قیمت مسکن به متری ۱۵.۶ میلیون تومان رسید/ ۱۰ هزار معامله ثبت شد

بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت مسکن در تهران در اسفند ماه ۹۸ به متری ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

قیمت مسکن به متری ۱۵.۶ میلیون تومان رسید/ ۱۰ هزار معامله ثبت شد

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گزارش بازار مسکن پایتخت در آخرین ماه سال گذشته (اسفند ۹۸) را اعلام کرد که بر اساس آن، تعداد مبایعات در این ماه، ۱۰ هزار و ۲۴۲ فقره بود. این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل از آن (اسفند ۹۷) ۱۳ هزار و ۳۳ فقره و در ماه قبل از آن (بهمن ۹۸) نیز ۱۳ هزار و ۵۵۰ فقره مبایعه نامه ثبت شده بود.

بر این اساس، نرخ رشد معاملات مسکن در اسفند ۹۸ نسبت به بهمن ماه سال قبل، « منفی ۲۴.۴ درصد» و نسبت به اسفند ماه سال ۹۷ نیز « منفی ۲۱.۴ درصد» بوده است.

همچنین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ماه مورد اشاره (اسفند ۹۸) در تهران، ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان بوده؛ در حالی که این شاخص در اسفند ماه سال قبل از آن (اسفند ۹۷) متری ۱۱ میلیون و ۹۳ هزار و تومان و در ماه قبل از آن (بهمن ۹۸) متری ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

بنا بر این نرخ رشد متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در اسفند سال قبل نسبت به اسفند ماه سال ۹۷، مثبت ۴۲.۲ درصد و نسبت به ماه قبل از آن (بهمن ۹۸) مثبت ۸.۷ درصد بوده است.

گران‌ترین مناطق پایتخت در معاملات مسکن اسفند ماه، به ترتیب منطقه یک با میانگین متری ۳۳ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان، منطقه ۳ با متری ۲۷ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان، منطقه ۲ با متری ۲۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان و منطقه ۶ با متری ۲۱ میلیون و ۷۴۳ هزار تومان بوده اند.

ارزان‌ترین مناطق تهران نیز در معاملات مسکن اسفند سال گذشته، به ترتیب منطقه منطقه ۱۸ با متوسط هر متر مربع ۷ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۰۰ تومان و منطقه ۱۷ با متری ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان تعیین شده اند.

میانگین قیمت سایر مناطق ارزان قیمت تهران نیز شامل مناطق ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ است که بین متری ۸ تا کمتر از ۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده اند.

پُرمعامله ترین مناطق پایتخت دو منطقه ۵ و ۲ با داشتن به ترتیب هزار و ۶۰۳ و هزار و ۲۳ فقره معامله و کم معامله ترین مناطق نیز دو منطقه ۱۹ و ۹ با داشتن به ترتیب ۴۹ و ۹۷ فقره معامله برآورد شده اند.

همچنین ۷ منطقه ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ نیز بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ فقره معامله مسکن به ثبت رسانده اند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سلیمان
    0

    یک ماه اسفند خبری نبود الان هم که تعطیل است ...برای چی هی مسله مسکن را به د ردیو ا ر میزنند از خودشون قیمت گذاری میکنند همش چرت وپرت می نویسند فعلا همه جا تعطیل است

  • مهدی
    0

    آمار های مصنوعی، شیوه بنگاهداران و اداره های مرتبط با مسکن است که برای سود بیشتر، جو روانی را هر چندوقت راه بیندازند. ویروس های اصلی اینها هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها