5 توصیه طلایی برای دورکاری در روزهای کرونایی

یکی از تدابیر پیشگیرانه در پی شیوع جهانی ویروس کرونا مساله دورکاری است.

5 توصیه طلایی برای دورکاری در روزهای کرونایی

یکی از تدابیر پیشگیرانه در پی شیوع جهانی ویروس کرونا مساله دورکاری است.

با نگاهی به رسانه‌های جهان درمی‌یابیم که بیش از 158 کشور جهان به این ویروس آلوده شده و آمار مبتلایان نیز روزبه‌روز بالاتر می‌رود.

در این میان بسیاری از شرکت‌ها و موسسات برای حفظ سلامت کارمندان خود به دورکاری روی آورده‌اند؛ از مهم‌ترین این شرکت‌ها توییتر و اپل هستند که بسیاری از کارمندان خود را دورکار کرده‌اند.

در گزارش پیش رو پنج توصیه طلایی کارشناسان را برای افزایش راندمان دورکاری کارمندان برشمرده‌ایم که عبارت‌اند از:

1- جدایی اوقات فراغت و کار در منزل

بدترین مساله در دورکاری، ملزم شدن افراد به تبعیت از وقت اداری است، تدوین جدول برنامه‌های کاری و نقشه فراگیری کاری در منزل کاری بسیار دشوار است.

این مساله به ویژه برای کسانی که فعالیت‌های شغلی خود را در مقابل تلویزیون انجام می‌دهند دشوارتر هم می‌شود.

از این رو کارشناسان توصیه می‌کنند کار از تفریح و اوقات فراغت جدا و در اوقات پرداختن به مسئولیت‌های شغلی از ورود به هر موضوعی که می‌تواند این فعالیت را تحت تاثیر قرار دهد پرهیز شود؛ کار در منزل سخت، اما ممکن است.

2- مکانی را در منزل به عنوان محل کار خود آماده کنید

زمانی که کار در منزل انجام می‌شود، محل کار و زندگی در هم می‌آمیزند، بنابراین باید هر فرد مکان مشخصی را برای کار خود در منزل مشخص و آن را از محل خواب، غذا خوردن و آشپزخانه جدا کند. دور بودن از تلویزیون و محل بازی بچه‌ها نیز می‌تواند راندمان کار کارمندان را بالا ببرد.

3- حتی‌الامکان لباس کار بپوشید

برای افزایش حس مسئولیت‌پذیری بهتر است لباس‌هایی را که در محل کار می‌پوشید در زمان فعالیت در خانه به تن کنید.

این کار می‌تواند حس مسئولیت‌پذیری شما را افزایش دهد و به شما گوشزد کند که فقط برای وقت تلف کردن مقابل رایانه ننشسته‌اید. تجربه نشان داده وقتی فرد با اونیفورم یا لباس بیرون به کار می‌نشیند نسبت به زمانی که با لباس‌ راحتی، خواب و در کل لباس‌های خانه کار می‌کند نتیجه بسیار بهتری می‌گیرد.

4- نظافت محل کارتان را رعایت کنید

رعایت نظافت محلی که در آن مشغول دورکاری هستید بسیار حائز اهمیت است. پنهان بودن شرایط محل فعالیت شما از دید افراد و اشخاص دیگر، نباید باعث شود به نظافت و مرتب بودن آن بی‌توجه باشید. این امر می‌تواند به راندمان کاری شما بیفزاید و در حین انجام وظایف نوعی احساس راحتی و تمرکز بیشتر به شما ببخشد.

5- ارتباط خود را با همکاران حفظ کنید

یکی از مشکلات رایج در دورکاری سختی ارتباط بین همکاران و تیم کاری است، اما به مدد اپلیکیشن‌های موجود در فضای مجازی این مشکل نیز حل شده و می‌توان چالش‌های ارتباط مستقیم بین کارمندان یک بخش یا کل اداره را از میان برداشت.

منبع: اعتمادآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دور کاری در ایران عذاب آور است علت آن محدودیت های شدید اعمال شده روی شبکه های ارتباطی و سرعت اینترنت است. در ضمن ادارات سیستمهایی که قبلاً تهیه کرده هیچ سنخیتی با دور کاری ندارد و کلا محدود کننده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها