرهنگ برود.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • افسانه کیوانی کد ملی ۰۰۵۳۸۰۱۳۲۶
    0

    کمکم کنید

  • امیر صادقی
    0

    با سلام ، شما که نمیخواهین رسیدگی کنید و بنده دارم از طریق یک پدر شهید مدافع حرم از طریق نامه و هم فیلم شرایط زندگی رو ب رهبری میفرستم تا بدونن شما مسئولین ب ما که بنده بعنوان نان اور خونه ، بخاطر بیماری کرونا چند ماهه بیکارم و در قرنطینه هستیم ، هرماه منو خانومم دوتا قسط وام ازدواج میریزیم ، کرایه خونه داریم ، از عروسیمون بدهی داریم ، یدونه بچه ده ماهه داریم ک دیگه مغازه ای نمونده تاازش شیرخشک و پوشک ازش نسیه نکرده باشیم ، دیگه کسی بهمون نسیه نمیده ، واسه نون شبمون موندیم و بچمون که شیرمادرش سیرش نمیکنه داره از بین میره و چند شبه نخوابیده ، و کلا خودمو خانوادم داریم از بین میریم و هیچ مسئولی پیدا نمیشه تا ب ما در این ایام کرونایی کمک کنه و جلوی از بین رفتن مارو بگیره ، بخدا ایرانی هستیم ، مسلمان هستیم ،در این مرز و بوم سهم داریم .فیلم شرایط زندگیم و عکس نامه هایی ک ب شما فرستادم رو هم ب شبکه های سیما فرستادم ،نمیدونم پخش کردن یا نه . این شاید دهمین نامه ما ب شما هست .بقران منو خانومم نه پدر داریم و نه برادر و کلا کسی رو نداریم . مشخصاتم امیرصادقی کدملیم و شماره شناسنامم ۳۷۱۰۱۴۶۷۷۱ آدرس : استان آذربایجان شرقی شماره حساب یارانه ام 0111733680004 بنام امیرصادقی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها