نتیجه آزمایش کرونای هزار و ۳۳۳ نفر در خراسان رضوی مثبت اعلام شد

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزوده شدن ۴۴ مبتلای جدید تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در استان خراسان رضوی به هزار و ۳۳۳ نفر رسید.

نتیجه آزمایش کرونای هزار و ۳۳۳ نفر در خراسان رضوی مثبت اعلام شد

دکتر علی‌اصغر انجیدنی اظهار کرد: ۸۰۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر در این استان هستند.
وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۷۶ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را در خراسان رضوی دارد و پس از آن دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با ۱۱۰ نفر در رده‌ بعدی قرار دارد.
دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه نیز به ترتیب ۹۸ و ۹۶ نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم تاکنون ۵۰ مبتلا به کرونا داشته است.
دکتر انجیدنی افزود: از ۳۰ بهمن ماه پارسال تا هشتم فروردین ماه امسال پنج هزار و ۴۳۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که چهار هزار و ۷۶۵ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.
وی ادامه داد: سه هزار و ۳۷۴ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۲ هزار و ۸۱ نفر آنان بهبود یافته و به منزل بازگشته‌اند.
دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی را که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده است ۱۸۵ تن اعلام کرد و گفت: ۱۲۹ تن از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۹ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و ۱۰ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند، همچنین حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی در سبزوار ۱۲ فوتی، گناباد هشت فوتی و تربت‌حیدریه هفت فوتی بر اثر کرونا ثبت کرده اند.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها