خواص آجیل های عید

در میان لذت های شب های عید گزینه ی خوشمزه و البته گران قیمتی به نام آجیل شب عید وجود دارد که از ملزومات نوروز و عید دیدنی هایش است.

خواص آجیل های عید

جزئیات خواص آجیل شب عید که احتمالا نمی دانید

نمی خواهیم اینجا برای شما نام چندین آنتی اکسیدان و اسم های عجیب غریب عناصر دیگر را برای شما بیاوریم تا به شما توضیح دهیم خواص آجیل چیست.

در این مطلب به وضوح توضیح می دهیم چه چیزی برای چه کسی و یا چه ارگانی از بدن مناسب است. برای تهیه این مقاله و آوردن خواص هر کدام از این اقلام چندین مقاله ترجمه و مطالعه کردیم تا مهمترین و راه دست ترین این خواص را به قلم خودمان و به طور خلاصه برای شما توضیح دهیم.

خواص بادام زمینی

اول از همه باید این را بگوییم که بادام زمینی از آن دسته آجیل هایی است که در رده دوم علاقه مندی ها در آجیل شب عید قرار دارد.

به این معنا که در صورت تمام شدن گزینه های خوشمزه تر آجیل شب عید کم کم به آن بسنده می کنیم و از خجالت آن ها نیز در می آییم.

در پایان تعطیلات عید ممکن است اثراتی از آن در آجیل وجود داشته باشد.

بادام زمینی منبع غنی بیوتین است. بیوتین بر شادابی بدن تاثیر بسزایی دارد.

ضمناً بادام زمینی یکی از منابع چربی های مفید برای بدن است. همچنین بادام زمینی پر از آنتی اکسیدان است که باعث پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان می شود.

این آجیل خوشمزه همچنین سرشار از آهن است.

خوشمزه قهوه ای، بادام

اگر از خوردن لبنیات امتناع می کنید پیشنهاد می کنیم بادام را فراموش نکنید.

بادام منبع غنی کلسیم است. همچنین بادام سرشار از ویتامین E می باشد که به بهبود سلامتی و زیبایی پوست و موی شما کمک می کند.

سعی کنید بادام را با پوست قهوه ای دور آن بخورید و پوست آن را جدا نکنید.

این خواص آجیل های شب عید را جدی بگیرید. آن ها واقعا کار خود را به خوبی انجام می دهند و حتما شما نباید آن ها را مانند خوردن معجون ها در کارتون های تخیلی دوران کودکی در عرض چند ثانیه حس کنید و حالی به حولی شوید، اما شک نکنید که همین خواصی که ما مهمترین های آن ها را به طور خلاصه برای شما می گوییم کار سلامتی را برای بدن شما انجام می دهند.

سلطان آجیل ها، پسته

اولین خاصیتی که در مورد پسته می توانیم به آن اشاره کنیم وجود ویتامین B6 در این آجیل است.

این ویتامین به تنظیم هورمون های بدن و سلامتی بدن کمک بسزایی می کند.

از این رو مصرف پسته به افرادی که دچار بیماری تیروئید هستند نیز توصیه می شود.

همچنین پسته برای کسانی که در دوران قاعدگی خود دچار مشکلات هورمونی هستند نیز بسیار مفید است.

پسته همچنین حاوی دو نوع از آنتی اکسیدان است که برای سلامت چشم بسیار عالی می باشد.

پسته برای سلامت قلب و عروق نیز مؤثر است.

خواص فندق

فندق بمب سلامتی است.

همین فندقی که حوصله شکستن آن را ندارید و آن را در اولویت دوم علاقه مندی ها قرار می دهید.

یکی از مهمترین امتیازات فندق وجود فیبر در آن است.

فیبر موجود در فندق از ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری می کند. فندق همچنین باعث تقویت نیروی سیستم ایمنی بدن می شود. وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان فراوان در این آجیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بدن شما در مقابل بیماری هایی مانند سرطان محافظت می کند.

وجود مس در فندق باعث افزایش حجم استخوان ها و دندان ها و تقویت آن ها می شود.

یکی از دیگر خواص فندق تقویت عملکرد مغز و بهبود عملکرد ذهن است.

وخواص دیگر فندق می توان به کنترل فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق است.

بادام هندی

برای خود ما نیز عجیب بود که حتی شاید بر خلاف آنچه که تصور می کردیم همه اقلام معروف آجیل شب عید در سلامتی قلب و عروق تاثیر بسزایی دارند.

بر اساس تحقیقات، وجود آجیل در رژیم غذایی روزانه افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی می تواند موجب کاهش کلسترول منفی خون آن ها شود.

بادام هندی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مصرف میزان مشخصی از بادام هندی در روز می تواند باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های خونی شود.

بادام هندی نیز مانند فندق منبع غنی مس است.

بادام هندی همچنین برای سلامت چشم نیز بسیار مفید است. بادام هندی حاوی یک آنتی اکسیدان است که موجب تولید یک لایه ی محافظ بر روی چشم می شود و از بیماری ها و همچنین مضرات اشعه UV برای چشم نیز جلوگیری می کند. راستی اگر پوست و موی با کیفیتی می خواهید باید بدانید که مصرف خود بادام هندی برای پوست و مو خواص بسیاری دارد و همچنین استفاده از روغن آن برای زیبایی و سلامت پوست و موی شما معجزه آفرین است. بادام هندی همچنین سرشار از فیبر است و همچنین به کاهش وزن نیز کمک بسیاری می کند.

خواص کشمش

اولین خاصیت کشمش که از آن یاد می کنیم درمان یبوست است. کشمش همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان های درون آن با سرطان معده مقابله می کند.

اگر کم خونی دارید استفاده از کشمش را فراموش نکنید.

کشمش میزان هموگلوبین خون را نیز تنظیم می کند.

اگر فشار خون بالایی دارید حتما کشمش مصرف کنید.

کشمش میزان فشار خون بالا را کاهش می دهد و آن را تنظیم می کند.

اگر از کشمش در رژیم غذایی خود و کودکان خود استفاده کنید و آن را جایگزین قند و شکر کنید بازی سلامت استخوان را برده اید و به دلیل وجود قند طبیعی نیز از ابتلا به بیماری دیابت جلوگیری کرده اید. کشمش به سلامت و قدرت استخوان ها و دندان ها کمک مضاعفی می کند و از خرابی دندان ها جلوگیری می کند.

کشمش را حتماً در رژیم غذایی خود قرار دهید.

کشمش به دلیل داشتن قند طبیعی که از آن یاد کردیم موجب افزایش وزن نیز نمی شود.

آهن موجود در کشمش را نیز نمی توان فراموش کرد.

توصیه آخر

با وجود خواص آجیل که بسیار فراوان نیز هستند، نباید آن ها را به میزان زیادی مصرف کرد و در صورتی می توانند در سلامت نقشی ایفا کنند که به میزان مشخصی از آن ها بهره ببرید.

در بحث تغذیه سالم برای سلامتی بدن یک اصل وجود دارد که در صورتی که رعایت نشود هیچکدام از دیگر قوانین آن نیز مؤثر نخواهد بود و آن نیز مصرف میزان مشخصی از هر ماده غذایی است. بنابراین به وضوح می گوییم که بهتر است به اندازه آجیل بخوریم.

منبع: بیتوته

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها