سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرفوری:

تحریم های دارویی هنوز پابرجاست/ ارز داریم اما معاملات بانکی به دلیل تحریم ها مشکل ساز شده است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به داروی های آنتی بادی های مونوکلونال و داروی ضد ویروسی دی زی ویر که خاص کشور آمریکا است، دسترسی نداریم.

تحریم های دارویی هنوز پابرجاست/ ارز داریم اما معاملات بانکی به دلیل تحریم ها مشکل ساز شده است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر فوری اظهار داشت: علی رغم اعلام آمریکا مبنی بر معافیت های حقوق بشری تحریم ها در حوزه دارو و مواد غذایی، آنچه بیشتر کشور را دچار آسیب کرده است تحریمات در زمینه معامله های بانکی است.

بهروز بنیادی ادامه داد: گرچه شرکت ها ممکن است معاف باشند اما تبادلات بانکی حرف اول را می زنند که به دلیل وجود تحریم ها سبب تاخیر در پروسه دستیابی به دارو و مواد مورد نیاز می شوند.

وی بیان کرد: در گذشته بسیاری از تبادلات اقتصادی به صورت طویل المدت بود و شرکت ها اعتماد داشتند و دارو و موادغذایی را تحویل می دادند اما در حال حاضر روند معاملات به صورت نقدی شده است و گره اصلی ما در معاملات بانکی می باشد.

وی با اشاره به وجد نقدینگی کافی در کشور از عدم وجود دو داروی اصلی به دلیل تحریم دارویی آمریکا خبرداد و گفت: متاسفانه به داروی های آنتی بادی های مونوکلونال و داروی ضد ویروسی دی زی ویر که خاص کشور آمریکا است دسترسی نداریم.

بنیادی با بیان اینکه این داروها هزینه های بالایی دارد افزود: اگر آمریکا مدعی کمک به ماست می تواند با ارسال این داروها به کشور حسن نیت خود را به ما نشان دهد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با کمک گرفتن از بخش خصوصی دچار کمبود دارویی خاص نشده ایم، نیاز به دسترسی داروهای جدیدتر داریم اما به دلیل وجود تحریم های دارویی و بانکی هنوز موفق به دستیابی به درمان قطعی نشده ایم.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • رحمتی
    0

    ایران‌در‌مبارزه‌با‌دشمن‌کینه‌توز‌خیلی‌شهید‌داده‌است‌شهادت‌هیچیک‌از‌شهدای‌قبلی‌تاثیری‌همانند‌شهدای‌کرونایی‌که‌بعلت‌تحریمهای‌امریکااتفاق‌می‌افتددر‌افکار‌عمومی‌جهان‌نداشته‌است‌تا‌کنون‌سازمان‌ملل‌و‌چندین‌کشور‌از‌امریکای‌جنایتکار‌خواسته‌اند‌اقلا.تا‌خاتمه‌مبارزه‌با‌کروناتحریمها‌را‌ملغی‌کند‌ولی‌ترامپ‌نادان‌به‌هیچکس‌غیر‌خودش‌احترام‌قائل‌نیست‌حتی‌گاوهای‌سعودی‌شرایط‌را‌درک‌کردند‌و‌آتش‌بس‌را‌پذیرفتندولی‌ترامپ‌کینه‌شتری‌هنوز‌هم‌اوضاع‌را‌درک‌نکرده‌است‌واقعا‌خیلی‌پوست‌کلفت‌است

  • Mk
    0

    مگرشمادرحال جنگ با آمریکا نیستید انتظار دارید آمریکا داروها رابیاره دودستی تقدیمتان کنه تابه انبار داروها اضافه کنید دریغ ازتوزیع یکی ازاقلام دارویی که توسط کشورهای دیگر برای مردم اهدا شده وقتی مسئولین مملکت به فکرمردم نیستند آمریکا چراباشد

  • شایان
    0

    شما که چهل ساله میگید آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه .‌‌‌‌‌‌اگه جان مردم‌ مهمه براتون لذا چی ابان ماه هزاران نفر از مردم پیر و جوون و حتی کودک رو کشتید و امارش رو هم اعلام نمیکنید؟ دست ترامپ درد نکنه که پوزه تون رو به خاک مالید . امیدوارم حتی یک دلار به شما ندن چون مستقیم سر از سوریه و لبنان و عراق و‌یمن در میاره و خرج تروریست های منطقه میشه. امیدوارم تحریم ها بیشتر و بیشتر بشه تا ببینم میخاید چه غلطی شما بکنید . آمریکا که نمیتونه . ترامپ بابت کرونا به ۳۳۰ میلیون آمریکایی چک ۲۰ ملیون تومنی داده شما میدی؟ دروغگو های پلید

  • کاربر ناشناس
    0

    کسانی که به امریکا دل خوش بودن وهستن وبه توصیه های رهبر عزیزمون گوش ندادن وبا برجام الکی جشن گرفتن حالا تحویل بگیرن

    نظرات شما -
    • مسعود
      0

      شما آقای عقل کل بفرما چکار کنیم.نشستی دم گود میگی لنگش کن.بیمار سرطانی نداری و گرمه ز ..

  • بی‌نام‌
    0

    چرا‌‌پول‌های‌دلاری‌ که‌آمریکا‌چند‌روز‌پیش‌به‌ایران‌به‌عنوان‌کمک‌اهدا‌کرد‌قبول‌نکردین‌‌حالا‌اگر‌آقا‌زاده‌ها‌احتیاجی‌ندارن‌‌لازم‌نکرده‌‌‌ولی‌ملت‌ایران‌فقط‌شما‌نیستی‌‌هزاران‌هزار‌بیچاره‌و‌فقیر‌و‌ظلم‌دیده‌‌در‌این‌وطن‌خراب‌شده‌‌دارن‌جون‌میدن‌شما‌نمیخواین‌بقیه‌میخوان‌‌و‌بدون‌کم‌کاستی‌بدین‌به‌کسی‌که‌میخوادبدین‌‌‌این‌حق‌ملت‌است

  • نگین
    0

    ه‍رگز ایران تحریم دارویی نبوده عوام فریبی کافیست

  • محمد رضا
    0

    از همون راهی که سیگار های امریکایی رو قاچاقی وارد می کنید دارو هم بیارید . چهل سال دروغ و نیرنگ و دزدی .....حالم از همتون به هم می خوره. لاشخور ها باید بیاند زندگی لاشخوری رو از شما یاد بگیرند

  • مرتضی امینی
    0

    باز بوی مذاکره میاد، این دفه اگه قرار باشد با دشمن مذاکره بشه ملت میان تو میدون و جواب شما نامرد ها رو میدن..‌

  • مراد
    0

    چرا دروغ میگی ارز داریم؟ پشیزی هم ندارید!بعدشم مگه فرمانده سپاه ادعای کمک به آمریکا نکرده؟خوب برو از همون کمک بگیر هی آنتی بادی مونوکلونال و دی وزیر دی وزیر نکن !ضمنٱ ایران تحریم داروئی نیست .... خودتی ،بعدشم اگه کمک میخوای چرا کمکهای پزشکای بدون مرز رو رد کردی؟خدایا تواین مملکت چه خبره؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها