۱۲ و ۱۳ فروردین تردد از درب منازل در کل استان تهران ممنوع است + جزئیات

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران جزئیات محدودیتهای اعمال شده را در استان تهران از صبح هشتم فروردین اعلام کرد.

۱۲ و ۱۳ فروردین تردد از درب منازل در کل استان تهران ممنوع است + جزئیات

محمد تقی‌زاده درباره جزئیات اعمال محدودیتها در استان تهران ، اظهار کرد: اعمال محدودیتها در استان تهران از ساعت صفر روز جمعه 8 فروردین عملیاتی خواهد شد و بنابر تأکید رئیس جمهور اجرای این طرح نباید موجب معطلی‌های زیاد برای مردم باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: تداوم این طرح بعداز 15 فروردین منوط به سفید بودن وضعیت پس از اجرای این طرح خواهد بود.

وی متذکر شد: بر اساس تأکید رئیس جمهور و وزیر کشور نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره اجرای این طرح باید به گونه‌ای باشد تا تمام مردم از جزئیات اجرای این طرح مطلع باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تداوم اجرای طرح در نهایت منوط به نظر ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا خواهد بود، افزود: بر اساس این طرح صرفاً ورود افراد بومی ساکن استان و شهر میسر است و شناسایی افراد صرفاٌ بر اساس شماره ملی، پلاک و بیمه‌نامه خودرو امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته تقی‌زاده، خروج افراد از شهرها بلامانع است و باید از طریق کنارگذر شهرها صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد: مدارس و دانشگاه‌ها، پارکها و مراکز تفرجگاهی و هرآنچه که محل تجمع مردم هستند تا پایان اجرای این طرح تعطیل خواهند بود.

وی متذکر شد: مشاغلی نظیر دفاتر پیشخوان دولت، بانکها، دفاتر پلیس 10+ و صرافی‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی می‌توانند در زمان اجرای این طرح فعالیت کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین و گاز و داروخانه‌ها از جمله مشاغلی هستند که نباید در اجرای این طرح تعطیل شوند.

تقی‌زاده عنوان کرد: ادارات دولتی حداکثر با یک سوم ظرفیت نیروی انسانی و با رعایت شیفت‌بندی و آئین‌نامه ابلاغی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور می‌توانند فعالیت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه برگزاری هرگونه مجالس اعم از ترحیم و عروسی که موجب تجمع مردم می‌شود در زمان اجرای این طرح ممنوع است، بیان کرد: تردد خودروهای امدادی، پلیس و خودروهای حامل سوخت و آن دسته از خودروهایی که حامل مایحتاج مردم هستند مشمول در زمان اجرای این طرح بلامانع است.

وی با بیان اینکه محدودیت حداکثری حمل و نقل مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی در زمان اجرای این طرح اعمال می‌شود، گفت: خودروهای افراد متخلف از این طرح به میزان 5 میلیون ریال جریمه و مشمول انتقال به پارکینگ به مدت یک ماه خواهند شد.

به گفته تقی‌زاده، ممنوعیت تردد از در منازل از صبح 12 فروردین تا پایان روز 13 فروردین (روز طبیعت) در تمام شهرستانهای استان تهران اعمال خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فرمانده میدان در مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستانهای استان تهران نیروی انتظامی است؛ در تهران در محور فیروزکوه گردنه گدوک و در محور تهران ـ هراز این محدودیتها اعمال خواهد شد و همچنین در محور تهران به ساوه حدفاصل رودخانه شور و در محور تهران ـ قم حدفاصل نعلبندان و در محور تهران به سمنان بخش شریف‌آباد مشمول این محدودیتها خواهد بود.

وی تصریح کرد: در خروجی و ورودی‌های فرعی شهرستانها با امکانات همان شهرستان و با تدابیر فرمانداران اعمال محدودیتها لحاظ خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: مبادی 14 گانه استان تهران مشخصاً در زمان اجرای این طرح کنترل خواهد شد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها